CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Tip Elak Kasut Basah Ketika Hujan, Hanya Sarungkan Ini

23-2-2016 01:44 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 9375| Komen: 12

Description: 'Alat' atau objek yang digunakan agak kurang elok bagi sesetengah orang, tetapi ia sangat berguna sebenarnya
Oleh Izzah Abbasy

Bila hujan turun, pasti kita akan risau jika kasut terkena lopakan air bertakung atau dibasahi oleh hujan. Sedah semstinya tidak selesa.

Kaki juga pasti kembang dan kesejukan. tak kurang juga akan menjadi busuk.

Anda boleh jadikan tip ini sebagai panduan dan perlindungan ketika hujan. 'Alat' atau objek yang digunakan agak kurang elok bagi sesetengah orang, tetapi ia sangat berguna sebenarnya.

Apa yang perlu anda sediakan adalah kondom. Nak beli di mana? Di farmasi boleh, kedai 7-eleven juga ada terjual kondom ini. (*Rasa malu pula nak beli kan? Hehehe tak apa, beli online ya)



Bagaimana nak guna? Hanya sarungkan kondom tersebut pada kasut anda ketika hujan dan ia terlindung daripada kebasahan. Selamat mencuba ya! - CARI Infonet


Kredit Foto : Nokharom


14

Bagus
15

Marah
14

Terkejut
18

Sedih
12

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (85 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chinta89 23-2-2016 01:54 PM
x licin ke nt bjalan??
Quote epis 23-2-2016 02:02 PM
kene cari kondom saiz xl lak... dah la kondom mahal, huhu.... bek balut dengan plastik je...
Quote minah_kidal 23-2-2016 02:04 PM

tula pasal. selesai masalah kasut kering tp timbul masalah bila jalan nnt licin then terjatuh gedebuk. baju n seluar lak yg basah

Quote CARI-IIN 23-2-2016 02:08 PM
chinta89: x licin ke nt bjalan??


Rasanya tak sebab getah dia tebal jgkla kan? kalau tengok pd kasut tulah
Quote spenderterselit 23-2-2016 02:14 PM
Dulu kalu masuk 7e mesti nampak durex kat kaunter.ingatkan chewing gum sbb plastik kaler2 biru ada merah ada.dah besar baru tau oo kondom tu yang sarung kat konek
Quote CARI-IIN 23-2-2016 02:16 PM
epis: kene cari kondom saiz xl lak... dah la kondom mahal, huhu.... bek balut dengan plastik je...


plastik licin, bahaya jatuh nnt
Quote Mary_jane 23-2-2016 02:24 PM
Masa kecil dulu bila hujan pakai plastik je kat kasut. Tapi kena hati2 kang tergelincir. Hasilnya kasut bersih & kering je sampai sekolah.
Quote chinta89 23-2-2016 03:31 PM
CARI-IIN replied at 23-2-2016 02:08 PM
Rasanya tak sebab getah dia tebal jgkla kan? kalau tengok pd kasut tulah

seriau lak nk try hahaha lgpun x pasal2 nk beli kondom
Quote chinta89 23-2-2016 03:31 PM
minah_kidal replied at 23-2-2016 02:04 PM
tula pasal. selesai masalah kasut kering tp timbul masalah bila jalan nnt licin then terjatuh gede ...

sayang kasut tp ujung2 diri basah lencun
Quote chinta89 23-2-2016 03:33 PM
spenderterselit replied at 23-2-2016 02:14 PM
Dulu kalu masuk 7e mesti nampak durex kat kaunter.ingatkan chewing gum sbb plastik kaler2 biru ada m ...

iols pun! x pernah tanya ke ape ke.. sb brg tu duk kat kaunter, nasib baik x penah gatal mulut tanya cashier durex tu chewing gum ke?

lps tu kawan rmh (yg dh kawin) cter psl kondom n bgtau kat 7e jenama durex popular. iols macam... lah? itu kondom??
Quote giyomi 23-2-2016 07:45 PM
Ala2 tergolek dog lah gamaknya. kondom tu tak licin kew macam sarung tangan?
Quote cikcikebom 18-8-2016 02:15 PM
tq for info

Lihat semua komen(12)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-8-2022 06:10 PM GMT+8 , Processed in 0.072520 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top