CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 3673|Reply: 8

Perkara Yang Kamu Tak Boleh Lakukan Depan Suami

[Copy link]
Post time 12-11-2015 04:46 PM | Show all posts |Read mode
Oleh Fyruz Hanna




1. Stalk Facebook/Instagram/ Twitter bekas kekasih atau mengorek mengenai bekas kekasih
Walaupun sedang bergurau, elakkan membanding sikap pasangan dengan bekas kekasih. Belajar menerima pasangan dan ada sebab mengapa si dia hanya menjadi bekas kekasihmu.




2.Jangan bergaduh di laman sosial
Isteri janganlah mengadu domba masalah di laman sosial. Hentikan segala perbuatan anda yang memalukan ini. Anda seharusnya berbincang dengan




3. Jangan sering menggunakan alasan period
jangan sering menggunakan alasan datang bulan kerana ia boleh membosankan lelaki. Jika dalam sebulan kamu guna alasan 3,4 kali datang bulan, bukankah menyampah?




4. Bergosip
lelaki cukup tak menggemari mereka yang buat cerita, paling tidak boleh terima cerita yang tak betul. Jangan kamu terikut-ikut sehingga mencerca ahli keluarganya




5. Manja/ Gedik seperti budak-budak
Manja biar pada tempatnya, jangan sampai nanti suami muak dengan perangai anda.




6. Menjerit
Jangan menjerit marahkan pasangan dengan menggunakan nada yang tinggi. Elakkan memaki hamun dengan menjerit.




7. Potong cakap
Jika anda sedang bertelagah, sebaiknya bagi si suami habiskan ayatnya. Jangan terus menghamburkan apa yang terbuku didalam hati. Beri ruang untuk masing-masing bicara.


sumber: MingguanWanita
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 12-11-2015 05:48 PM | Show all posts
Edited by MangkokHayon at 12-11-2015 05:51 PM

aku suka yg gedik, yg mcm budak2. senang diarah, dengar cakap bila dpt 'gula2'. mudah cair ngan mudah dibentuk bila cakap lembut2 sbb yg bimbo mcm ni mmg mudah dibentuk pun. xde hal ah.

melainkan gedik yg mulut dan sifat mcm puaka. salah sorang artis yg aku kenal yg ade ciri2 ni Sharifah Sakinah.

disebalik kebudak-budakkan, disitulah adanya kematangan dan kebijaksanaan.

di sebalik sifat puaka, disitulah ada kerinduan rasa cinta. cewah
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2015 07:13 PM | Show all posts
Versi lelaki tkde ke??
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2015 08:01 PM | Show all posts
MangkokHayon replied at 12-11-2015 05:48 PM
aku suka yg gedik, yg mcm budak2. senang diarah, dengar cakap bila dpt 'gula2'. mudah cair ngan muda ...

fuiyoooo.. cayalahh...
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2015 05:37 AM | Show all posts

hehe... base-base ajer... tp nk puji lg pun boleh ...
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2015 02:07 PM | Show all posts
MangkokHayon replied at 14-11-2015 05:37 AM
hehe... base-base ajer... tp nk puji lg pun boleh ...


Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2015 04:14 PM | Show all posts
MangkokHayon replied at 12-11-2015 05:48 PM
aku suka yg gedik, yg mcm budak2. senang diarah, dengar cakap bila dpt 'gula2'. mudah cair ngan muda ...

penah tgk cerita girlfriend aku dari neraka?
ciri2 tu ada dalm tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2015 05:00 PM | Show all posts
kucingsenyum replied at 14-11-2015 04:14 PM
penah tgk cerita girlfriend aku dari neraka?
ciri2 tu ada dalm tu

citer tu tak menggambarkan sifat sebenar sorang bimbo yg aku nyatakan. citer tu dah di manipulasi supaya org lelaki yg minat ngan pompuan2 bimbo nampak jahat ...
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 16-11-2015 02:39 PM | Show all posts
ape pun.. bende buruk memang tak patut buat depan orang.. tak kira lah suami ke siapa..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-8-2022 06:13 AM GMT+8 , Processed in 0.075387 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list