CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Bolehkah Abah Melihat WajahMu Nak, Di Akhirat Kelak?

4-11-2015 05:51 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 7955| Komen: 8

Description: Bersyukurkah kita masih mempunyai ayah tatkala ini?
Oleh Izzah Abbasy




Kasih ibu sampai ke syurga, kasih ayah tiada bandingannya. Menitis air mata tatkala melihat video di youtube berdurasi 0:55 ini. Pencetus Ummah (PU) Amin merupakan peserta Mimbar Pencetus Ummah yang bersiaran di Astro Oasis dan Astro Maya HD.



Kadang-kadang kita lupa. Kadang-kadang kita tak ambil tahu. Betul tak? Bila dapat tahu PU Amin ini adalah seorang anak yang telah diberikan kepada keluarga angkat untuk dijaga dan dia berjaya hingga melanjutkan pengajian diluar negara, tertarik untuk melihat sejauhnya kisah PU Amin ini.

Sudah ditakdirkan pada rancangan tersebut, ayah kandungnya dijemput untuk bertanyakan soalan.

Bolehkah Abah Melihat Wajahmu Nak, Di Akhirat Kelak? Tolong Jawab Ya Sayang


Terdetik di sudut hati ingin menanyakan diri sendiri adakah ada rasa syukur kita mempunyai ayah yang mempunyai deria penglihatan yang terang dan masih sihat? Bersyukurkah kita mempunyai ayah yang ada harta yang banyak? Bersyukurkah kita mempunyai ayah yang memahami? Bersyukurkah kita mempunyai ayah yang sayangkan anak-anak? Bersyukurkah kita masih mempunyai ayah tatkala ini?

Walaupun ayah kandung PU Amin seorang yang buta penglihatan, namun hatinya sangat terang. Mungkin dia sangat bangga apabila mengetahui PU Amin dijaga baik oleh keluarga angkat sehingga berjaya ke tahap ini. Dan mana mungkin hubungan anak dan ayah kandung akan terpisah.

Sukar ditafsirkan perasaan mereka, soalan yang diutarakan oleh seorang ayah yang buta pasti akan dimakbulkan oleh Allah SWT.

Jika kita masih mempunyai ayah, hargailah dan sayang mereka sebagaimana mereka mengasihi kita sewaktu kecil. - CARI Infonet

25

Bagus
21

Marah
21

Terkejut
23

Sedih
17

Lawak
22

Bosan

Friends Rank (129 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote imransulaiman 4-11-2015 06:32 PM
Video penuh ada tak?
Quote melinda_kerr 4-11-2015 08:38 PM
Sedihnya
Quote NonaNaga 5-11-2015 07:53 AM
mmg dah tengok sedih sgt masa ni...teringat ayah....
Quote siape_aku 5-11-2015 09:03 AM
mmg sedih...nak2 bile si handsome baju biru tu pon nanges.....tengok mase siaran kat tv aritu...
Quote montkoda 5-11-2015 10:25 AM
ya Allah, sedihnye
Quote comel91 5-11-2015 12:58 PM
sayang ayahhhh... sedihnye...
Quote 1a1a1a 25-11-2016 05:59 AM

Quote labubabi 29-11-2016 01:10 AM

Lihat semua komen(8)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

21-5-2022 02:07 PM GMT+8 , Processed in 0.225686 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top