CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Budak 10 Tahun Meninggal Dunia Selepas Divaksin, Doktor Kata Sebab Denggi

19-1-2022 12:13 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 1155| Komen: 12

Description: Jakarta: Seorang murid sekolah dari Purbaratu, Tasikmalaya meninggal dunia selepas beberapa hari menerima vaksin Covid-19.
Jakarta: Seorang murid sekolah dari Purbaratu, Tasikmalaya meninggal dunia selepas beberapa hari menerima vaksin Covid-19.

CNN Indonesia melaporkan, sebelumnya dia mendapat vaksin pada Sabtu lalu di sekolahnya.

Sebelum meninggal dunia, kanak-kanak berusia 10 tahun itu mengalami demam panas.


Foto: Agensi

“Pada Sabtu lalu, kanak-kanak itu kelihatan baik-baik saja. Saya lihat dia berbasikal,” kata Abud, jiran mangsa seperti dilaporkan Detik.

Sementara itu, Nanang, bapa saudara mangsa turut mengesahkan pada Sabtu, keadaan kanak-kanak itu kelihatan sihat.


Dia pergi ke sekolah untuk mendapatkan vaksin dan selepas sekolah bermain seperti biasa.

“Malam Sabtu dia mula rasa demam. Kemudian malam Ahad dia dibawa ke hospital. Malam Isnin dia meninggal dunia,” kata Nanang.

Keluarga itu, kata Nanang, dimaklumkan oleh pasukan perubatan bahawa kanak-kanak itu meninggal dunia akibat demam denggi.

“Ia dikendalikan oleh empat orang doktor, semuanya mengatakan mereka meninggal dunia akibat denggi. Memang saya nampak bintik merah di tangannya,” kata Nanang.

Berita mengenai kematian kanak-kanak itu selepas menerima suntikan tersebar di persekitarannya. Penduduk sempat bertanyakan punca sebenar kanak-kanak itu meninggal dunia. Ini kerana tiada kes demam denggi di persekitaran rumahnya setakat ini.

“Setakat ini, di persekitaran kita, tiada kes demam denggi. Jadi hairan kenapa tiba-tiba dipanggil mati akibat denggi,” kata Abud, jiran mangsa. -CARI

Sumber: Utusan Online

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote slavehunter 19-1-2022 12:18 PM
Dah banyak kes, tapi orang anggap seperti berita biasa.
Quote Decaffeinated 19-1-2022 12:26 PM
Aku dah selamat 3 kali jab.

I want to continue living whatever life remaining and hope for the best ja lah.

Tu ja boleh komen.
Quote zacEfron 19-1-2022 12:28 PM
adakah forum ni dah jd forum indon   ?
Quote Gingerly 19-1-2022 12:46 PM
Ada beberapa provaks dakwa, penyakit dan kematian yang berlaku setelah vaksin adalah cerita mengarut, sebab sebelum peristiwa berlakunya wabak virus covid, manusia tetap mati kerana berpenyakit.



Lepas ni nak kata ajal dan maut pulak ke.
Quote Gingerly 19-1-2022 12:49 PM
slavehunter replied at 19-1-2022 12:18 PM
Dah banyak kes, tapi orang anggap seperti berita biasa.

Demam denggi katanya. Sigh
Quote pengecatbintang 19-1-2022 01:15 PM
tepat sekali mengenai sasaran

start minit 2.31                                                    

Dec. 20 WHO press briefing: "So if (a COVID-19 booster) is going to be used, it’s better to focus on those groups who have risk of severe disease and death, rather than, as we see, some countries are using to give boosters to KI## children, which is not right."

[youtube]NHgoeIdti-A[/youtube]

Quote slavehunter 19-1-2022 01:24 PM
Gingerly replied at 19-1-2022 12:49 PM
Demam denggi katanya. Sigh

Tak pun the kids tak berSarapan pagi tu.
Quote Skuau 19-1-2022 01:32 PM
slavehunter replied at 19-1-2022 01:24 PM
Tak pun the kids tak berSarapan pagi tu.

tak pon...kena santau....
Quote slavehunter 19-1-2022 01:35 PM
Skuau replied at 19-1-2022 01:32 PM
tak pon...kena santau....

Haha. Jin pulak salah.

Dr sendiri kata denggi, tapi lansung takde kes denggi kat perkampungan tu.

Dr zaman sekarang.....trust the Science kan.
Quote manzilla 19-1-2022 01:38 PM
Dah macam Kim Jong Un bagi orang Korea Utara di Korea Utara pula Cucukan Suchi ini.
Quote tumpanglalu74 20-1-2022 04:06 PM
Lagi tongong kalo nak caye takde..
Quote tumpanglalu74 20-1-2022 10:00 PM
Vax suci macam produk Zaitun..

Lihat semua komen(12)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-6-2022 06:18 AM GMT+8 , Processed in 0.077660 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top