CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Tak Sabar Sampai Satu Dunia Tahu Sakit Misteri, Kematian Adibah Noor Buat Ustaz Kazim Rasa Malu

20-6-2022 11:57 AM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 7756| Komen: 49|Original author: LilRose

Description: “Rasa satu tamparan buat saya."
“Rasa satu tamparan buat saya."

Kematian penyanyi Adibah Noor akibat kanser ovari yang dirahsiakan umpama satu tamparan buat pendakwah Datuk Mohd Kazim Elias atau Ustaz Kazim.



Kerdit foto: FB DUKE/Budiey

Dalam satu sesi perkongsian di Facebooknya, beliau mengakui berasa malu atas kesabaran Allahyarham yang mengharungi derita penyakitnya itu.

"Kita kenal Allahyarham seorang yang sihat seperti kita melihat dia di kaca televisyen. Tiba-tiba badannya agak kurus dan semalam dia kembali ke rahmatullah.


"Saya rasa ia satu tamparan bagi saya sebab saya malu sebenarnya. Malu dengan Allah, malu dengan Almarhumah sebab dia sakit, seorang pun tak tahu. Ada yang tahu, tapi dipesan supaya dirahsiakan. Dia tidak menceritakan kepada orang bahawa dia sakit. Bila dia meninggal, baru orang tahu kesakitan yang dia alami. Sabarnya Almarhumah.


Kredit foto: FB DUKE

"Berbeza dengan saya, satu dunia tahu saya ni sakit. Jadi, saya ni belum jatuh lagi (kategori) orang yang sabar.

"Macam Allahyarham Adibah Noor tu dia sabar, dia senyap, tutup mulut tak bagitahu pada orang. Masya-Allah, SubhanAllah hebatnya dia merahsiakan tahap kesakitannya. Mudah-mudahan Allah tempatkan rohnya bersama orang-orang yang beriman," ujarnya.


Kredit foto: mStar

Kata Ustaz Kazim lagi, dia melihat pemergian penyanyi itu sebagai satu pengajaran buat dirinya supaya bersabar apabila diuji dengan kesakitan.

"Nak buat macam mana, saya pun tak nak cerita saya sakit jadi viral. Tapi, nak buat macam mana, kan? Jadi, pengajaran pada saya... sakit simpan elok-elok. Rahsia. Kalau Almarhum boleh simpan sakit dia sampailah hari kematian dia, jadi kenapa saya tak boleh tiru dia," tambahnya.



Ustaz Kazim sebelum ini pernah bercerita mengenai penyakit misteri dialaminya meskipun sudah menjalani pelbagai rawatan. - CARI


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote renko 20-6-2022 12:02 PM
nak gak mencapub
Quote cikatilia 20-6-2022 12:23 PM
hai la nak gak menyampok... selit2 sakit sendiri
Quote prince_marhaen 20-6-2022 12:34 PM
terpaling sakittttt dalam Malaysia.... acah-acah malu pulekkkk...
Quote TomyamPuteh 20-6-2022 12:38 PM
Betul la tu. Marilah kita sama sama muhasabah diri.
Quote uori 20-6-2022 12:39 PM
kitaorang kat sini pun sabar bukan calang2 , k. sabar dengan kebodohan kau
Quote kotakominami 20-6-2022 12:44 PM
Pengajaran jugak untuk kita.... dalam org duk sibuk cerita pasal aurat ..tgokla peribadi arwah.sakit pon masih boleh simpan tak meroyan sana sini....waktu meninggal pon ramai dtg menziarah...maksudnye arwah memang disenangi ramai.....
Quote babelina 20-6-2022 12:47 PM
tp tu la.. ada kebenaran tu.. hrtu dgr ceramah kt radio.. sembunyikn sakit.. hanya Allah ngn kita jer taw cmna sakit nya kita..
Quote asfaz 20-6-2022 12:54 PM
Nak jugak menyelit. Elehh tak nak viral konon walhal kau jugak mengedik bagitau kat media sosial. Siap org dtg mintak maaf la apa la
Quote miracle_forever 20-6-2022 12:58 PM
nak jugak! harap2 senyap
la lps ni… menyampah tgk dia nak sensasikan sakit dia. terpaling sakit la tu kononnya.
Quote Geeayden 20-6-2022 01:00 PM
Moga kita juga diberi kesabaran jika ujian dtg dari Allah.
Quote syamzana 20-6-2022 01:03 PM
sedar rupanya
Quote Prickford 20-6-2022 01:04 PM
Nak jugak menyelitttt..... ustaz ni memang betul, gila publisiti.
Quote DragonSari 20-6-2022 01:05 PM
Aku hrp akan sesabar arwah
Quote missHaidiD 20-6-2022 01:06 PM
Nak jgk tumpang limelight
Quote ezacbee 20-6-2022 01:06 PM
Hapolah.. skang baru sedo ke duke?
Quote lyshafull 20-6-2022 01:08 PM
Biasa la tu ustz harap muhasabah diri la ye seiring dengan gelaran
Quote auntyonion 20-6-2022 01:11 PM
Yihhhh nyampahhh nak jgk selit
Quote AbukRokok 20-6-2022 01:13 PM
ai sakit hati takde siapa yg tahu
kira ai sorg yg sabar
Quote madknownz 20-6-2022 01:14 PM
tok singer dan tok selut lokan dah tolong bantu rawat.

bomoh terpaling hebat di malaysia. guna herba2 dari gunung jerai.

Lihat semua komen(49)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-6-2022 10:48 AM GMT+8 , Processed in 0.079767 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top