Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Soalan Cepumas Ditanya Dari Raya Dulu Sehingga Raya Tahun Akan Datang

23-6-2016 03:06 PM|Dilihat: 5373| Komen: 19

Tak nak balik beraya disebabkan trauma dengan soalan-soalan cepumas
Oleh Izzah Abbasy

Pernah dengar tak, ada yang tak nak balik beraya disebabkan trauma dengan soalan-soalan cepumas yang sering ditanya.

Hari raya bukan sahaja hari untuk semua orang berkumpul dan mengeratkan silaturahim dengan menziarah dari rumah ke rumah, tetapi hari yang perlu lupakan segala sengketa.


Tapi, jadi pedih hati menusuk menikam kalbu dengan soalan-soalan cepumas daripada makcik-makcik dan sedara-mara pada hari raya. "Ceq terkesan sampai laa ni tau daq!"

Jom, intai soalan yang mungkin akan ditanya oleh makcik-makcik anda nanti. - CARI Infonet


1. Bila nak kahwin? Usia makin meningkat.

2. Eh, belajar lagi? Lamanya. Bila nak habis belajar?

3. Kenapa kurus sangat? Tak makan ke?

4. Kenapa makin gemuk? MudaCmuda jagalah badan.

5. Laaa, dah putus ke dengan dia? Tak matang lagi kot!

6. Siapa yang masak ni? Bukan awak ke? Ruginya perempuan tak pandai masak.

7. Bila nak ada anak? Bila nak tambah lagi sorang?





Lihat Komen Views: 5373   Comments: 19 Balas Komen

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0

Previous : Tiap Kali Raya Dulu-dulu Berebut Beli Capal, Kini Masih Jadi Pilihan Tak?

Next       : Kenangan Mencuba Baju Raya Baharu, Sentimental Sungguh!

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote seri_mawr 27-6-2016 02:53 PM
dulu2 selalu kena soklan2 di atas...

aik belajar lagi..? tak abis2..
dah abis belajar....bila nak kawen..? dah nak masuk 30 umur tu ( ni mmg tahap nak kena cabai mulut tau)..
bila dah kawen...tak lekat lagi ke..lambat yek...anak si polan yg kawan dekat2 dah nak bersalin...
dah aku beranak setahun satu...

di tnya nya pulak...dekat2 nya anak...x merancang ke..?

dah skrg anak2 dah besar sikit...

mau dapat soalan x nak tambah ke.. anak lelaki pulak...

adoilah makcik....bila nak abis soalan da...

Lain-lain Komen

Quote WeAiNe 23-6-2016 03:15 PM
dah lali bila tanya bila nak tambah anak
adededede
Quote mattzzx 23-6-2016 04:24 PM
bila nak kawin lagi?
Quote Esmiria 23-6-2016 04:27 PM
akuxde.sbbxdok sedara mare
Quote eizarz 23-6-2016 08:37 PM
org utara ja yg salu tanye mcm ni..haha,tgk lah ayat nya
Quote kukukatablog 23-6-2016 10:07 PM
kannnnnnn...
Quote M.Rose 23-6-2016 10:54 PM
Yang mentality kampung ja tanya Soalan Soalan macam ini.
Quote nasab2111 23-6-2016 11:42 PM
Soklan pedas dan pedih, *dh ada anak Ke belum?* Ak Dah jawab belum lagi. Bleh plak makcik2x Ni sambung, *dh lama korang kawen kn?* makcik2x belah kaum kerabat family Ak xde plak tny.dorg phm2x sndiri dh. Tp makcik2x belah laki ak selalu sgt tny soklan tu,mmg sentappppp je rase. Dgn mimik muka, intonasi suara. Mcm Ak Ni xde perasaan. :
Quote Jerambut 24-6-2016 12:37 AM
eizarz replied at 23-6-2016 08:37 PM
org utara ja yg salu tanye mcm ni..haha,tgk lah ayat nya

orang belah mana pun ada je jenis gini. Jangan la katun tu jadi panduan utama.
Quote eizarz 24-6-2016 05:48 AM
Jerambut replied at 24-6-2016 12:37 AM
orang belah mana pun ada je jenis gini. Jangan la katun tu jadi panduan utama.

sentap..org utara ka...    wat peace wat lek sudah
Quote bolamata 24-6-2016 07:26 AM
ada lagi soalan lain selalu orang tanya.. 'lorrr ko masih pakai kete ni, bila nak tukar kete baru?'
Quote lurve82 24-6-2016 09:47 AM
sln yg akan di tny kat aku..ble nk smbg phd...menyampah betul...aku xnak smbg la..sibuk je...
Quote kumen2 24-6-2016 09:59 AM
btl ni....  suma soalan yang mencemaskan ,. je.r.. .
Quote krustykrab 24-6-2016 10:35 AM
nasab2111 replied at 23-6-2016 11:42 PM
Soklan pedas dan pedih, *dh ada anak Ke belum?* Ak Dah jawab belum lagi. Bleh plak makcik2x Ni sambu ...

lain kali ko repyl mcm ni...

bila pulak makcik nak bermadu? atau bila pulak pakcik nak tambah bini lagi
Quote minahmanja 24-6-2016 03:33 PM
soalan std la bila nk kawin... wat lek wat pis jek...
Quote tipuware 25-6-2016 05:36 AM
Aku rasa soalan tahun ni adalah nape ko kurus.. hahahha
Quote ms.mango 27-6-2016 10:35 AM
heh... nanti balik kampung ade la yg tanya...anak da besar ni.. bila nak bg adik lagi? makcik2 ni kalo xsibuk mmg xboleh...
Quote yazsyana 27-6-2016 10:48 AM
takde yg berani tanya... Hahahaa
Quote salimrock 27-6-2016 01:59 PM
abis nak Tanya apa lagi?


errr ko ngisap lagi ke?
Quote seri_mawr 27-6-2016 02:53 PM
dulu2 selalu kena soklan2 di atas...

aik belajar lagi..? tak abis2..
dah abis belajar....bila nak kawen..? dah nak masuk 30 umur tu ( ni mmg tahap nak kena cabai mulut tau)..
bila dah kawen...tak lekat lagi ke..lambat yek...anak si polan yg kawan dekat2 dah nak bersalin...
dah aku beranak setahun satu...

di tnya nya pulak...dekat2 nya anak...x merancang ke..?

dah skrg anak2 dah besar sikit...

mau dapat soalan x nak tambah ke.. anak lelaki pulak...

adoilah makcik....bila nak abis soalan da...

Lihat semua komen(19)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053147s Gzip On
To Top