CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Mama Ni Dahlah Janda, Susah, Gemuk,"Zarina Anjoulie Marah Anak, Larang Tengok Kartun Melayu

23-9-2022 10:59 AM| Diterbitkan: Cari-Saiful| Dilihat: 2917| Komen: 25|Original author: Saiful

Description: Zarina Anjoulie memarahi anaknya, Martin kerana menonton kartun Melayu.
Zarina Anjoulie memarahi anaknya, Martin kerana menonton kartun Melayu.

Katanya, "Martin please watch English punya, don't watch Malay cartoon."


Foto: IG

Dalam video yang tular di Facebook itu, Zarina memohon anaknya supaya mendengar arahannya.

"Mama ni dahlah janda, susah, gemuk, tolonglah janganlah torture mama. If i tell u dont do something, dengarlah."


Di ruangan komen ramai yang mempersoalkan tindakan Anju dan bertanya apa logiknya tak bagi tengok kartun Melayu?



Kata mereka, anaknya seharusnya menguasai Bahasa Melayu dengan baik, selain boleh bercakap Bahasa Inggeris.

Malah ada yang pelik apa kena mengena fizikal badan dan status Anju dengan kartun yang ditonton?

Tak kurang juga yang kasihan dengan anaknya yang terpaksa hadap ibu sepertinya.


Apa pun pastinya Zarina mempunyai alasannya yang tersendiri melarang anaknya menonton Bahasa Melayu. Tak gitu? -CARI 


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Orix 23-9-2022 11:26 AM
best apaa kartun melayu... teringat zaman2 kluang man, usop sontorian, kampung boy, sang wira, anak2 sidek bahkan cite Kacang kt tv1 tv2 dlu pun iols tengok hurkeh meskipun ms tu dh kira tua utk tgok kartun
Quote cikatilia 23-9-2022 11:56 AM
"Mama ni dahlah janda, susah, gemuk, tolonglah janganlah torture mama. If i tell u dont do something, dengarlah."

hina lagi diri sendiri
elok sgt
Quote bulalof 23-9-2022 11:57 AM
dysfunctional family to the bone.
Quote supernaturalee 23-9-2022 12:01 PM
gabriel martin?

leluhur latin ke

Quote matjerk 23-9-2022 12:09 PM
Orix replied at 23-9-2022 11:26 AM
best apaa kartun melayu... teringat zaman2 kluang man, usop sontorian, kampung boy, sang wira, anak2 ...

Biasa lah u... zaman skrg ibu bapa bangga anak tak pandai ckp melayu.
Quote missyL 23-9-2022 12:13 PM
Ape kene mengene ko gemok ngn anak tgok katon

Xperlu bgthu pn kot cmtu
Quote AKAZ85 23-9-2022 12:20 PM
Kadang2 kesian nengok anaknye dok hadap kesundelan mak dia.. Berganti2 jantan.. Rosak minda anak
Quote helicornia 23-9-2022 12:47 PM
Eh tetiba mengaku susah pulak.bukan sebelum ni kata byk duit ke
Quote akuHavocczz 23-9-2022 01:36 PM
ko ingat orang melayu totok ni mundur sangat ke. yang mundur tu pemikiran  kau
Quote xtravaganza 23-9-2022 01:54 PM
Klu xnak anak tgk kartun melayu, skrg dh canggih. Buatla restrictions ke ape ke. Tp motip xbg tgk kartun melayu? Best ape? Muka dh jawa totok, dok Malaysia pstu xpandai ckp bhs melayu, kan ke janggal ????
Quote izat123 23-9-2022 02:27 PM
Kecoh lah orang luar pun rilek je tengok cartoon Malaysia. Sempit betul pemikiran
Quote shernazz 23-9-2022 02:35 PM
Bior.lah
Anak.dia...
Haha..
Janji anak2 kita pandai cakap bahasa melayu
Quote Diamondmoney 23-9-2022 02:36 PM
Kuat berangan kan dia. Nama ank cm latin. Tgk mak.bapak biasa2 je rupa

Dia kalau tak ambik drip whitening kulit biasa2 je
Quote suka2 23-9-2022 02:41 PM
xtravaganza replied at 23-9-2022 01:54 PM
Klu xnak anak tgk kartun melayu, skrg dh canggih. Buatla restrictions ke ape ke. Tp motip xbg tgk ka ...

Mak2 nenek2 melayu zaman now bangga anak cucu tak pandai cakap melayu. Tp cakap BI pun vocab limited jah.. rugi je. BM tak pandai. BI pun ala kadar...
Quote Adeakukesah11 23-9-2022 02:43 PM
Ayat tu je diulang nk tjuk die very the kelakor yuckssss
Quote kikiharris 23-9-2022 02:43 PM
Jijik sgt ke bahasa melayu tu.
Pleaselah..
Meluat aku org yg pandang rendah dgn bahasa kita ni. Bersepah je sis, org kita ni pandai ckp lebih daripada dua bahasa. Dari kecik tgk gak kartun melayu tu. Elok je reti ckp English semua
Quote Riz_one 23-9-2022 02:52 PM
sejenis yang lapar perhatian...puiiii
Quote Kentot_Wangi 23-9-2022 02:57 PM
Koya sguh.
Quote Lavender_Violet 23-9-2022 03:25 PM
Ayat dia yg janda, susah, gemuk tu....sbb ank dia tak nak dengar ckp dia
Kira mcm kisah2 sedih dulu2 bila anak nakal tak dengar cakap, akan ada dialog " kita ni orang susah nak, orang pandang hina pada mak....jadi Kamal dengar lah cakap mak, jangan nakal2".....haaa....gitu lah lebih kurang perumpamaannya
Dia x kasi anak dia tengok kartun Melayu tapi anak dia tak dengar cakap, so nak tunjuk ke'frust'an dia tu, keluar lah lontaran ayat2 sedemikian drpd dia
Baideway besar betul kopek sheols

Lihat semua komen(25)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-9-2022 03:39 AM GMT+8 , Processed in 0.168190 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top