CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Berbeza Perasaan Bila Eishal Lahir,"-Akim Ahmad Lebih Bangga Dapat Anak Lelaki

11-8-2022 10:27 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 4962| Komen: 65

Description: Akim Ahmad, 31, mengaku sudah begitu lama menyimpan hasrat untuk meletakkan nama Nabi sebagai pilihan utama jika Allah SWT mengurniakannya dan isteri, Stacy Anam, cahaya mata lelaki.
Akim Ahmad, 31, mengaku sudah begitu lama menyimpan hasrat untuk meletakkan nama Nabi sebagai pilihan utama jika Allah SWT mengurniakannya dan isteri, Stacy Anam, cahaya mata lelaki.


Menurut Akim, dia tidak menyangka, selepas lima tahun, hasrat itu tercapai menerusi kehadiran Isa, putera sulung yang baru sahaja dilahirkan Stacy pada 6 Ogos lalu.

Foto: IG

“Saya memang teringin nak letak nama Nabi pada anak lelaki. Ada beberapa nama yang telah disenarai pendek, tetapi akhirnya saya dan Stacy pilih Isa sebab dekat dengan nama anak kedua kami, Eishal.

“Sebutannya hampir sama. Malah, Isa kalau digabungkan dengan Bella (nama anak sulung) akan menjadi Isabella.



“Nama itu dirasakan sesuai untuk anakanda kami ini dengan harapan, mudah-mudahan hubungan mereka adik-beradik akan sentiasa akrab dan saling sayang-menyayang,”katanya.



Akim berkata demikian semasa ditemui pada sidang media konsert Nyawa- Akim & The Majistret dan Azlan & The Typewritter di ibu kota, semalam.

Selain itu, kata Akim, dia juga sangat gembira dengan kelahiran Isa kerana begitu menginginkan seorang anak lelaki dalam keluarga kecilnya.



“Saya anggap ini rezeki buat kami sekeluarga. Bila dapat anak lelaki ini, bolehlah nanti ajak main bola sama-sama. Saya sebelum ini pernah cakap pada Stacy, teringin nak azankan anak.

“Bila anak perempuan lahir, kita akan iqamahkan, tetapi jika lelaki, kena azankan. Itu yang sering saya mahukan.



“Alhamdulillah, Allah kurniakan kami dengan kehadiran Isa setelah menunggu lama. Sedikit pun saya tak menangis sewaktu Isa berada dalam dakapan buat pertama kalinya.

“Perasaan yang berbeza semasa Eishal dilahirkan. Isa buat saya lebih bangga kerana akhirnya ada anak lelaki,”katanya.-CARI

Sumber: Utusan Online

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mizruncing 11-8-2022 10:53 AM
Alhamdulilah tahniah..
Quote pembacagosip 11-8-2022 11:04 AM
tahniah akim & stacy......
Quote makadek 11-8-2022 11:06 AM
Betul tu aku syg gila kat anak2 lelaki aku
Anak gurl pn syg gak ...
Tp budak jantan ni aku mmg fokus  dr segi adab, pelajaran , aku ckp jangan ingat kerja rumah tangga tugas pempuan .semua kena buat kerja
Mujurla ank2 gurl aku tk dengki ..
Smlm diorg balik tiba2 mintak maaf
Diorg ckp sehari 2 kena musibahla
Apsal... ade mengata mummy dlm hati ke
Tak ada okla tu mintak maap..sorang tu kemarin kena hanger berdesup desup
Quote shida81 11-8-2022 11:11 AM
Edited by shida81 at 11-8-2022 11:13 AM
makadek replied at 11-8-2022 11:06 AM
Betul tu aku syg gila kat anak2 lelaki aku
Anak gurl pn syg gak ...
Tp budak jantan ni aku mmg foku ...


Eh sama la.. Ak punye concern kat anak lelaki lebih skit dr ank pompuan.. Bkn x syg.. Tp ank lelaki ni klu lepa skit ntah hapa2 jd.. Risau pelajaran dia risau perangai dia.. Esok klu kawen nk jg ank dara org.. Boleh ke.. Dulu mase ak kecik2 ada juga ckp ngn mak ak.. Mk ak suka lebih ank lelaki dr ank pompuan.. Mak ak ckp dia bukan bias dia syg smua sama je... Tp dia susah nk explain.
Dia cuma ckp bila ko ada ank esok ko paham la
Skang ak mmg paham da.. Tp mak da x de..
Quote makcun14 11-8-2022 11:30 AM
Anak laki besar tanggungjawab dia. Kalau tak kena cara nanti dah jadi suami nak bagi anak bini makan apa, makan rumput?
Begitu mak iols pesan kat abang i ols.
Quote tulip-rain 11-8-2022 11:32 AM
Tahniah.
Mmg orang lagi suka dan happy bila dapat anak lelaki.
Quote makadek 11-8-2022 11:33 AM
shida81 replied at 11-8-2022 11:11 AM
Eh sama la.. Ak punye concern kat anak lelaki lebih skit dr ank pompuan.. Bkn x syg.. Tp ank lelak ...

