CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

'Siapa Undi Tun M, Gagasan Parti Baru Sanggup Ikat Perut Jaga Orang Kaya' - Isham Jalil

5-8-2022 07:03 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 813| Komen: 4

Description: Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Isham Jalil terpanggil untuk mencatat tentang pengumuman bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tentang penubuhan Gerakan Tanah Air.
Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Isham Jalil terpanggil untuk mencatat tentang pengumuman bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tentang penubuhan Gerakan Tanah Air.


Kata Isham dalam catatannya di Facebook, Tun Mahathir lupa selama ini dialah yang memecahkan perpaduan orang-orang Melayu di Malaysia.

Dakwanya, mantan Perdana Menteri ingin menubuhkan gagasan parti Melayu untuk memecahkan lagi undi Melayu selepas tidak berpuas hati kalah pilihan raya di Johor.



Tindakan Mahathir ini menguntungkan Pakatan Harapan (PH) dan DAP sahaja, katanya.

Tambahnya, Tun Mahathir dan kroni serta taikun tidak kisah akan kesusahan rakyat atau orang Melayu.

"Sebab itu dulu semasa dia (Mahathir) berkuasa dia kata jangan iri hati kepada orang kaya dan bila rakyat susah dia suruh rakyat ikat perut dan jangan harap bantuan kerajaan," kata Isham.



Pada hemat Isham, siapa yang mengundi Tun Mahathir dan gagasan parti baru dia ini akan mengundi kroni, taikun dan sanggup mengikat perut apabila susah untuk menjaga orang kaya. 


Sumber: Suara Merdeka

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Goodluckdontcry 5-8-2022 07:22 PM
Sorg LG..nak ikat2 perut..DH knp asyik nak ikat perut?? Nak sorok perut boroi ke??

Podahh..xkira parti ape pun..baik Di Msia hatta seantero dunia.. rakyat marhaenla yg senang diperbodoh-bodohkan utk kepentingan org2 perasan kayangan..yg rakyat ni pun bengong jugak..asyik kene tipu Kiri Kanan..Masih lagi melangut iye iye angguk angguk geleng geleng..ia ia.saya saya...bebal ke apa tahla..ke SBB makan Maggi byk Sgt.. almaklumlah Maggi je makanan yg rakyat marhaen blh mencekik tak Kira waktu..
Quote alesandra 5-8-2022 07:23 PM
2x5,5xbabiiii.....
Quote cikatilia 8-8-2022 09:41 AM
semua sama la.. abis kalau undi mahiadin ka.. semail kaa.... anwar ka... pas lagi la hauk semua sama aje kan??
masing2 jaga perut bontot sendiri jah
Quote silencekiller 8-8-2022 11:27 AM
Pecah belah kununn... nanti time terdesak musti ada sanggup jilat si Tun M ni... tak caya... coba tanya geng2 Pakatan Hancing otak udang... acah2 bijak kununn.. tapi terdesak sanggup jilat & hirup seorang insan yang depa gelar MahaFiraun kaa Bapa Kroni kaa apa kaa...

Ujung2 kena kencing basah kuyup dgn manusia yang paling depa benci suatu ketika dahulu ... bodoh tapi ada hati nak dabik dada acah2 bijak...

Lihat semua komen(4)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

12-8-2022 01:34 AM GMT+8 , Processed in 0.071684 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top