CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Lori Masuk Lorong Kecemasan Dan Langgar Tiang Telefon Sampai Terbalik Dikecam Netizen

20-8-2022 12:33 AM| Diterbitkan: bubuk_bearbear| Dilihat: 1371| Komen: 7

Description: KUALA LUMPUR: Tahap kesedaran pemandu dan pengguna jalan raya terhadap penggunaan lorong kecemasan di negara ini masih lagi rendah.



KUALA LUMPUR: Tahap kesedaran pemandu dan pengguna jalan raya terhadap penggunaan lorong kecemasan di negara ini masih lagi rendah.

Terbaru, perkongsian sebuah video di grup DashCam Owners Malaysia oleh seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama Mo Syazmi telah menarik perhatian ramai.

Video berdurasi 2 minit 51 saat itu memaparkan kejadian sebuah lori yang memotong di lorong kecemasan di sebuah jalan raya dan kemudian lori tersebut tersangkut pada kabel tiang telefon.

Loading FB Post...

Kelihatan lori tersebut cuba undur dan kemudian bergerak ke hadapan beberapa kali namun tidak berjaya melepaskan kebel yang tersangkut pada badan lori itu.

Selepas beberapa kali percubaan cuba "melepaskan diri", akhirnya tiang telefon rebah kebumi dan telah menghalang separuh jalan raya.

Dalam pada itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen mengecam tindakan pemandu lori kerana penting diri dan telah menyusahkan pengguna jalan raya yang lain.




Setakat artikel ini ditulis, lokasi kejadian masih belum diketahui. - CARI
 


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Mopiko 20-8-2022 01:21 AM
bodonya lah perangai...

nasib tak timpa kereta motor yang lalu tu... yang rakam ni pun turunlah tahan kereta motor belakang..membebel je dalam kereta
Quote JunkMail 20-8-2022 06:18 AM
Kahkahkahkah aku terhibur dengar cercaan budak tu..pundek babi segala keluar
Quote stingerbumpy 20-8-2022 06:30 AM
Kalau bangsa sabsidi.....takdir penentu...

Kalau bangsa yg tak bersabsidi.....mabuk....


Kahkahkahkahkahkahkah
Quote wnwa05 20-8-2022 11:43 AM
Teringin nak tengok owner dashcam ni..
Kot ya pun jeritlah buka tingkap
Quote jfq 20-8-2022 12:22 PM
Siapa berani nak tolong
Kang kena renjatan elektrik.
Mungkin mereka tak tau tu tiang TM bukan tiang tnb
Quote matchstick 20-8-2022 12:30 PM
jfq replied at 20-8-2022 12:22 PM
Siapa berani nak tolong
Kang kena renjatan elektrik.
Mungkin mereka tak tau tu tiang TM bukan tiang  ...

A'ah..baru smlm tgk video drebar n kelindan Lori mati terbongkang kena renjatan letrik sbb Lori dia angkut excavator sangkut kt kabel tnb. Takut la. Aku mmg jahiliah tak tahu mana kabel tnb mana kabel tm
Quote Decaffeinated 20-8-2022 02:47 PM
itu lorong kecemasan ka? dia ada kecemasan la tu

kalau tak bagi orang kecemasan lalu jgn panggil lorong kecemasan.

Lihat semua komen(7)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-12-2022 04:08 AM GMT+8 , Processed in 0.072610 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top