CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Masih Boleh Dapat Anak Kembar Walau Tiada Genetik Dengan Cara Ini

18-2-2016 04:22 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 11178| Komen: 10

Description: Anda boleh amalkan dan jika rezeki berpihak kepada anda, si kembarlah nanti jua dinantikan.
Oleh Izzah Abbasy

Melihat bayi kembar yang comel pasti terdetik untuk memilikinya. Namun, tidak semua pasangan berupaya untuk mempunyai anak kembar jika tiada keturunan mempunyai kembar.


Sebenarnya, ada tip dapat dilakukan bagi memperoleh anak kembar dua, tiga atau bahkan lebih selain melakukan IVF.

Jika anda mempunyai rancangan untuk memperoleh bayi kembar, teliti tip atau ciri-ciri berikut. Anda boleh amalkan dan jika rezeki berpihak kepada anda, si kembarlah nanti jua dinantikan.

1. Genetik
Jika dalam salasilah keluarga anda terdapat pasangan yang mempunyai anak kembar, kemungkinan besar anda juga mampu mendapat anak kembar. Ini kerana trait sedemikian mungkin telah diturunkan pada diri anda. Trait yang dimaksudkan ialah penghasilan 2 ovum secara serentak dalam satu masa.

2. Umur
Wanita yang berumur 35 hingga 40an dan ke atas, mempunyai potensi yang lebih besar untuk mendapat anak kembar. Pada ketika ini, kebanyakan wanita akan mengambil rawatan untuk kesuburan. Tambahan pula, mereka akan lebih cenderung untuk menghasilkan lebih dari satu ovum semasa proses ovulasi, kerana proses tersebut telah terganggu oleh proses perimenopause.

3. Bilangan Anak
Lagi banyak bilangan seseorang individu pernah melahirkan anak, lagi tinggi peluang beliau untuk melahirkan anak kembar selepas itu.

4. Berat Badan dan Ketinggian
Perempuan yang tinggi atau perempuan yang lebih berat mempunyai kebarangkalian yang lebih tinggi untuk mendapat anak kembar.

5. Diet
Pengambilan makanan tertentu yang mengandungi kandungan estrogen yang tinggi mampu meningkatkan kebarangkalianmendapat anak kembar.

6. Pengambilan Ubat Kesuburan
Pengambilan ubat kesuburan boleh meningkatkan kebarangkalian seseorang untuk menghasilkan dua ovum dalam satu proses ovulasi, sekaligus meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.

7. Banyakkan makan ubi, kentang dan susu
Tiga jenis makanan ini dapat meningkatkan ovulasi pada telur dan mungkin boleh dapatkan anak kembar. Ada yang kata, jika kita teratur minum susu dari zaman muda mudi, kebarangkalian untuk mendapatkan anak kembar itu tinggi. Juga, jika anda amalkan memakan ubi, kentang dan susu, ia bukan sahaja baik untuk mendapatkan anak kembar, tetapi juga salah satu cara untuk mendapatkan anak bagi pasangan yang sudah lama berkahwin tetapi tidak ada rezeki untuk mendapatkan anak.

Sebenarnya banyak cara untuk mendapatkan anak kembar. Tetapi kebanyakkannya adalah cara yang tidak sihat seperti mengandung di usia tua, mengandung ketika masih menyusui bayi, hamil di waktu si ibu gemuk dan sama waktu denganya. Memang boleh terjadi mendapat anak kembar tetapi kandungan tidak sihat. Kemungkinan keguguran pun tinggi, anak kembar tidak sihat atau kandungan bermasalah juga tinggi. - CARI Infonet




 



7

Bagus
12

Marah
8

Terkejut
5

Sedih
8

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (49 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ciskek.leleh 18-2-2016 04:46 PM
kot ada cara lain lg kn makan ubi & kentang tu mmg buat, susu meolss xleh hadam..
Quote CARI-IIN 18-2-2016 05:02 PM
ciskek.leleh: kot ada cara lain lg kn makan ubi & kentang tu mmg buat, susu meolss xleh hadam..


susah jugak ni sis.. jumpa pakar lah senang kan
Quote Elle_mujigae 18-2-2016 06:33 PM


so cute..nak pakai kasut Louboutin mak dia..tak muat la sayang..tunggu 17 tahun lagi baru muat..hehe..


Quote Elle_mujigae 18-2-2016 06:34 PM
iols takde genetic twin ni..sigh.......
Quote princessjay 18-2-2016 09:33 PM
Alolo..comeinye.. bile tgk budak2 yg cute mcm ni, rase nk kawen skang gak..hehe
Quote BabyOnEarth 19-2-2016 04:24 PM
Tips no 3. Bilangan Anak..
Agak2 anak dah 10 pun xdapat kembar lg, patutlah mencuba lagi
Quote BabyOnEarth 22-2-2016 10:55 AM
Tips no 3. Bilangan Anak..
Agak2 anak dah 10 pun xdapat kembar lg, patutkah mencuba lagi
Quote chimpera 23-2-2016 09:09 PM
best kalo dapat anak kembar ni
Quote heywana 24-2-2016 04:12 PM
mcm best je dpt anak kembar. tp mcm penat jugak nak jaga nti.
Quote cikcikebom 19-8-2016 04:12 PM
good info. noted.

Lihat semua komen(10)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-8-2022 06:40 PM GMT+8 , Processed in 0.081549 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top