Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Usai Dikecam Persenda Uniform TD, Fathia Latiff Tampil Mohon Maaf

24-10-2016 03:32 PM|Oleh: Adib Za | Dilihat: 9249| Komen: 92


Pelakon cantik Nur Fathia Latif mengambil peluang untuk meminta maaf dan menjernihkan keadaan selepas dia dikecam mempersendakan uniform tentera darat. 

Ini selepas dia didapati memuat naik gambar memakai pakaian seragam tentera darat itu dengan lengkap berlencana. Ramai menganggap Fathia kurang sensitif dan juga seolah-olah mempersendakan uniform kebanggaan mereka itu. 

Bagaimanapun Fathia menerusi laman Instagram miliknya membuat kenyataan meminta maaf. Katanya, dia tidak mempunyai niat untuk mempersendakan, malah sangat menghormati pakaian seragam berkenaan. 

"Cuma saya sebelum ini tidak tahu dan tidak sensitif mengenai etika pemakaian TD Malaysia dan telah pun delete gambar di Instagram," ujarnya. 

Apa pun, langkah yang diambil Fathia dilihat terbaik kerana tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan, sebaliknya dengan rendah diri memohon kemaafan. - CARI 


Foto: IG Fathia

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 92
Komen

Previous : Shaheizy Sam Larang Syatilla Berlakon Sejak Disahkan Hamil

Next       : Tiada Masa Urus Hal Kahwin-Amyra Rosli

Komen Terbaru

Quote Gendut 12-5-2017 11:30 PM
Gossip bola ni nok?

Lain-lain Komen

Quote September14 24-10-2016 03:33 PM
cantik kan fathia nih
Quote kakasotong2 24-10-2016 03:38 PM
Dulu fk pn kena gak kan masa resepsi heols di kedah. Isu baju uniform ni gak  
Quote chekacheku 24-10-2016 03:43 PM
ramaila teringin nk beruniform..
Quote AbukRokok 24-10-2016 04:00 PM
apa isunya? pakai uniform sambil tayang bentuk tetek ka?
atau pakai uniform xpkai seluar?
Quote mokcikKSKB 24-10-2016 04:04 PM
CARI-MAMS replied at 24-10-2016 03:32 PM
Pelakon cantik Nur Fathia Latif mengambil peluang untuk meminta maaf dan menjernihkan keadaan sele ...

Mmg xbleh lnsg ke pakai uniform tu?xkanlah army pants pon xbleh pakai...belamabak kot retis holiwood pakai
Quote balakkampung 24-10-2016 04:04 PM
pakai pon tak boleh ker?..suci macam kain ihram ker uniform tu..mati esok balut kain kapan gak..ker tentera semua mati tanam dgn uniform..ker aku yg tak tau??
Quote MH3703 24-10-2016 04:05 PM
dia cakap apa ekk?
Quote lilydandelion77 24-10-2016 04:10 PM
mokcikKSKB replied at 24-10-2016 04:04 PM
Mmg xbleh lnsg ke pakai uniform tu?xkanlah army pants pon xbleh pakai...belamabak kot retis holiwo ...

Dia pakai baju tu siap sinsing lengan, tak berbutang... Dan ada pangkat kat tepi tu. Acik-acik TDM marah la sbb dorang punya payah nak dapat uniform tu...berbelas tahun bermandi darah, ada yg sakit masa latihan...tup tup fathia boleh pose pose canteqqq dengan baju tu.

Rasanya pakai seluar army ok lg tapi bukan yg mcm tentera sini punya. Tapi iols ada dgr kat airport or mana mana kedutaan kat sini jgn la gatal pakai even seluar army tu. Kalau bukan anggota tentera
Quote lotionmilo 24-10-2016 04:12 PM
Makcik komen tu sensetip kot
Dia nak kata fatiyah tak layak pakai baju tu
Baju tu hanya utk org yang  dah berlatih bertahun tahun
Gitu kot maksud makcik tu
Quote mokcikKSKB 24-10-2016 04:12 PM
lilydandelion77 replied at 24-10-2016 04:10 PM
Dia pakai baju tu siap sinsing lengan, tak berbutang... Dan ada pangkat kat tepi tu. Acik-acik TDM ...

Entahlah...bagi aku tdm xpayahlah nk butthurt. Tau kot si patiya ni bukan army pon..even kimk pernah pakai coverall mcm tudm.to kalau kimk pakai hatus abam2 tudm puji seksi..siap terbelah celah nenen lagik
Quote lilydandelion77 24-10-2016 04:16 PM
mokcikKSKB replied at 24-10-2016 04:12 PM
Entahlah...bagi aku tdm xpayahlah nk butthurt. Tau kot si patiya ni bukan army pon..even kimk pern ...

Yang fathia pakai ni mmg betul betul uniform. Sbb tang pangkat tu mmg ye katanya. Ada jugak org tanya sapa punya uniform yg sheols buat cemtu.

Butthurt la agaknya teringat luka dilukai masa training nak dpt paku  
Quote mokcikKSKB 24-10-2016 04:21 PM
lilydandelion77 replied at 24-10-2016 04:16 PM
Yang fathia pakai ni mmg betul betul uniform. Sbb tang pangkat tu mmg ye katanya. Ada jugak org ta ...

Gitu rupanya..mcm2 lah kan zaman la ni..semuanya sensitip
Quote lazim 24-10-2016 04:23 PM
sebagai mana para chef bengkek bila tkg masak guna title chef, pemegang phd bengkek azizan guna title DR. mcmtu gak la sojar bengng org main dgn uniform drg. sbb drg memerah keringat utk layak sarung unifom tu. ko pos2 cntik dgn pakai x berbutang.
Quote munchkin 24-10-2016 04:31 PM
Minah bimbo ni lagi. Pakai tu tak tanya ustad dulu??
Quote Miss_Nana 24-10-2016 04:47 PM
baju pun jadi isu
Quote deebiz14 24-10-2016 04:48 PM
Adeh Fatiya... smenjak betudung...makin byk plak citer hang yang tak helok.

Kalau tu smua pitnah...hang betabahla, dugaan org beristiqamoh.
Kalau citer2 ni betul, harap hang betobat cepat2 mintak keredhoan.
Quote cahaya_almas 24-10-2016 04:51 PM
Uniform td sapelah yg fathia pinjam tu..elok hentam tuan punyalah sbb bg pinjam suka2 ati je....fathia bkn tau apa2 pun....
Quote razureza 24-10-2016 04:59 PM
kakasotong2 replied at 24-10-2016 03:38 PM
Dulu fk pn kena gak kan masa resepsi heols di kedah. Isu baju uniform ni gak

FK tu kena sbb caca marba kan kaka..

Abis semua disatukan - udara, darat ngan laut sekaligus...

Jadah apa...like spesel benor ko taruh abis semua satu kali...

Tu yg army marah sgt tu...
Quote razureza 24-10-2016 05:04 PM
mokcikKSKB replied at 24-10-2016 04:04 PM
Mmg xbleh lnsg ke pakai uniform tu?xkanlah army pants pon xbleh pakai...belamabak kot retis holiwo ...

Army pants hat Msian Army toksah la mokcik...dikhuatiri sensitif..
Pakai US army pants la senang...takde sape kesah kekdahnye...ekkekekek




Lihat semua komen(92)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
Kategori Berkaitan
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.060782s Gzip On
To Top