CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Ini Sebab Kenapa Anda Perlu Selalu Makan Buah Naga

23-12-2015 01:20 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 9523| Komen: 26

Description: Buah naga berasal dari Mexico, Amerika Tengah dan Amerika Selatan namun sekarang juga banyak boleh didadapati di negara-negara Asia....

Oleh : Dean BZ

Foto : amazon.com


Buah naga berasal dari Mexico, Amerika Tengah dan Amerika Selatan namun sekarang juga banyak boleh didadapati di negara-negara Asia seperti Taiwan, Vietnam, Filipina, Indonesia dan juga Malaysia.

Buah naga memiliki kandungan air dan vitamin serta serat yang sangat tinggi. Selain itu, manfaat buah naga secara tidak langsung dapat menurunkan kadar kolestrol, memperkuatkan tulang dan gigi, merawat kesihatan mata, serta jantung. 

Foto : nettik.net


Berikut adalah 20 khasiat lain yang terdapat pada buah Naga :

1- Menurunkan berat badan
2- Cegah Kanser
3- Tingkatkan kekebalan tubuh
4- Cegah kencing manis
5- Tingkatkan nafsu makan
6- Anti penuaan
7- Baik untuk tulang dan darah
8- Cegah batuk dan asma
9- Elak serangan jantung dan darah tinggi
10. Memperkuat tulang dan gigi
11. Baik untuk membersihkan usus
12. Meningkatkan stamina
13. Mencegah kelumpuhan otot
14. Baik untuk menjaga kelembapan kulit
15. Menjaga kesihatan saraf
16. Baik untuk menjaga usus dari perkembangan bakteria
17. Membasmi jerawat
18. Baik untuk pencernaan bayi 1 tahun ke atas
19. Menjaga kelancaran sistem peradaran darah
20. Baik untuk mengubati panas dalam


Semoga bermanfaat, jom kita pakat makan buah Naga. - CARI Infonet.


25

Bagus
10

Marah
19

Terkejut
10

Sedih
14

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (92 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ice_sky92 23-12-2015 02:06 PM
I will find you and eat you.
Quote rina0602 23-12-2015 02:58 PM
To scary la kdg2 warnanya turun ke tgn.ku siap fikir lg buah naga ni diletak pewarna kah?
Quote plasterhati 23-12-2015 03:20 PM
rina0602 replied at 23-12-2015 02:58 PM
To scary la kdg2 warnanya turun ke tgn.ku siap fikir lg buah naga ni diletak pewarna kah?

Kan..warnanya mak aihh..

kalau lekat kt tangan xpe lg kot.. kt baju abis laaa
Quote hayati_hassan 23-12-2015 03:34 PM
plasterhati replied at 23-12-2015 03:20 PM
Kan..warnanya mak aihh..

kalau lekat kt tangan xpe lg kot.. kt baju abis laaa

senang jer belah dua buah tukorek dgn sudu tak yah nak potong2
Quote ajinomotonosuga 23-12-2015 03:40 PM
Masih tak sehebat buah zakkkarrrr
Quote cumulonimbus 23-12-2015 04:50 PM
rina0602 replied at 23-12-2015 02:58 PM
To scary la kdg2 warnanya turun ke tgn.ku siap fikir lg buah naga ni diletak pewarna kah?

xda la turun ke tgn... buah ni sedap mkn sejuk2...

slalu beli dulu... mula2 mcm pening gak nk potong mcm mner...

nk kopek kulit dulu ker... ker potong mcm tembikai?

aritu masa singgah beli kt sepang, tny amoi 2 caner nk kopek...

dia kata mkn mcm buah oren senang.... potong jer terus, pastu time mkn 2 baru buang kulit dia...


Quote elnor_81 23-12-2015 07:31 PM
Klo mkn byk sgt..nnt taik pun kaler pepel.hahahah..siap ad kuar bijik2'lg... kahkahkah..tp.mmg sdp buah ni.klo yg putih kurg manis.yg pepel manis..
Quote mamarock 24-12-2015 09:53 PM
Pokok buah naga ni rajin sangat berbuah. Mama tanam 2 pokok pun tak habis makan.
Quote CiliPadiSedap 25-12-2015 12:08 AM
Buah naga ni rasa cmne ek? akak ni kalau nampak buah pelik akak xberani nak makan
Quote cikputih15 28-12-2015 12:06 PM
sedap jugak.
Quote larikesurga 28-12-2015 01:17 PM
tahun 2015- pon ramai tak tau buah nih.... makan time sejuk sedap ni
Quote Ipo 28-12-2015 05:53 PM
sedap!..
Quote jess1205 30-12-2015 06:51 AM
1- Menurunkan berat badan
                 vs
5- Tingkatkan nafsu makan

Quote jess1205 30-12-2015 06:52 AM
1- Menurunkan berat badan
                 VS
5- Tingkatkan nafsu makan
Quote starbee 1-1-2016 02:38 PM
sedap buat jus...
Quote sapeka 1-1-2016 05:03 PM
sedap dimakan sejuk..
Quote MsKathryn 12-1-2016 03:48 AM
Sedapnya dragon fruit..
Quote LadyDiddy 12-1-2016 01:23 PM
kalau makan banyak, nanti kencing kaler purple Iols dulu pi hentam dua bijik buah ni pastu kencing kaler purple...terus jumpa doktor kata kencing berdarah
Quote zafira 13-1-2016 12:53 PM
suka buah ni.... yg kaler purple lagi sedap sket dari yang putih tu...

Lihat semua komen(26)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 07:04 AM GMT+8 , Processed in 0.070576 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top