Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Pemakaian Kain Samping Pun Ada Kategori, Nombor 4 Melampau Sangat!

30-6-2016 04:42 PM|Dilihat: 6503| Komen: 6

Rupa-rupanya pemakaian samping ini ada kategorinya
Oleh Izzah Abbasy

Tiba sahaja Ramadan, pasti kain samping laku di pasaran. Tidak kiralah jenis songket, kain kapas, satin, pelekat dan sebagainya pasti akan digayakan ketika lebaran nanti.

Kain samping yang dipakai diluar seluar baju Melayu akan digayakan dari paras pinggang hingga ke lutut sahaja.

Tetapi, rupa-rupanya pemakaian samping ini ada kategorinya. Seperti gambar yang menjadi viral kini, adakah ia betul-betul melambangkan atau menunjukkan status seseorang itu? Anda yang mana? - CARI Infonet  






Lihat Komen Views: 6503   Comments: 6 Balas Komen

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0

Previous : Penangan Tradisi Dengan Kebarung Terserlah Cantik, Sopan Dan Ayu

Next       : Nak Raya Takkan Nak Busuk Pula, Jom Wangi Dengan One Drop Perfumes

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Emperor95 1-7-2016 10:46 AM
tidak tahu pula ada kategori sebegitu.

Lain-lain Komen

Quote ms.mango 30-6-2016 06:34 PM
kelakarnya...    sian forever alone..nampak sgt alone nye..
Quote Artemesiaa 30-6-2016 10:49 PM
Rasanya gaya samping yang digayakan oleh seniman Tan Sri P Ramlee dalam pilem madu 3 paling menarik.  Walaupun nampak cam mudah je cara beliau mengayakannya cer cuba buat sendiri mau tak menjadi2 bunga sekuntumnya tu.
Quote amukgemuk 1-7-2016 02:31 AM
tapi yg no 1 dan 2 tu memang betul ceriteranya-----
----lelaki tua yg pakai macam no 2 itu akan dichop 'gatal' atau perasan muda---

Macam lelaki tua hari ni kalau pakai baju ketat kolar pacak dgn topi sudu pusing belakang---
Quote ffawwaz 1-7-2016 08:35 AM
aku pkai je samping labuh2..dri zaman skola dlu..
mcm pelik nak pakai senteng2..
Quote AisyDani13 1-7-2016 09:59 AM
yg 3 ,4 tu laka2 lah
Quote Emperor95 1-7-2016 10:46 AM
tidak tahu pula ada kategori sebegitu.

Lihat semua komen(6)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.043690s Gzip On
To Top