Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
10607
View
290
Reply

PERIBAHASA MELAYU

[Copy link]

Author: eileen80       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 1-4-2016 12:28 PM | Show all posts
knp i wat xjd biru?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-4-2016 12:28 PM | Show all posts
erm... ape kah i slh taip...?
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2016 12:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Senja#merah at 1-4-2016 01:14 PM
eileen80 replied at 1-4-2016 11:47 AM
knp id yg i seru tu xjd kaler biru?
i ade slh cara ke?


Tak pasti coba tengok bahagian seeting kamu kalau tak boleh juga boleh pm mod atau boleh tanya dekat kaunter pertanyaan di Q & A for new b
Caranya pergi ke bod utama cari Belia & informasi -Ahli baru&ucapan -Q&A for newb
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 01:28 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 01:29 PM | Show all posts
tak pasti apa masalah eileen..
tapi selalu boleh tag sekali sehari
buat masa ni lah

maksud, lau dah tag kat tempat lain
mmg tak boleh dah nak tag lagi

Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 01:29 PM | Show all posts
@Ipo

testing tag lagi
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Carl_Kausar replied at 2-4-2016 01:29 PM
tak pasti apa masalah eileen..
tapi selalu boleh tag sekali sehari
buat masa ni lah

Mod ada cara tak macan mana nak baca thread terus ke halaman terakhir,penatlah nak selak balik-balik
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 06:50 PM | Show all posts
Dayung sudah di tangan, perahu sudah di air
Maksud: Segala-gala yang dikehendaki sudah diperoleh.
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 06:51 PM | Show all posts
Yang lama dikelek, yang baharu didukung
Maksud : Adat yang lama tetap diamalkan di samping budaya hidup yang baharu.
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 06:51 PM | Show all posts
Seperti lembu dicucuk hidung
Maksud : Orang yang selalu menurut kemahuan orang
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 06:51 PM | Show all posts
Tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas
Maksud : Adat yang tidak berubah; sesuatu yang tetap utuh

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 06:52 PM | Show all posts
Bagai kaca terhempas ke batu
Maksud : Sangat sedih atau kecewa.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 07:33 PM | Show all posts
Bagai Pinang Dibelah Dua
Maksudnya sama cantik sama padan


@Carl_Kausar terima kasih tag saya

Comments

sama2 Ipo..tolong eileen..  Post time 4-4-2016 12:37 PM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 07:55 PM | Show all posts
Bulat air kerana pembetung, bulat manusia kerana muafakat
Maksud : Kata sepakat yang dicapai dalam mesyuarat

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 07:55 PM | Show all posts
Bagai Aur Dengan Tebing
Maksud : Hubungan yang rapat antara sama sama yang lain dan saling membantu.
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 07:56 PM | Show all posts
Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing
Maksud : mengalami susah senang bersama-sama

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2016 09:33 PM From the mobile phone | Show all posts
eileen80 replied at 29-3-2016 05:00 PM
@Ipo

Terima kasih eileen tag saya

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-4-2016 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Ipo replied at 2-4-2016 09:33 PM
Terima kasih eileen tag saya

huhuhu....
i try tag tp xjd....
xmo tag2 dl sehari dua nie....
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2016 08:39 AM | Show all posts
Bara yang digenggam biar sampai jadi arang
Maksud : Mengerjakan sesuatu yang sukar hendaklah sabar, sehingga mencapai kejayaan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2016 08:39 AM | Show all posts
Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri
Maksud : Walau bagaimanapun kelebihan di negara orang, tetap negeri sendiri lebih baik lagi

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.081435s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list