CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Mengapa Wanita Lebih Mudah Gemuk Bila Dah Berkahwin

22-12-2015 07:19 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 5240| Komen: 14

Description: Memang pelik, kebanyakan wanita lebih senang menjaga bentuk tubuh ketika solo, namun sebaliknya selepas berkahwin, cenderung menjadi lebih gemuk. Setuju?
Oleh Adib ZA

Memang pelik, kebanyakan wanita lebih senang menjaga bentuk tubuh ketika solo, namun sebaliknya selepas berkahwin, cenderung menjadi lebih gemuk. Setuju?


Pening juga, nak buat macam-macam untuk kuruskan badan. Sebelum itu, kenalah tahu kenapa wanita senang menjadi gemuk selepas berkahwin?


1. Makan bersama suami

Lelaki walaupun makan banyak tapi pergerakan mereka lebih cepat dan banyak, oleh itu melambatkan mereka naik berat badan berbanding wanita.

Selain itu, selepas berkahwin wanita selalu gagal berdiet kerana terpaksa menemani suaminya makan. Iyalah, tak sampai hati biarkan si dia berseorang. Bukan begitu?





2. Persiapan perkahwinan

Sibuk dengan persiapan untuk perkahwinan boleh menyebabkan wanita kurang makan, kurang waktu tidur dan sebagainya. Hasilnya, badan lebih kurus dan langsing berbanding waktu bahagia selepas berkahwin. 



3. Waktu di dapur

Ini memang faktor utama. Bila sudah berkahwin, kaum wanita banyak menghabiskan masa di dapur. Risiko untuk makan lebih banyak pun menjadi tinggi. Jadi, kena kurangkan makan-makan curi ketika memasak ya. - CARI Infonet


Gambar hiasan. (Sumber foto: carian google)
14

Bagus
17

Marah
16

Terkejut
13

Sedih
18

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (90 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote BebeQ 23-12-2015 10:39 AM
kalau dah dapat anak pun susah juga nak turun berat badan.
Quote syakuntala 23-12-2015 01:22 PM
btl2... lps kawen naik dah berat bdn... bl ada anak laagi naik... ms byk anis unt suami, anak n keje... ms unt diri sendiri xda dah,
Quote minguk 24-12-2015 01:34 PM
Quote plasterhati 25-12-2015 11:24 PM
Mcm2 faktor lain pn ye jgk..

Hormon, umur, waktu mkn x teratur disebabkan kerjaya dan anak2, tidur x sempurna.
Quote silampumeja 26-12-2015 09:55 PM
biaselah tu....macam2 nak tanggung dalam hati dan perasaan ni bila dah kawen kan...stres2 je trus makan ...
Quote ISTRIMITHALI 30-12-2015 03:02 PM
tu lah.. nk kne set mind utk kurus.. sbb badan jenis yg metabolisme kurang.
jeles ngn og yg bdn byk metabolisme ni, mkn byk mane pun x naik jugak bdn.

btul la point kt atas tu..
sbb kite nak bg mkn ank.. klau cth bg mkn ank, kite pun ngap jgk skit2..hehe..
pastu klau ank mkn x habis..syg plk nak buang.. kite ngap lg..
Quote SideKicks 23-1-2016 01:33 AM
Makan secara seimbang dan sentiasa aktif. InsyaAllah.
Quote kelip2_07 26-1-2016 05:18 PM
aku smpai skg menyesal amik injection utk perancang..bdn naik giler2

Quote lurve82 27-1-2016 03:24 PM
kelip2_07 replied at 26-1-2016 05:18 PM
aku smpai skg menyesal amik injection utk perancang..bdn naik giler2

sama lah...amik sekali jah lpas tu terus naik cam hape...amik sekali tu sbb nk g umrah jah..ada kwn amik setahun...terus bagai di pam2...hakak ni kira slmt la sket...naik dlm 10kg...pehtu turun 8kg...ada bbrp kg la nk turun ni..adoi...mmg menyesal...

Quote kelip2_07 27-1-2016 04:53 PM
lurve82 replied at 27-1-2016 03:24 PM
sama lah...amik sekali jah lpas tu terus naik cam hape...amik sekali tu sbb nk g umrah jah..ada kw ...

amik skali ok lg..nie smpai setaun lbh
Quote azelinaputeri 27-1-2016 09:20 PM
apakan daya dah nasib badan
Quote sinisananora 28-1-2016 08:22 AM
kena kawal makan esp lps dpt anak..lg satu kalau bf anak pn kena kawal makan..seronok bila org ckp kita anak 2 pn npk mcm blm kahwin..suami pun bangga..jd kunci katanya kawallah makan anda..insyaAllah utk sihat dan cantik jgk
Quote abenada 28-1-2016 10:46 AM
Assalam/Hellooo...

F3 Studio merupakn Class fitness & Aerobic utk Wanita yg ingin sentiasa Cantik & Slim....

Class kami terdiri dr Zumba, Piloxing, Aerodance,Body Toning, Bolly, Bootcamp dll...
Class setiap hari pukul 9-10mlm & Sabtu jam 9.30-10.30 pagi...

Studio kami sgt selesa, tertutup & bole bwk kanak2...

F3 Studio jg menyediakn rumah Sauna bg mrk yg ingin segera langsing selepas berZumba n Aerobic...

Jadi, bg Wanita yg ingin segera Cantik n slim...maka bolelah join F3 Studio yeaaa...krn kami menawarkn Yuran keahlian yg sgt berpatutan di samping Promosi Sauna serendah rm15 per entry...

* Bdn Korporat/ Comp/ Ngo/ Persendirian jg dialu-alukn...

* Bg mrk yg ingin menyewa Studio bg tujuan Shooting, Fotoshoot Model, kursus dsbnya F3 Studio amatlaa sesuai.

Berminat nak join F3 Studio...

Ctc/wassup Owner direct;

017-383 5636 Fida
@ rujuk fb ; Fida Farida / F3 Studio
fitness
Quote azliela 29-1-2016 09:51 AM
sinisananora replied at 28-1-2016 08:22 AM
kena kawal makan esp lps dpt anak..lg satu kalau bf anak pn kena kawal makan..seronok bila org ckp k ...

betul tu sis..yg penting kawal mkn..plus klau rajin exercise lg elok..
me anak 3, alhamdulillah figure x lari sgt lagi..

Lihat semua komen(14)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 08:34 AM GMT+8 , Processed in 0.077258 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top