CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Karnival Hiburan Di Tanah Perkuburan? 'Tak Senang Duduk Mayat Dalam Tu!'

24-1-2022 03:02 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 1012| Komen: 8

Description: Sebuah video menjadi tular di laman TikTok Indonesia kerana memaparkan karnival jual beli dan hiburan di sebuah kawasan perkuburan, lapor Suara.com.Berdasarkan rakaman video tersebut, sebuah kawasan p ...
Sebuah video menjadi tular di laman TikTok Indonesia kerana memaparkan karnival jual beli dan hiburan di sebuah kawasan perkuburan, lapor Suara.com.

Berdasarkan rakaman video tersebut, sebuah kawasan perkuburan dipercayai di wilayah Jakarta Timur dipenuhi dengan orang ramai yang melakukan aktiviti jual beli dan hiburan.


Kredit foto: TikTok

Beberapa penjual dilihat membuka gerai makanan di tepi kubur dengan menjual juadah seperti bakso, telur gulung, roti bakar, bubur ayam dan makanan ringan.

Kanak-kanak turut memenuhi kawasan tersebut dengan bermain pelbagai permainan seperti buaian berpusing mini.




“Ya Allah, ini adalah kawasan perkuburan tetapi suasana sekarang seperti di taman permainan. Haiwan ternakan juga ada di sini,” kata perakam video tersebut ketika memaparkan rakaman dua ekor kambing.

Video tersebut menjadi tular dengan ramai netizen memberikan pelbagai komen.


Sumber: Kosmo

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote FOTHER-MUCKER 24-1-2022 06:35 PM
Bagi saya tiada masalah pun.
Quote afie_m 26-1-2022 12:39 PM
meriah betul
Quote epullipan 26-1-2022 12:40 PM
janji tak kaco org lain sudah..yg mati dalam tu ase terganggu ke
Quote pearl.silver 26-1-2022 12:42 PM
Kubur islam ke bkn islam?

Klu kubur non, xkisah lah

Tp klu kubur islam, mmg xleh wat keraian kat kubur kan.
Quote dani-rox 26-1-2022 04:07 PM
kalah sambutan halloween
Quote Skuau 26-1-2022 04:23 PM
masa idup pon x tenteram...dh mati pon x tenteram..HANTU BETUL la korang ni....
Quote makita 26-1-2022 04:44 PM
Ni mcm memesrakan kubur la ni. Persediaan kalau kene msuk kubur nanti  jadi x ada la nanti takut utk mati.
Quote sharlenetexas 26-1-2022 04:46 PM
Kambing pun ada.

Lihat semua komen(8)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-8-2022 06:53 AM GMT+8 , Processed in 0.065525 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top