CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Lihat artikel

Perli Pasukan Penyelamat, Caprice Dan Fadzil Kena "Sound" Dengan Bekas Pegawai TUDM

24-12-2021 07:06 PM| Diterbitkan: bubuk_bearbear| Dilihat: 11800| Komen: 118

Description: Banjir besar dalam sejarah yang melanda Lembah Klang Sabtu lalu telah mengejutkan orang ramai kerana ramai tidak menyangka banyak kawasan yang tidak pernah dinaiki air turut ditenggelami, jadi ramai y ...



Banjir besar dalam sejarah yang melanda Lembah Klang Sabtu lalu telah mengejutkan orang ramai kerana ramai tidak menyangka banyak kawasan yang tidak pernah dinaiki air turut ditenggelami.

Dikala bencana itu berlaku dengan agak cepat dan banyak kawasan tenggelam hingga paras bumbung rumah, ramai pihak mempersoalkan di mana perginya agensi keselamatan yang sepatutnya segera membantu mangsa yang dalam bahaya dan kelaparan.
  
Rata-rata di media sosial netizen memuat naik posting memaparkan orang awam yang bertungkus lumus memberi pertolongan kepada mangsa banjir dan tak kurang juga yang membuat posting sindiran mempersoalkan dimana agensi keselamatan ketika itu. 

Antara artis yang memuat naik posting "double meaning" seolah mempersoalkan keberadaan aset-aset agensi keselamatan ketika itu adalah Caprice dan juga Fadzil Zahari.




Bengang dengan tindakan itu, seorang bekas pegawai TUDM iaitu Capt (R) Raeiz Hamed RMAF melalui aplikasi TikTok mendesak mereka membuat permohonan maaf kepada semua agensi keselamatan yang menerima sindiran itu.

Menurut beliau, bukan semua aset milik anggota keselamatan sesuai untuk digunakan menyelamatkan mangsa banjir lebih-lebih lagi kereta kebal seperti mana yang dimuat naik dalam posting Caprice.


"Terutamanya aku nak shout-out sikitlah dekat Caprice ni. Kau pernah masuk tentera ke? 

Kau tahu ke prosedur nak menggerakkan aset-aset military ni"

Kau tahu tak ada aset-aset yang kau upload dekat posting kau tu sebenarnya tak sesuai untuk bantu mangsa-mangsa banjir"

Kejadah apa kau nak gerakkan kereta kebal masuk ke kawasan banjir" katanya.

Beliau juga turut meminta netizen melihat dan nilai sendiri posting artis tersebut sama ada patut atau tidak patut mereka membuat posting sindiran seperti itu kepada pasukan keselamatan.


Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut merasa kesal dan geram dengan sindiran itu.





Apa pun, sepatutnya isu tunding jari ini tidak berlaku disaat kita semua ditimpa bencana. Lebih bagus turun sendiri bantu mangsa banjir dan lihat apa sebenarnya berlaku bukan hanya kondem di media sosial saja. Apa pula kata korang? - CARI




Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote rastaf 24-12-2021 07:34 PM
Yg dok perli2 ni ada turun bantu banjir ke.. Aku tengok tokti je ada turun padang. Lain tak tau
Quote BungaTepiMeja 24-12-2021 07:38 PM
rastaf: Yg dok perli2 ni ada turun ban ...


Ajak shiro pun
Quote Jennyrol 24-12-2021 07:45 PM
Apa keperluan nk sindir2 agensi keselamatan.. Patut sindir la menteri2 kat atas tu haa.. Adk farid kamil tu semua benda die nk jd kan content.. Yg caprice tu.. Btl la.. Bini kene sindir tau koyak
Quote Mulotkoyak 24-12-2021 07:58 PM
Kalo spesis mulot dgn api pun xdpt nk beza mmg cenggitu la... Menyalak x tentu pasal.
Quote anakkerengga 24-12-2021 08:27 PM
Yg suka menyalak ni nmpk byk sgt masa terluang.. sbb tu org kata diam lbh baik dr berkata2… silap ckp dpt dosa je
Quote QueenCaramel 24-12-2021 08:29 PM
Kepris sgn laki yana ni mmg ade turun tolong2 ke?
Quote haruslah 24-12-2021 08:32 PM
Byk masa terluang depan socmed
Selain sindir pasukan SAR
Asik tanya si polan tu mana? Si polan ni mana

