Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Kucing Kembali Kepada Tuannya Selepas 6 Tahun Hilang

25-4-2016 10:57 AM |Dilihat:4449| Komen: 35
Oleh Adib ZA

Siapa sangka, kucing comel dan tembam bernama Chloe ini telah pun kembali kepada tuannya selepas 6 tahun hilang. 

Tuan kepada kucing itu, Rebecca Lee menyangka kucingnya itu telah mati akibat dilanggar kereta, berasa sangat terkejut dan gembira bila mendapati si comel itu kembali kerumah di selatan Wales. 

"Memang terkejut tapi ia merupakan satu berita yang sangat gembira bila mendapati Chloe dijumpai semula selepas bertahun-tahun."

"Ia telah melompat dari sangkarnya ketika berada di kawasan parkir dan sejak itu kami tidak menjumpainya lagi. Bukan sahaja poster malah banyak iklan yang telah keluarkan namun nasib tak menyebelahi saya," terang Lee. 


(Sumber foto: Metro UK)



Sebuah pusat penjagaan haiwan, mendapati Chloe telah dihantar ke situ sebelum melakukan imbasan kepada kucing itu. 

Ia merupakan satu prosedur biasa bila kucing baharu di hantar ke pusat itu. Selepas mendapati ia merupakan milik Lee, kucing itu segera dipertemukan semula dengan tuannya. Bagaikan mimpi indah kan? - CARI Infonet

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 35
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote jenglord666 30-4-2016 12:21 PM
kucing tu tengah mengembara kot, sebab bosan duduk kat rumah haha

Lain-lain Komen

Quote red_cattleya 25-4-2016 11:12 AM
muka pun dah tua..6 tahun hilang dh boleh masuk tadika
Quote kikuri 25-4-2016 11:31 AM
harap2 dapat jumpa balik aboo kesayangan aku yang ilang 5 tahun kepas... sampai sekarang aku rindu dekat dia
Quote ffawwaz 25-4-2016 12:04 PM
pergh..muka otai gila kucing ni..
huhuh..
syukur la dapat jumpa balik
iols xdapat bayangkan kalau iols kehilangan kucing2 tembun yg kt uma ni..
harus menangis sedu sedan..huu
Quote becir 25-4-2016 12:25 PM
hopefully kucing kesayangan aku balik semula..6 tahun pun xpe, sanggup tunggu..

Quote -electrifying- 25-4-2016 12:28 PM
dh brpe keturunan ko ternak dlm 6 tahun tu ya chloe
Quote blackwidowbae 25-4-2016 12:35 PM
Syahdunyerrrr

Kalau jadi lagu nii kat makcik mahu 2 minggu makcik nangis tak sudahhh, wuwuwuuuuuu~~

Quote manjalara_01 25-4-2016 01:37 PM
Edited by manjalara_01 at 26-4-2016 11:37 AM
kikuri replied at 25-4-2016 11:31 AM
harap2 dapat jumpa balik aboo kesayangan aku yang ilang 5 tahun kepas... sampai sekarang aku rindu d ...

kat m'sia dah ade ke sistem mikrocip pakai kat kolar kucing ni?....
berbaloi la kalau ade...

jgn nak pasang kat kereta je...kucing pun nak jgk...
Quote Abangwahab 25-4-2016 01:47 PM
blackwidowbae replied at 25-4-2016 12:35 PM
Syahdunyerrrr

Kalau jadi lagu nii kat makcik mahu 2 minggu makcik nangis tak sudahhh, wuwuwuuuuuu ...

abgwahab kan ade
Quote blackwidowbae 25-4-2016 02:51 PM
Abangwahab replied at 25-4-2016 01:47 PM
abgwahab kan ade

Kalau bamWahab hader fulak confirm makcik meraung 2 tahun tanpa hentiiii~~ huwaaaaaaaa!!!~~~
Quote Emperor95 25-4-2016 02:57 PM
kucing yang bergaya
Quote Abangwahab 25-4-2016 02:58 PM
blackwidowbae replied at 25-4-2016 02:51 PM
Kalau bamWahab hader fulak confirm makcik meraung 2 tahun tanpa hentiiii~~ huwaaaaaaaa!!!~~~

2 tahun bukan lama mana
Quote blackwidowbae 25-4-2016 03:01 PM
Abangwahab replied at 25-4-2016 02:58 PM
2 tahun bukan lama mana

2 tahun di bulan???? Ekekekeke
Quote Abangwahab 25-4-2016 03:04 PM
blackwidowbae replied at 25-4-2016 03:01 PM
2 tahun di bulan???? Ekekekeke

persis 2 hari di bumi
Quote monyet_2015 25-4-2016 03:58 PM
Mesti banyak pengalaman kucing itu di jalanan sepanjang 6 tahun jadi gelandangan nampk muka pun mcm tak hepi je.
Quote mbhcsf 25-4-2016 07:41 PM
heyya Chloe ...cute cat
Quote missus_meow 25-4-2016 08:31 PM
manjalara_01 replied at 25-4-2016 01:37 PM
kat m'sia dah ade ke sistem mikrocip pakai kat kolar kucing ni?....
berbaloi la kaloi ade...

kucing ahkak ade cip .... tp dah setahun lebih x jumpe2 .... agaknye org mesia x biasa p scan cip kot .... hrp2 dia baliklah raya nanti
Quote delisha09 25-4-2016 08:47 PM
agak2 brapa dh umur cat ni dh 6 thn hilang
Quote missDollie 25-4-2016 10:18 PM
masih sihat dak chloe ni..itu la nak jalan2 sangat..sekali tersesattt..tacing citer ni..
Quote Artemesiaa 25-4-2016 10:30 PM
Sebab tu bagus kalau pasang cip pengenalan kat kucing, kot2 sesat ada org lain jumpa dan tlg scan boleh cari ownernya semula

Lihat semua komen(35)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.080997s Gzip On
To Top