Anak2 lelaki mmg susah gila nk didik bab rumahtangga mgkn dia biasa tgk mak /dikbadik pmpuan yg kena buat bila dia kena perintah mmg perang tp aku tak akan kalah.... aku salu ckp ko kalau bodo sek tak pandai ...ko nk kawin dgn anak org..org akan ngata ..mcm mummy dok ngata pakwe kakak ko skg..mummy takleh terima pakwe dia sbgai menantu kalau level dia mcm skrg suka @ tidak..
Nanti nasib korang pn sama mcm tu..nak???
Dulu org perati anak pmpuan ,sebenarnya kita kena didik anak lelaki lbh lagi
Quote mamajawie 11-8-2022 12:03 PM
sume orang suka bila dapat anak lelaki..yg iollss ni bersalin berderet anak pompuan & kali ni preggy pun scan anak pompuan iollss peratikan je riak muka laki iollss cam mengharap nk dpat anak lelaki..halah adik beradik iollss yg lelaki sume tak boleh pakai bukan reti nak bagi kat mak iollss duit..yg mak iollss asyik harapkan kat aku je sebab aku yg slalu bagi kat mak aku..so mentaliti anak lelaki ke anak pompuan ni osah oghang tu otak zaman jahiliah..
Quote Diamondmoney 11-8-2022 12:10 PM
shida81 replied at 11-8-2022 11:11 AM
Eh sama la.. Ak punye concern kat anak lelaki lebih skit dr ank pompuan.. Bkn x syg.. Tp ank lelak ...

Aku pun syg gila kt 2 ank lelaki aku. Skrg dua2 nk sambung belajar balik.nti sunyi la umah. .slalu aku nasihat kalau da kawen jgn lupa aku.

Eh kang porumer marah cite pasal diri sndiri

Aku suka nama isa. Simple..nama nabi yg jarang jgk org skrg ambik jadi kan nama ank.  Org skrg suka letak Isaac dr isa.
Quote babelina 11-8-2022 01:45 PM
Tahniah Akim & Stacy.. alhmdulillah syukur rezki..
kita yg x beranak2 nie.. syg ank2 buah jer la.. tp banding ank buah laki n pmpuan.. yg pmpuan tu lg taw ingt kita nie dari yg laki tu.. yg husband aku pula dia ank mak.. bab masak2 dia lg pandai dari aku.. alhmdulillah..
Quote Nnasda53 11-8-2022 01:49 PM
Tahniah Akim&stacy.
Quote Nnasda53 11-8-2022 01:51 PM
makadek replied at 11-8-2022 11:33 AM
Anak2 lelaki mmg susah gila nk didik bab rumahtangga mgkn dia biasa tgk mak /dikbadik pmpuan yg ke ...

Memang yang sebetulnya kena didik anak lelaki lagi lebih.
Sebab tanggungjawab lelaki ni berat sebenarnya.
Quote Nnasda53 11-8-2022 01:56 PM
mamajawie replied at 11-8-2022 12:03 PM
sume orang suka bila dapat anak lelaki..yg iollss ni bersalin berderet anak pompuan & kali ni preggy ...

Tak pe chuols semua anak perempuan pun kita didik je bebaik InsyaAllah.Yang dapat semua anak lelaki ke.
Semua anak perempuan ke.
Ada yang lelaki perempuan ke percayalah Allah swt ni mengetahui mana yang lebih baik untuk kita.


Quote sheetRock 11-8-2022 01:56 PM
anak iols semua laki.... takpe la takder anak pompuan pun.... syg anak iols...ok balik nak peluk the anje2 tuh semua...

Quote Nnasda53 11-8-2022 01:58 PM
babelina replied at 11-8-2022 01:45 PM
Tahniah Akim & Stacy.. alhmdulillah syukur rezki..
kita yg x beranak2 nie.. syg ank2 buah jer la.. t ...

Semoga ada rezeki buat chuols satu masa nanti untuk ada zuriat.Enjoy je dgn life skrg chuols janji happy.

Quote stania83 11-8-2022 02:04 PM
mak mak mmg sayang lebih anak lelaki tapi hujung hujung anak perempuan juga yg boleh diharap
Quote unguaurora 11-8-2022 02:09 PM
Sebut betul2.. isA bukan isE
Quote babelina 11-8-2022 02:22 PM
Nnasda53 replied at 11-8-2022 01:58 PM
Semoga ada rezeki buat chuols satu masa nanti untuk ada zuriat.Enjoy je dgn life skrg chuols janji ...

Allahuakhbar..tima ksh atas doa tu.. moga yg baik2 sentiasa disisi u ols.. amin yra..

Quote gekkou 11-8-2022 02:29 PM
suka baca caption stacy in her post
walaupun ada ayat aku x faham

tahniah atas kelahiran anak lelaki anda

Lihat semua komen(65)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-12-2022 01:22 PM GMT+8 , Processed in 0.085213 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top