CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Perkara Yang Kamu Tak Boleh Lakukan Depan Suami

12-11-2015 04:46 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 6201| Komen: 8

Description: Jangan menjerit marahkan pasangan dengan menggunakan nada yang tinggi....
Oleh Fyruz Hanna

1. Stalk Facebook/Instagram/ Twitter bekas kekasih atau mengorek mengenai bekas kekasih
Walaupun sedang bergurau, elakkan membanding sikap pasangan dengan bekas kekasih. Belajar menerima pasangan dan ada sebab mengapa si dia hanya menjadi bekas kekasihmu.


2.Jangan bergaduh di laman sosial
Isteri janganlah mengadu domba masalah di laman sosial. Hentikan segala perbuatan anda yang memalukan ini. Anda seharusnya berbincang dengan 

3. Jangan sering menggunakan alasan period
jangan sering menggunakan alasan datang bulan kerana ia boleh membosankan lelaki. Jika dalam sebulan kamu guna alasan 3,4 kali datang bulan, bukankah menyampah?

4. Bergosip
lelaki cukup tak menggemari mereka yang buat cerita, paling tidak boleh terima cerita yang tak betul. Jangan kamu terikut-ikut sehingga mencerca ahli keluarganya

5. Manja/ Gedik seperti budak-budak
Manja biar pada tempatnya, jangan sampai nanti suami muak dengan perangai anda.

6. Menjerit
Jangan menjerit marahkan pasangan dengan menggunakan nada yang tinggi. Elakkan memaki hamun dengan menjerit.

7. Potong cakap
Jika anda sedang bertelagah, sebaiknya bagi si suami habiskan ayatnya. Jangan terus menghamburkan apa yang terbuku didalam hati. Beri ruang untuk masing-masing bicara. 

sumber: MingguanWanita

12

Bagus
32

Marah
28

Terkejut
22

Sedih
27

Lawak
26

Bosan

Friends Rank (147 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote MangkokHayon 12-11-2015 05:48 PM
Edited by MangkokHayon at 12-11-2015 05:51 PM

aku suka yg gedik, yg mcm budak2. senang diarah, dengar cakap bila dpt 'gula2'. mudah cair ngan mudah dibentuk bila cakap lembut2 sbb yg bimbo mcm ni mmg mudah dibentuk pun. xde hal ah.

melainkan gedik yg mulut dan sifat mcm puaka. salah sorang artis yg aku kenal yg ade ciri2 ni Sharifah Sakinah.

disebalik kebudak-budakkan, disitulah adanya kematangan dan kebijaksanaan.

di sebalik sifat puaka, disitulah ada kerinduan rasa cinta. cewah
Quote cahaya_almas 12-11-2015 07:13 PM
Versi lelaki tkde ke??
Quote redvanilla 13-11-2015 08:01 PM
MangkokHayon replied at 12-11-2015 05:48 PM
aku suka yg gedik, yg mcm budak2. senang diarah, dengar cakap bila dpt 'gula2'. mudah cair ngan muda ...

fuiyoooo.. cayalahh...
Quote MangkokHayon 14-11-2015 05:37 AM

hehe... base-base ajer... tp nk puji lg pun boleh ...
Quote redvanilla 14-11-2015 02:07 PM
MangkokHayon replied at 14-11-2015 05:37 AM
hehe... base-base ajer... tp nk puji lg pun boleh ...


Quote kucingsenyum 14-11-2015 04:14 PM
MangkokHayon replied at 12-11-2015 05:48 PM
aku suka yg gedik, yg mcm budak2. senang diarah, dengar cakap bila dpt 'gula2'. mudah cair ngan muda ...

penah tgk cerita girlfriend aku dari neraka?
ciri2 tu ada dalm tu
Quote MangkokHayon 14-11-2015 05:00 PM
kucingsenyum replied at 14-11-2015 04:14 PM
penah tgk cerita girlfriend aku dari neraka?
ciri2 tu ada dalm tu

citer tu tak menggambarkan sifat sebenar sorang bimbo yg aku nyatakan. citer tu dah di manipulasi supaya org lelaki yg minat ngan pompuan2 bimbo nampak jahat ...
Quote comel91 16-11-2015 02:39 PM
ape pun.. bende buruk memang tak patut buat depan orang.. tak kira lah suami ke siapa..

Lihat semua komen(8)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-6-2022 12:59 AM GMT+8 , Processed in 0.096705 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top