Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Kenangan "Tidur Lambak" Di Kampung Setiap Kali Balik Raya

1-7-2016 05:09 PM|Dilihat: 10028| Komen: 22

Kata orang, waktu kita zaman kanak-kanak je dapat merasai keseronokan..

Oleh : Dean BZ


Kata orang, waktu kita zaman kanak-kanak je dapat merasai keseronokan pulang berhari raya. Bila dah dewasa perasaan itu sudah semakin berkurang. Nak tahu apa sebabnya?

Bila pulang beraya di kampung, selain menunggu hari raya tiba untuk mengumpul duit raya, saat paling gembira adalah ketika acara tidur lambak. Bagi yang tak tahu apa itu tidur lambak maksudnya tidur berseleraklah.


Biasalah, jika semua keluarga berkumpul dirumah datuk dan nenek sudah tentu tak cukup bilik tidur kan. Jadi bila tiba waktu tidur pasti kanak-kanak paling "bising" dan happy semacam bergurau bersama sepupu.

Ada yang berebut nak tidur tengah, berebut tilam, bantal dan juga selimut. Hubungan masing-masing sangat akrab ketika zaman kanak-kanak. 

Kerana itu, setiap kali hari raya pulanglah ke kampung agar hubungan kita atau anak-anak kita dengan saudara mara sentiasa akrab. - CARI. 




Kredit : www.coklateyes.my


Lihat Komen Views: 10028   Comments: 22 Balas Komen

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
2
Lawak
1
Bosan
3

Previous : Teringat Kenangan Ukur Kasut Raya Dengan Tali Rafia

Next       : -

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Suchi 5-7-2016 02:50 PM
krustykrab replied at 4-7-2016 10:49 AM
kalau aku mmg takde la nak tido lambak2 gini oiiii...segan beb....

Budak2 ok lah
Yg dh berfamili kalo xde ank kecik ok lg
Yg jd masalah sgt2 kalo ade baby kecik yg asal duk tepi mak dia mestii nk selak baju..
Ade baby sambil nyusu belah kiri tgn sebelah gentel put**g belah kanan.
Mmg bahaya sgt la nk baring nyusu depan ruang tamu reramai..

Lain-lain Komen

Quote fazamania 1-7-2016 06:58 PM
Kalau dalam kaum keluarga spesies PEDOFIL atau GAY, bahaya tido mcm ni. Nak plak pakai kain pelikat.. sedar2 sejuk2 dikemam
Quote Potpouri 1-7-2016 07:55 PM
Kecik2 nk berlambak2 ok lahh.. Dah tua2 kena la jaga aurat.. Kena cari tmpat tido yg sesuai.. Yg mampu tido hotel or homestay lg bagus
Quote Andyscenes 1-7-2016 10:29 PM
rindu zaman kecik kecik, men tarik2 selimut ngn cousin. berlumba sape bgn awal. haishh..
Quote ejans 2-7-2016 12:49 AM
Alhamdulillah. Aku boleh je tidor pakai tudung. Aurat terjaga. Walopon tidor lambak mcm ni... diorang pon bagi aku port tepi2 skai bukan tpt lalu lalang. So .okey lah...
Xdelah sampai rasa nak tido hotel kan... bukan selalu.. 2 3 hari je setahun...
Quote merrissa 2-7-2016 05:15 AM
Tahun ni ader gambar viral lagi tak? kahkahkah...diam jer chef onetwothree dah lama x dgr cter pasai dia.
Quote merrissa 2-7-2016 05:16 AM
fazamania replied at 1-7-2016 06:58 PM
Kalau dalam kaum keluarga spesies PEDOFIL atau GAY, bahaya tido mcm ni. Nak plak pakai kain pelikat. ...

tak terpikir pon time kecik dulu....

tapi memang bahaya benda nih.....kes2 ni selalu ada kaitan dengan ahli keluarga terdekat.
Quote merrissa 2-7-2016 05:17 AM
rndunyaaa nak balik kg...kampong pon dah xde..sob sob sob
Quote epal21 2-7-2016 06:11 AM
sekarang nie kena berhati-hati.tak tahu kot2 ada paedo mencari mangsa.
Quote cmf_premierleag 2-7-2016 03:03 PM
Masa kekecik bleh le tido lambak2 ni
Dah besor agak2 le kene le jaga aurat dan maruah..esp kalo dpt sedara mara yg batak viral share likes...disnapnya gambo sedara mara tgh tido lambak...pastu upload kat fb dgn caption dan hashtag mcm celaka
Bukan dia kisah pun psl maruah org lain
Quote jerukkedondong 2-7-2016 04:30 PM
Rumah opah dulu ada 3 bilik je...time raya mn famili yg balik cepat dpt la beradu dlm bilik...adik beradik mak 10 orang...alamat ny yg lain tdo bergelimpangan kat luar mcm org kena tembak...selonggok kt ruang tamu..selonggok kat atas..selonggok kat bawah..ha ha ha...bukan tdo pun....memekak sampai ke pagi...
Memang kenangan betul....
Quote Missfadh 3-7-2016 04:53 PM
Masa kecik boleh lah mcm ni.
Quote zawara 3-7-2016 09:19 PM
Kecik2 kt kg tido time raya meriah gila..lambak2 jugak tp kitorg lambak xcampo laki pompuan sepupu2.. Tingkat ats semua sepupu2 pmpuan siap tutup pintu lg tido ..blah bawah rumah sepupu2 laki..dkt ruang tamu dgn ruang tgh utk parents2 ..rumah tok dlu xde bilik langsung..smpai nk ke dapur pon ada org bentang toto tido ...pagi2 raya terjun sungai depan rumah mandi sunat raya
Quote salimrock 4-7-2016 09:25 AM
teringat chef wan yg amik gambar sedara mara dia tido pastu post kt FB, bodo tul
Quote mamasaffiya 4-7-2016 10:06 AM
kalau balik umah mak mertua memang ada bilik untuk kami ..
anak2 je lah merasa tidur ngan sepupu2

balik rumah mak sendiri tidur luar ramai2 ngan mak, adik beradik semua
sebab bilik dah penuh ngan beg2 kain baju hahaha

tak pernah merasa tidur lambak ramai2 macam ni dengan sepupu
sebab dulu masa kecik2 rumah nenek dekat je ngan rumah kami
tidur rumah sendiri je ....
Quote krustykrab 4-7-2016 10:49 AM
kalau aku mmg takde la nak tido lambak2 gini oiiii...segan beb....
Quote minah_kidal 4-7-2016 10:54 AM
kecik2 okla. ni da besar2 ni klo ramai sgt, minah n fmily akan tido kt hotel bajet berdekatan je
Quote nuena 4-7-2016 03:08 PM
Nostalgia sangat tido lambak ni
Quote DeMax 4-7-2016 03:43 PM
Tidur gaya bebas ke
Quote dekmieDandy 4-7-2016 04:14 PM
sampai sekarang da besar pon kitorang tido lambak lagi

cume perempuan kene tido dalam bilik sembahyang, jaga aurat kekdahnye

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.049985s Gzip On
To Top