Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Parodi Raya 3 Suara, Antara Paling Awal Dalam Sejarah?

24-6-2016 03:48 PM|Dilihat: 6506| Komen: 12

Sekitar 5 tahun yang lalu, mungkin dengan hanya
oleh Adib Za



Memang banyak parodi lagu-lagu raya yang dikongsikan di laman sosial pada masa ini, begitu juga dengan aplikasi dubsmash dan juga smule. Namun, rasanya parodi lagu raya oleh 3 Suara ini antara yang terawal menggamit hati. Pendek kata memang 'legend'.

Sekitar 5 tahun yang lalu, mungkin dengan hanya menggunakan kamera pada telefon yang tidak berkapasiti tinggi pun, mereka telah menawan hati ramai orang dengan telatah dan gelagat mereka menyanyikan lagu Selamat Berhari Raya yang dipopularkan kumpulan Al Mizan.

Pelbagai reaksi seperti lucu, geram dan sebagainya ada bila menonton video parodi mereka ini. Siap dengan bertudung litup dan gaya tangan persis penyanyi nasyid sebenar, ketiga-tiga lelaki ini memang 'mengundang' komen pedas dan lucu daripada netizen. 

Selain lagu raya, mereka juga sering muncul dengan lagu berunsur nasyid yang lain. Yang penting, bertudung litup konsepnya meskipun kesemua mereka ini ialah lelaki sado. 

Baiklah mari kita layankan lagu parodi 3 Suara ini. - CARI 








Lihat Komen Views: 6506   Comments: 12 Balas Komen

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
2
Bosan
0

Previous : Lagu Raya Senario Tetap 'Awesome' Sampai Bila-bila

Next       : Hari Raya 'Mash-Up', Orang Brunei Nyanyi Lagu-lagu Raya Malaysia

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote tobobon 27-6-2016 10:02 AM
yang ala2 kelempuk ni meols maafkan jerlah.. depa memang hati lembut gitu

yang iols tak tahan yang sado2 pun turut mengkelempuk kan diri pakai tudung bagai jadi makcik2..

contoh mcm luqmanabubakar tu...

Lain-lain Komen

Quote merrissa 25-6-2016 03:54 AM
plz la perlu kah pakai tudung bagai.....

Quote anne_cheng 25-6-2016 06:00 AM
hahahaahahaha .... pkai laa baldi , bru laa rare
Quote LavaUollss 25-6-2016 12:24 PM
Edited by LavaUollss at 25-6-2016 12:25 PM

takde ke yg nak reveal siapa mereka semua ini? Dek laba nak berkenalan dengan yg tengah tu
Quote batmana 25-6-2016 01:51 PM
bodonya ,
mak dorg tk nangis ke tgk anak jantan pakai gitu?.

tolonglah. jgnla menyerupai jantina lain.
Quote Jerambut 25-6-2016 04:34 PM
Edited by Jerambut at 25-6-2016 04:36 PM

Ni miming namanya.

Parody tu ubah bentuk satu2 persembahan, lagu, lakonan, gaya etc... tapi masih dalam ide asal lagi. Yg tengok, tetap akan boleh kait dgn yg asal, walaupun ada alteration.
Tu, parody.

kalau 3 orang ni katakan ubah lirik... baru nama parody.
ps: Dengar kata sorang dah meninggal. Betul ke?
Quote Jerambut 25-6-2016 04:38 PM
"Yang penting, bertudung litup konsepnya meskipun kesemua mereka ini ialah lelaki sado."

aku rasa, kau ni main tulis je. Ye tak?

Quote ohnoLia 26-6-2016 11:04 PM
legend!!!! di manakah mereka skrg ni ye?

teringat jua cikgu siapa yg perempuan tu, yg buat mimig tu.. dan juga bobo
Quote mizzmimi 27-6-2016 08:00 AM
kemain sesekor muka tersipu cam anak dara sunti zaman dulu-dulu

anak dara zaman sekarang kemain terjal
Quote sipendiam 27-6-2016 08:24 AM
yang tengah tu muka legend betul
Quote sipendiam 27-6-2016 08:34 AM


lawokkkkk walaupun setiap tahun tengok  
Quote ffawwaz 27-6-2016 08:35 AM
ohnoLia replied at 26-6-2016 11:04 PM
legend!!!! di manakah mereka skrg ni ye?

teringat jua cikgu siapa yg perempuan tu, yg buat mimig  ...

cikgu shida rasanya..haha..glemer cikgu tu dlu..last katanya acc youtube dia kena hack..habis segala video..

sekarang ni..bsepah2 dubmash parody jejanz jadi pempuan..
latest account kt fb nama "I Am Awan Biru"..
gigih buat parody lagu2 ct, kakpah etc..hahaha
Quote tobobon 27-6-2016 10:02 AM
yang ala2 kelempuk ni meols maafkan jerlah.. depa memang hati lembut gitu

yang iols tak tahan yang sado2 pun turut mengkelempuk kan diri pakai tudung bagai jadi makcik2..

contoh mcm luqmanabubakar tu...

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057120s Gzip On
To Top