Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Kisah Gadis Kaunter KFC Yang Rindukan Bapanya

5-4-2016 11:59 AM |Dilihat:6070| Komen: 54
Oleh Adib Za


Kasih seorang bapa, sampai bila-bila tak mungkin dilupakan walaupun mereka sudah tiada. 

Bagaimana kudrat lelaki itu berkorban apa sahaja untuk membahagiakan anak-anak dan juga isteri. Bagi yang dapat melihat, maka berbahagialah mereka. ya, ini pasti. 

Namun, bagi mereka yang sudah kehilangan seorang bapa, apa yang boleh dilakukan hanyalah doa agar ditempatkan di kalangan orang soleh.

Bagi seorang netizen ini, semangat merindukan bapanya semakin membuak-buak bila menyaksikan satu situasi yang benar-benar sama terjadi kepadanya sewaktu kecil. 

Aishah Hasan bercerita tentang pengalamannya bekerja di restoran KFC dua tahun lalu. Seorang pakcik yang nampak sedang mengira-ngira duitnya mahu memesan dua ketul ayam goreng untuk anaknya. 

Namun, wang yang tak mencukupi menyebabkan dia tak mampu membeli satu set hidangan sehingga menyebabkan anak kecil itu menangis. 

Peristiwa itu mengingatkan netizen ini dengan zaman kanak-kanaknya bila ayahnya tak cukup duit nak membelikan dia satu set hidangan KFC. 


Gambar hiasan. (Sumber foto: Carian google)



Tanpa berfikir lebih lanjut, Aishah segera menghulurkan dua set hidangan buat dua beranak ini. 

"xpe pakcik, sy belanje.. sy halalkn.." pakcik tu cium duit die n ucap trm ksh byk2.. die suh ank die slm sy, trus die beredar.. sy trus duduk menyorok bwh kaunter tu n nagis. 

Netizen ini berharap yang anak itu bakal membalas jasa ayahnya pada masa akan datang sambil berkata, "Saya rindukan arwah abah..". Memang habuk masuk mata sangat untuk status yang ini. - CARI Infonet

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 54
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote belon_merah 25-4-2016 09:10 AM
sedihnye~

Lain-lain Komen

Quote seri_mawr 5-4-2016 12:27 PM


aku pun nak join aishah menangis....
Quote Artemesiaa 5-4-2016 12:28 PM
Moga adik tu bantu orang lain juga macam Aishah bila dewasa nanti
Quote pokokbunga 5-4-2016 12:41 PM
ok aku pun nangesss...teringat kat arwah ayah yg pun bukan orang senang...tapi Alhamdulillah, anak2 ayah skrg dah jadi orang senang...Insya Allah sentiasa doakan Al Fatihah utk arwah setiap kali sembahyang 5 waktu..semoga ayah 'senanng' di alam sana
Quote sunquick 5-4-2016 01:03 PM
sedih........
Quote Jajabeans 5-4-2016 01:06 PM
sape kopek bawang ni
Quote missfake 5-4-2016 01:28 PM
mata masuk habuk
Quote blackwidowbae 5-4-2016 01:58 PM
Huwaaaaaaaa
Quote mujer_in_espejo 5-4-2016 02:26 PM
Tiba2 rindu arwah abah yg dah 13 tahun pergi tinggalkan kami
Quote Missfadh 5-4-2016 02:30 PM
Sedih nya.
Quote ~boolean 5-4-2016 02:30 PM
semua benda pun nak cerita onlineeeeee
Quote AisyDani13 5-4-2016 02:50 PM
Pengajaran buat kita semua



Quote harisanis 5-4-2016 02:56 PM
sedih yea
Quote ratna 5-4-2016 03:01 PM
x psl2..selsema la pulok...huhu
Quote cmf_blingblings 5-4-2016 03:04 PM
Quote uori 5-4-2016 03:18 PM
Quote matchstick 5-4-2016 03:23 PM
Mmg sedihh..besanya aku menyampah jgk org yg share sume bnda kt fb. Tp ini mmg sedihh. Sbb masa kecik dulu pun x mampu mkn kfc
Quote SweetShera 5-4-2016 03:27 PM
sedihnya...
Quote fire_place 5-4-2016 03:38 PM
Sedihnya..teringat budak pungut sampah dgn adik dia,jalan dgn mak dia.tolak troli..aku dlm kete,dia tengok Dr luar dlm MCD sambil pegang cermin jengah2 dalam tu.lpstu mak dia marah.sedihnya..sesusah kita,masih ada lg yg susah.
Quote yeepi_33 5-4-2016 03:43 PM
al fatihah...

Lihat semua komen(54)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.058102s Gzip On
To Top