CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Deko Perabot 'Mewah' Dengan Palet

30-12-2015 04:52 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 11125| Komen: 13

Description: Jika dahulu, palet ini dilihat seperti tiada kegunaan dan ia dibuang begitu sahaja
Oleh Izzah Abbasy

Palet atau dalam bahasa Inggeris iaitu Pallet ialah struktur pengangkut rata yang digunakan untuk mengalas kontena ketika diangkat oleh foklif, jek palet atau alatan jek yang lain. Palet ialah asas kepada reka bentuk sebuah beban unit. Barangan akan diletakkan ke atas sebuah palet dan diikat dengan tali atau filem plastik pembalut regang, atau dimuatkan terus ke dalam kontena mini ULD.


Kebanyakan palet klasik diperbuat daripada kayu. Antara bahan lain yang digunakan ialah plastik, besi dan kertas. Setiap bahan mempunyai kelebihan dan kekurangannya.

Jika dahulu, palet ini dilihat seperti tiada kegunaan dan ia dibuang begitu sahaja.

Namun, hari ini ramai yang telah menggunakan palet ini sebagai pelamin, dekorasi kediaman dan ruang pejabat. Palet jika diubahsuai, ia sangat cantik dan kemas. Hasilkan perabot yang cantik dengan menggunakan palet dengan daya dan idea kreatif anda.

Tak perlu nak keluar duit untuk membeli perabot mahal lagi. - CARI Infonet










Kredit Foto : Google dan Banglo Ikut Bajet



21

Bagus
5

Marah
15

Terkejut
10

Sedih
16

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (84 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ladybird_ 31-12-2015 12:55 PM
nak bgtahu papa suruh buat macam ni je.. tak payah beli sofa baru.. anak-anak dia plak jenis ganas2..

suka tgk kalau yg kahwin2 guna pallet tuk pelamin dorang!
Quote khairulazuan 31-12-2015 03:51 PM
cantik sesangat...............
Quote red_cattleya 31-12-2015 03:56 PM
kreatip...
Quote dHoney 1-1-2016 11:38 PM
Nice...
Quote ka6_jeram 10-1-2016 06:45 PM
Pallet ni boleh gak buat katil. Mmg tahan, org yg berisi betol pon tak lendut.
Quote cikcikebom 18-8-2016 02:16 PM
tq for info
Quote harithzakuan 18-4-2017 08:15 AM
Tak nampak mewah pun
Quote harithzakuan 18-4-2017 08:16 AM
Bampak lebih kpd recycle..maybe lain org laintaste kot
Quote harithzakuan 18-4-2017 08:16 AM
Bampak lebih kpd recycle..maybe lain org laintaste kot
Quote AceHand 19-4-2017 02:22 AM
[AceHand SPECTaceLAR]

Tak tunjok pong bahagiang yang buat bantal tu...



Jizzz... Klong! Klong!
Quote degurlz 23-5-2017 04:53 PM
cantik pada yg suka kelainan
Quote AceHand 2-6-2017 02:11 AM
degurlz replied at 23-5-2017 04:53 PM
cantik pada yg suka kelainan

[AceHand SPECTaceLAR]

Ko suka kelainang tak...?


Jizzz... Klong! Klong!

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2022 07:48 PM GMT+8 , Processed in 0.072109 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top