CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Selfie Selepas Cerai, Trend Terbaru?

5-10-2015 06:40 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 6079| Komen: 16

Description: alam waktu yang singkat ia telah disebar sebanyak 36,000 kali yang telah menjadi satu fenomena baru...
Oleh Fyruz Hanna

Fenomena terbaru yang boleh dikatakan menjadi trend di US adalah selfie selepas sah bercerai. Ya biasanya saat kita berkahwin pastinya bersepah gambar berdua namun kini trend bercerai juga mengambil alih fenomena ini.


Beberapa pasangan yang memulakan trend ini seaakan 'meraikan' penceraian mereka dengan kapsyen bercerai secara rasmi.

Trend ini dikatakan dapat mengubah persepsi patah hati atau rasa sedih untuk menjadi satu perkara yang menyenangkan dan menambah elemen ketawa.


"Ia cara yang paling melegakan untuk memberitahu secara umum penceraian kami melalui satu foto sahaja dan mereka tak ada sebab untuk merasa pelik ketiada berada berhampiran kami," kata Elise Sole dalam wawancara ABC News.

Antara selfie lepas cerai yang mendapat perhatian luas adalah pasangan daripada Kanada, Shannon dan Chris Newman yang mengumumkan perjalanan perkahwinan mereka berhenti selepas 11 tahun. 

Dalam waktu yang singkat ia telah disebar sebanyak 36,000 kali yang telah menjadi satu fenomena baru. Apa kata anda?-CARI Infonet.

6

Bagus
11

Marah
6

Terkejut
8

Sedih
7

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (43 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote @inardni 5-10-2015 07:35 PM
Huh...jgn jd trend kat m'sia da la...
Quote setokinpurple 6-10-2015 12:49 AM
Malaysia trend spek mata hitam dan tudung hitam masa naik mahkamah belum boleh dipecah rekod
Quote uori 6-10-2015 09:07 AM
mintak simpang
Quote Lavender_Violet 6-10-2015 09:17 AM
Malaysia jangan kan nak berselfie
Datang court pun payah!
Quote pysharil 6-10-2015 10:18 AM
cerianya muka pas cerai
Quote liyamariska 6-10-2015 11:50 AM
ai perasan makin makin byk trend bodoh melalui viral....  
Quote selipar_hijau 6-10-2015 01:17 PM
tak lama lg org mesia ikut
Quote chinta89 6-10-2015 02:09 PM
setokinpurple replied at 6-10-2015 12:49 AM
Malaysia trend spek mata hitam dan tudung hitam masa naik mahkamah belum boleh dipecah rekod

majlis pengebumian x dilupakan jua.. spek itam pakaian itam.
Quote anees~nuhara 6-10-2015 02:25 PM
selpi ngn spek itam skali.
Quote abbyhoney 6-10-2015 03:47 PM
kalau kat malaysia ada pasangan muslim buat mcm ni memang sah2 le jahil yg amat, mcm tak mengaji agama...belajar lagi bab edah la.... sekrg ni pun tak jaga adab dan akhlak waktu dlm edah... nak selfie pulak ke? teruk...teruk...
Quote poison_ivy 6-10-2015 04:36 PM
haha dah ada..my fb fren bercerai.. selfie masa keluar dari mahkamah...katanya tetap berkawan baik walaupun bercerai...huhu
Quote anno_miss 6-10-2015 08:33 PM
Hahaha mcm2 hal ttg selfie mepie ni
Quote Kak-Leen 7-10-2015 10:01 AM
Makin hari makin.....x tau nak ckp apa
Quote putput 7-10-2015 10:24 AM
yelah...lepas cerai lagi hapy lagi awet muda...
Quote starbee 7-10-2015 12:11 PM
lepas bercerai dpt blk kebebasan yg diidamkan... tapi tgk la cerai kes ape... kdg berpisah jln terbaik...
Quote cpixie 7-10-2015 01:15 PM
macam2 jenis selfie orang luar ni

Lihat semua komen(16)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 05:02 AM GMT+8 , Processed in 0.083750 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top