Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Laksa Goreng, Menu Ringkas Tapi Mampu Tawan Selera Tetamu!

1-7-2016 12:55 PM|Dilihat: 3307| Komen: 6

Mee laksa itu boleh digoreng dan ditampilkan lebih enak.
oleh Adib Za

Ketika raya nanti, jangan dibuang lebihan laksa yang tak habis dimakan.

Mee laksa itu boleh digoreng dan ditampilkan lebih enak. Malah, mungkin tetamu pun lebih sukakan menu ini.

Ia ringkas namun lazat, memang sesuai dihidangkan ketika rumah terbuka nanti. Jom cuba!


Sumber foto: Jackieloi



Bahan-bahan:

2 keping laksa kering 

1 mangkuk kecil isi ayam atau udang basah

Sedikit sayuran (kobis/taugeh/sawi) 

1 biji telur

3 sudu besar pes cili 

2 sudu besar kicap

3 sudu besar sos cili

3 sudu besar sos tomato

2 sudu besar sos tiram

garam secukup rasa

minyak masak secukupnya untuk menggoreng


Untuk hiasan:

Daun pudina

Bunga kantan 

Cili padi

Potongan limau nipis


Cara-caranya:

Tumis cili pes sebentar kemudian masukkan semua sos-sos yang berkenaan dan tumis sebati.

Kemudian masukkan isi ayam, tumis lagi kemudian pecahkan telur dan  masukkan sayur kubis, laksa dan goreng sebati semua. 

Bila sudah masak boleh dihidang bersama daun pudina, hirisan bunga kantan, cili padi dan limau nipis. Memang enak! - CARI



Sumber resipi: Blog dari Dapur Rin


Lihat Komen Views: 3307   Comments: 6 Balas Komen

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0

Previous : Jamu Tetamu Dengan Rendang Itik

Next       : -

Komen Terbaru

Quote NOWORD 12-7-2016 04:40 AM
Boleh try ni..

Lain-lain Komen

Quote hest 1-7-2016 02:32 PM
mcm msk mi goreng biasa ea
Quote nut.legacy 1-7-2016 04:26 PM
a ah lebih kurang
Quote AlienGurlz 5-7-2016 12:59 AM
Saudara aku pernah buat dulu. Itu la pertama kali aku makan laksa goreng. Memang sedap sangat. Rasa macam nak habiskan semua je, tapi tak boleh.
Quote dekmieDandy 5-7-2016 08:57 AM
aku pon goreng stail mihun haritu

oklar, selera baru
Quote certiorari 12-7-2016 12:27 AM
First time dgr laksa goreng, lebih kurang mcm udon lah ye
Quote NOWORD 12-7-2016 04:40 AM
Boleh try ni..

Lihat semua komen(6)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.043772s Gzip On
To Top