CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Antarabangsa Lihat artikel

Luna Maya Bekukan Sel Telur, Enggan Dibebani Usia Untuk Cepat-Cepat Berkahwin

19-1-2022 01:38 PM| Diterbitkan: tatod| Dilihat: 1120| Komen: 6|Original author: tatod

Description: Selebriti terkenal Indonesia, Luna Maya mengakui tidak lagi terbeban memikirkan perkahwinan hanya kerana bimbang usia yang semakin meningkat naik. Malahan, wanita berusia 38 tahun itu juga tidak mempu ...

Selebriti terkenal Indonesia, Luna Maya mengakui tidak lagi terbeban memikirkan perkahwinan hanya kerana bimbang usia yang semakin meningkat naik. Malahan, wanita berusia 38 tahun itu juga tidak mempunyaisebarang perancangan untuk mendirikan rumah tangga dalam masa terdekat meskipun mengakui mempunyai kekasih hati.

Hal itu kerana Luna sudah merancang masa depannya. Sebagai wanita yang mempunyai batas umur untuk memiliki cahaya mata, penyanyi dan pelakon itu mengambil keputusan untuk menjalani prosedur pembekuan sel telur.

"Saya tidak pernah menganggap usia adalah satu masalah dalam hal mendirikan rumah tangga. Saya tidak mahu tergesa-gesa berkahwin seolah-olah sedang dikejar umur.


"Bagaimanapun, saya akui dalam hal cahaya mata, tubuh wanita ada batas waktu. Sebab itulah saya membuat keputusan untuk bekukan sel telur," katanya.



Luna mendedahkan perkara ketika hadir dalam temu bual bersama Venna Melinda. Tindakannya berbuat sedemikian kerana tetap ingin mempunyai anak walaupun ketika itu usianya sudah lanjut.

Menerusi temu bual itu lagi, kata Luna, dia sudah terfikir untuk melakukan prosedur berkenaan sejak empat tahun lalu. Bagaimanapun, impiannya hanya tercapai pada tahun lalu selepas mengetahui Indonesia turut menawarkan perkhidmatan itu.


Meniti fasa kehidupan, Luna juga pernah terfikir untuk mengadakan majlis perkahwinan serta memiliki keluarga sendiri. Namun, pada usia awal 30-an semuanya berubah apabila selalu kecewa dek putus cinta

"Saya ingin berkahwin dan ada anak tetapi bukan sekarang. Sebenarnya, pada usia sekarang ini saya susah untuk jatuh cinta. Saya terlalu cintakan diri sendiri.

"Kalau hanya datang untuk membuatkan hidup saya huru-hara, lebih banyak jangan," katanya. - CARI


Sumber: Kompas.com dan Suara.Com



Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote sue_liah 19-1-2022 05:02 PM
tak kahwin pon leh ngesek kan..apa la sgt berkahwin tu

bukan anak dara pon..tp tua pasti la dah tua kerepot

dulu kemain gossip dgn si sofa merah apa jd, kena reject ke aper
Quote musangbodoh 20-1-2022 01:40 PM
gambar last buat sting je...untung si ariel
Quote Artemesiaa 22-1-2022 11:11 AM
Duit dah banyak mana nak fikir bab kawin sangat
Quote aina_shaira 22-1-2022 07:36 PM
cantik gila ni sampai iols follow dekat IG
Quote newyork 23-1-2022 09:37 AM
Fadha sanda versi kurus.
Quote elzy 25-1-2022 05:18 PM
Pasangan dah dapat apa yang dihajati so hi hi bye bye..

Lihat semua komen(6)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 09:31 AM GMT+8 , Processed in 0.065142 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top