CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Bagi Nama Anak 'ABCDEF GHIJK Zuzu'

22-10-2021 02:53 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 2747| Komen: 57

Description: Muara Enim: Seorang pelajar sekolah menengah di Muara Enim, Sumatera Selatan memiliki nama yang unik.
Muara Enim: Seorang pelajar sekolah menengah di Muara Enim, Sumatera Selatan memiliki nama yang unik.

Pelajar lelaki itu dinamakan ‘ABCDEF GHIJK Zuzu’ oleh ibu bapanya.


Pelajar tersebut anak kepada pasangan Zulfahmi, 41 , dan isterinya, Zuhro Liani, 36 tahun.

Nama pelajar itu menjadi tular dalam media sosial selepas mengambil suntikan vaksin Covid-19 di Balai Polis Muara Enim, baru-baru ini.

Dalam pada itu, bapanya mengesahkan nama unik itu adalah nama anaknya.

Foto: Utusan

Katanya, biarpun nama anaknya dalam abjad, dia dan isteri sering memanggil anak mereka sebagai Adebz atau Adef.

“Benar, pelajar lelaki dengan nama ABCDEF GHIJK Zuzu itu adalah anak saya.

“Saya sudah lama merancang untuk menamakan anak dengan huruf sejak sebelum kahwin lagi,” katanya kepada Kompas.com.

Zulfahmi turut memberitahu, dia berdepan kesukaran untuk mendaftarkan nama anaknya kerana banyak pihak beranggapan dia bergurau.

“Tidak, saya tidak bergurau dan memang saya ingin namakan anak saya dengan abjad.

“Saya perlu melakukan pelbagai urusan dokumentasi termasuk surat doktor mengenai kelahiran anak saya untuk mendaftar sijil kelahiran Adef kerana mereka ingat saya bergurau,” ujarnya.

Sementara itu, Zulfahmi menyatakan, ketika Adef di sekolah rendah, anaknya dipanggil dengan pelbagai nama.

Jelasnya, ada yang panggil anaknya ABCD dan pelbagai nama.

“Saya tidak kisah apa mereka panggil anak saya, saya bangga dengan nama itu dan sudah tentu saya berharap Adef akan jadi anak yang berjaya,” tegasnya. -CARI

Sumber: Utusan Online

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tikusmontok 22-10-2021 02:59 PM
Kagum btul kau dgn citer sampah indon kan
Quote Skuau 22-10-2021 03:09 PM
pasni nt bolehlah indon2 bg ank drng nama PATI.
Quote Samerosie 22-10-2021 03:14 PM
Ha ambik kau.  Ini lagi bagus dr nama Timah yg semua orang berebut tu.
Quote shernazz 22-10-2021 03:16 PM
Mipan
Zuzuuzuuzuuzuuuzuu
Quote hyie 22-10-2021 03:20 PM
comei budaknya...kat mesia pon ada nama ni. ABCDEF dan GHIJKL
Quote Kurex 22-10-2021 03:28 PM
Apa kepentingan berita indon ni utk rakyat Malaysia?
Quote ctcheery 22-10-2021 03:36 PM
Memang rare sungguh ????
Quote ninja9 22-10-2021 03:56 PM
Antara keunikan atau kebodohan. Aku rasa ini masuk kategori kedua kerana unik yang tak penting dan tak mendatangkan kebaikan dan kekayaan kepada budak itu atau pun family tu... malah menyusahkan adalah.. mcm mana nak sebut? orang indon sebut lain huruf ni, orang us sebut lain..  uk lain sedikit.. nak glamour cara murah mcm ni lah
Quote royaldanish 22-10-2021 03:59 PM
Mipan zuzu zuzu
Mipan akakus nyum nyum nyum
Quote kakikuDibibirmu 22-10-2021 04:29 PM
zu zu zu capoeira 4 tahun
owa owa eee
terlebih batang terlebih kain

seks ngan kucing @sekngucing tersenyum sinis

[youtube]-SufUq4M0EY[/youtube]
Quote Brian8799 22-10-2021 05:04 PM
Edited by Brian8799 at 23-10-2021 11:51 AM

Your article content is being very much interested, I am MyLowesLife very impressed with your post.
Quote Carcosa 22-10-2021 05:08 PM
Edited by Carcosa at 22-10-2021 05:09 PM

Saya tidak kisah apa mereka panggil anak saya, saya bangga dengan nama itu dan sudah tentu saya berharap Adef akan jadi anak yang berjaya,” tegasnya. -CARI

Hah tulah pasal! Kau selfish.
Kau tak kisah apa budak2 ejek nama anak kau, semata2 nak penuhkan napsu impian bongok kau tu. Yindon dgn bodoh berpisah tiada.
Tak fikir ke anak dia nak mintak kerje apa semua lagi?? Ke memang dah foresee anak kau jadi loser mcm kau?
Quote prettyuglybabe 22-10-2021 05:10 PM
mak bapak yang bodoh, anak yang kena tanggung..
Quote belilies 22-10-2021 05:21 PM
Manalah si friska indon bini jusa nombor 2 tu. Masuk news dari indon pandai pun senyap tak berkutik
Quote milanhawkin 22-10-2021 05:23 PM
kesian dpt bapak mcm ni
Quote loladaily 22-10-2021 05:52 PM
Kat Malaysia pn ada. Nama anak kwan i. ABCDE.
Panggil EB SI DE. Gitu
Quote dani-rox 22-10-2021 06:27 PM
Nih geng zuzu jugak:

Pazuzu, demon king Mesopotamia






Quote bakingsoda 22-10-2021 06:32 PM
kebodohan yg boleh ditayang bergenerasi. bukan anak tu je yg kena ejek, cucu dia esok2 pon sama kena ejek nama bapak pelik
Quote dua_chzy 22-10-2021 06:35 PM
Ah beh si deh

(Baca stail ndon)

Lihat semua komen(57)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-1-2022 09:48 AM GMT+8 , Processed in 0.082623 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top