Btw, acik tu xyah nak compare kekpris dgn lebit k.....x sesuai dua2 nya
Quote doubleharmonic 24-12-2021 08:34 PM
apa noreen sangat bi wakdoyok tu? dah alang2 tu asal ko tak eja condom jah sebab tu jah pon yang ko tau kan noreen?
Quote belilies 24-12-2021 08:37 PM
Caprice tu weols dah sedia tahu bengap. Yang laki yana ni lagila bangsat nye bengap. Ap contribution ko yg buat ko layak nak komen? Bagus ko dendiam turun padang tolong mana yg patut. Gebang je lebey
Quote msel 24-12-2021 08:46 PM
Kenapa asik bergambar macam tu kapris ni? Bukan budak belasan tahun lagi.
Quote makneng 24-12-2021 08:49 PM
Conderm opah kaulah doyok!!!
Owh.. X sangka kat cari pun dah ada post pasal mamat perang ni..
Tapi mak layan je channel dia.. Bagus dia bagi info yang org2 awam tak tau.
Bila dah dgr explanation dia baru mak sedar yg dok sembang2 kencang norreen terbang kat porom.com selama ni palato jer ghopenya.
Utk capris n laki yana hidung ni... Senyap la kau.. Lg bercakap lagi nampak bebal memasing yg berkilo kilo beratnya tu
Quote ketupatnasi 24-12-2021 08:53 PM
Makan bondo la kau neh kekecik dolu. Pokek amek!!
Quote LadyCarefree 24-12-2021 08:58 PM
QueenCaramel replied at 24-12-2021 07:29 PM
Kepris sgn laki yana ni mmg ade turun tolong2 ke?

Topinasikbasi nempel anak azeez rahim. Mentang2 kat mesir azeez bantu dia.
Quote LadyCarefree 24-12-2021 08:59 PM
belilies replied at 24-12-2021 07:37 PM
Caprice tu weols dah sedia tahu bengap. Yang laki yana ni lagila bangsat nye bengap. Ap contribution ...

Laki yana ni nak tiru erel japrel menonjolkan diri komen sana sini menganjing semua orang
Quote makadek 24-12-2021 09:27 PM
Marah menteri dh la agenis pertahanan jgn di usikk diorg bekerja sehabis baik dah
Kecuali paku pakis segelintir ler
Quote lovelytouch 24-12-2021 10:37 PM
Akaq second u abe tentera yg helokkk!
Quote Normabaru 24-12-2021 10:37 PM
rastaf: Yg dok perli2 ni ada turun ban ...
maksud ko turun utk bgambar pastu ronda2 jln sikit pastu blk tu ke?

Kalau tu bkn turun padang tu turun kereta bersiar2 ja
Quote umbut 24-12-2021 10:38 PM
Yana ngan laki dia sama naik. Ada je komen laki bini ni acah2 lobai kat mana2
Quote Normabaru 24-12-2021 10:39 PM
makadek replied at 24-12-2021 11:27 PM
Marah menteri dh la agenis pertahanan jgn di usikk diorg bekerja sehabis baik dah
Kecuali paku pakis ...

Ntahnya..yang xbuat keje ni menteri..fliner bertindak ikut arahan atasan..dorg mana reti pakai otak..xkisahla kkm ke ATM ke.kami yang mengikut arahan haaa gittuh

Lihat semua komen(118)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-5-2022 03:04 AM GMT+8 , Processed in 0.194804 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top