CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Baru Nikah 8 Bulan, Isteri Minta Cerai Lebih 10 Kali

7-10-2015 04:33 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 10501| Komen: 25

Description: Dikatakan Malang Kerana Retaknya Hubungan Rumah Tangga...
Oleh : Fyruz Hanna

Kesian Ali Rahmat (22) lelaki Indonesia yang boleh dikatakan malang kerana retaknya hubungan rumah tangga selepas isterinye kerap meminta cerai. Kejadian ini berlaku di Jawa Barat, Indonesia.

"Kami berkenalan melalui Facebook pada awal bulan Agustus 2014, kemudian kami saling berbagi cerita dan berlanjut dengan bertukar nomor HP, saling berkomunikasi hingga akhirnya menjalin kasih," ulas Ali.

Ali pada awalnya mengaku lega kerana bertemu dengan wanita yang terima segala kekurangan namun dia belum tentu terima 'kegilaan' wanita terbabit.


Wanita yang dicintai bernama Isah sah dinikahi pada tanggal 29 Januari lalu dan kini lebih 10 kali meminta cerai.

Isterinya yang kini telah kembali pada bekas kekasih, menyebabkan Ali tidak keruan lagi.

Seperti yang dilaporkan Brilio, Isah pernah keguguran sering meminta cerai kerana tidak pernah mencintai lelaki tu. Ditambah dengan keadaan ekonomi rumahtangga mereka yang bermasalah sehingga memaksa ibu Isah menjual kambing bagi menyara mereka.

Cinta sahaja bukan kayu ukuran dalam meneruskan sebuah hubungan yang dibina, namun dengan keluar dari hubungan yang terjalin juga tidak menampakkan anda berjaya mengharungi kehidupan manis dalam hubungan. -CARI Infonet.


16

Bagus
12

Marah
20

Terkejut
14

Sedih
18

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (98 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chinta89 7-10-2015 04:41 PM
lahai....... xtahu nk kate ape..
Quote Eura 7-10-2015 04:43 PM
Bergegar tiang arasy...banyak kali dah centu kalo lepaskan jer la...dayus kalo biarkan gitu...
Quote bedahmulutpuaka 7-10-2015 04:44 PM
Salah bod ni.. ni kena letak kat bod rumah tangga
Quote supirnakal 7-10-2015 04:59 PM
sabar ya wak ali... bang supir ucapin kesabaran yang besar akan diredoi... huhuhu
Quote -electrifying- 7-10-2015 05:09 PM
xde sen nk khwin, mnyusahkan orang... punai gtl sgt
Quote uori 7-10-2015 05:15 PM
kesian  
Quote Artemesiaa 7-10-2015 05:24 PM
Cari wangnya yang banyak pasti ramai yang mencari nanti
Quote noraidil_06 7-10-2015 07:47 PM
terkawin dgn lelaki malas kerja la ni ye.nasib le
Quote belilies 7-10-2015 08:02 PM
Makanya sebelum berkahwin, make sure ekonomi kukuh... Ingat kahwin ni main masak masak ke hape.
Quote giyomi 7-10-2015 08:08 PM
Dah slh sendiri wak joko ni...sara diri sndri pon tak lepas ni nak gatal nak kawen...rasain lor. len kali, cari duitnya duluan sebelum mau menikahi.
Quote manjalara_01 7-10-2015 11:47 PM
Edited by manjalara_01 at 7-10-2015 11:51 PM
noraidil_06 replied at 7-10-2015 07:47 PM
terkawin dgn lelaki malas kerja la ni ye.nasib le

kisah cerita seorg bibik...indon...
umur 45+...dtg malaysia..sbb terpaksa keje utk nak cari rezeki....family...nye..

masalah
1- kemiskinan

kat sana..susah sgt nak dpt keje..sbb masalah kimiskinan tu..berpusing2 kat situ jgk...
nak bukak restoran makan...tp org yg nak dtg beli makan pun xde..nape?..sbb die org pun miskin...
anywho......

2- suami bibik ni...ade masalah kesihatan...

so suami nye harapkan isteri/bibik ni...berkorban berjauhan dari anak2 cari keje kat sini...
suami bibik ni...sgt2 x membantu..la..nak jaga anak2 sndiri pun susah...(ni kata2 bibik tu bukan saye yea)....
jadi bibik ni terpaksa harapkan jiran2 yg baik ati jaga anak2 die...

3- last2 cerai.....nape?...

sbb yg bleh diharapkan bibik sorg saje nak biayai family & anak2 & suami die yg sakit jantung...
x lame lepas tu....si suami...gi cari girlfriend...kawin...dpt baby...terus tinggalkan anak2..die (anak2 dgn bibik yg masih skolah)...
gi tinggal dgn isteri baru....

so what u guys think?....

P/S:...sakit2 jantung pun bleh kawin lain...kan..xde masalah utk bab tu....nak cari rezeki utk family..x mampu..xpe..isteri tolong..tp x nak pulak jaga anak2....tu...dh terbiar mcm tu...its sad...


Quote setokinpurple 8-10-2015 01:01 AM
Mesti ada silap mana2...suami malas kerja, tak ada harta, sibuk main fb--tak sama macam zaman chatting, atau sekadar nak merasa je lerr
Quote noraidil_06 8-10-2015 07:02 AM
manjalara_01 replied at 7-10-2015 11:47 PM
kisah cerita seorg bibik...indon...
umur 45+...dtg malaysia..sbb terpaksa keje utk nak cari rezek ...

sokmo gitulah. same old same old. my bibik pun mcm tu la lbh2 kuranf citer.
Quote spankee_fili 8-10-2015 08:41 AM
ayooo dah diri tu pemalas sampai mil kena jual kambing nak sara theyols laki bini anak beranak...lagi mau komplen isteri tu yg jahat??  
tapi negara theyols ni memang nampak macam pompuan lagi banyak gi cari nafkah berbanding laki theyols...
Quote mizkajura 8-10-2015 09:49 AM
cerita org seberang rupanya erm.....
Quote pisangcis 8-10-2015 09:59 AM
emm carik je yang baru....tak pun datang malaysia bawa lari balik lombok. eh indon
Quote meklalala 8-10-2015 11:29 AM
semoga wak ali berjumpa jodoh yang lebih baik..
Quote ragarotan 9-10-2015 04:16 PM
cerai jela.dh bini perangai ,mcm tu.nk simpan buat ape lg
Quote samperit 9-10-2015 09:43 PM
selfie x menahan

Lihat semua komen(25)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

15-8-2022 08:48 AM GMT+8 , Processed in 0.083046 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top