CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 4324|Reply: 38

[Tempatan] DAP putus hubungan dengan Presiden Pas, impak buruk kpd PAS

[Copy link]
Post time 25-3-2015 09:25 AM | Show all posts |Read mode
DAP putus hubungan dengan Presiden PasDAP tuduh Abdul Hadi Awang tidak bermaruah- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/ ... thash.AwCSGjTJ.dpuf




  






KUALA LUMPUR 24 Mac - DAP mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Pre-siden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang disifatkan tidak bermaruah dan jujur berikutan tindakan parti itu bertegas mahu melaksanakan hudud di Kelantan.

Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan jawatannya, Lim Guan Eng berkata, pengkhianatan Abdul Hadi bukan saja dalam isu hudud, malah dalam isu pencalonan Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal Menteri Besar Selangor yang menyebabkan krisis besar berlarutan sehingga hampir menjatuhkan kerajaan ne-geri Selangor.
“DAP kesal dengan pengkhianatan Abdul Hadi. Kami telah hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap kepemimpinan beliau dan akan memutuskan hubungan serta menghentikan sebarang kerjasama dengannya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/ ... thash.AwCSGjTJ.dpuf


“Ini bukan kali pertama tetapi kali ketiga perkara membelakangkan dasar persefahaman ini berlaku. Beliau tidak jujur dan bermaruah. “Tindakan yang diambil sebulat suara dalam Mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) juga akan menyebabkan kedudukan majlis pimpinan pakatan pembangkang dalam keadaan terawang-awang namun kami akan bertemu dengan kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi membincangkan masa depan kami nanti,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini. - See more at: http://www.utusan.com.my/berita/ ... thash.AwCSGjTJ.dpuf


Mesyuarat tergempar CEC malam tadi diadakan bagi membincangkan kedudukan serta pendirian parti itu dalam pakatan pembangkang selepas Pas meneruskan pembentangan Rang -Undang-undang Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) di Dewan Undangan Ne-geri (DUN) Kelantan pada Rabu lalu yang diluluskan sebulat suara sehari selepas itu. Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang menegaskan, partinya tetap berkeras menolak pelaksanaan undang-undang hudud kerana bercanggah dengan Perlembagaan. “Pengundi yang menyokong Pas dalam pilihan raya umum lalu tidak mengundi untuk pelaksanaan hudud tetapi untuk dasar bersama yang dibawa oleh pakatan pembangkang. Yang melanggar dasar ini adalah Pas,” tegasnya. Dalam pada itu, ketika ditemui di lobi Parlimen pagi ini, Guan Eng turut mendesak Abdul Hadi me-ninggalkan pakatan pembangkang sekiranya masih bertegas mahu membentangkan rang undang-undang persendirian berkenaan hudud di Parlimen. Menurut Guan Eng, sekiranya Abdul Hadi masih berdegil untuk meneruskannya, beliau harus melaksanakannya di atas kapasiti peribadi sebagai Ahli Parlimen dan bukan sebagai anggota pakatan pembangkang. - See more at: http://www.utusan.com.my/berita/ ... thash.AwCSGjTJ.dpuf
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-3-2015 09:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by scorpionkiki at 25-3-2015 09:32 AM

Kesian depa...bang non takdak jd mcm mcm...kalau bang non ada dia blh kencing sikit kat guan eng..kencing sikit kat hadi...dah busuk hancing tu sama sama..depa pun kawan balik...yg aku concern skrg ni..bila puak umno nak tekan najib dan hulubalang pak karut suruh berundur...
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 09:33 AM | Show all posts
DAP hanya putuskan hubungan
dengan presiden je

dengan harapan tak semua macai PAS
akan sokong presiden,

sebab pada cina DAP, macai2 PAS
sangat berguna kepada parti rasis itu

nampak jelas mainan halus
cina di situ

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 09:46 AM | Show all posts
impak pada UMNO gak...kalo dulu melayu takot undi PAS sbb geng dgn DAP..lepas ni dorang x takut dahhhh
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 09:51 AM | Show all posts
hahaha bole pulakkk

tahniah taliban2 pas, anda dapat presiden baru. time solat jumaat silalah tadah tangan kepada yg maha esa doakan kesejahteraan presiden dan bakal mursyidul am al-lim guan eng

chup, bukan arwah tgna kata kerjasama dgn kapir harom ke? takde sape lobai2 mimpi nik aziz dtg dlm mimpi ke, kubur bercahaya ke, bau harum ke etc ke?

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 10:15 AM | Show all posts
Mat Sabu kata, DAP putus hubungan dgn hadi beri impak negatif kepada PAS.
Mcm mana ahli PAS boleh kata begitu. Sepatutnya dia kata, biaq pi la nak putus hubungan dgn hadi ke dgn PAS. Yang rugi DAP.

Kesian hadi tuang presideng... ahli parti sendiri pun hala "peluru" kat beliau.
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Cerdik btol dapig ni.... Sama cerdik mcm lky....
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 10:22 AM | Show all posts
udah2 la tu PAS oiiii ......
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-3-2015 10:36 AM | Show all posts
scorpionkiki posted on 25-3-2015 09:30 AM
Edited by scorpionkiki at 25-3-2015 09:32 AM

Kesian depa...bang non takdak jd mcm mcm...kalau ban ...

Sains perubatan mendedahkan bahawa kencing manusia mengandungi penawar kpd penyakit2.Jadi bila dicampor smua kencing PAS + PKR + DAP uga2 jd penawar  dan penyembuh kpd sekelian musibah.
Tapi malangnya, kekencingan amenogok adalah setanding dgn penyakit kencing tikus. Sesiapa shj yg terkena, baik kawan atau lawan tiada gunalah lagi utk berubat krn bisanya KENCENG Amenogok lebeh dahsyat dari kencing Tikus. Bayangkan tuan-tuan, apabila shj Tanah Melayu nk diberi kemerdekaan, Amenogok sanggup mengenceng pejuang2 sejati kemerdekaan.
Habis PAS, HAMIM,KMMM,AWAS,API basah kuyup dikencing tikuskan oleh parti songkok tinggi cap keris telanjang bersilang hinggakan bisanya menyebabkan ramai yg ditangkap oleh penjajah British, semata-mata tidak mahu perjuangan berlandaskan Islam Melayu tulen naik.
Jadi tuan2 puan2 haruslah dpt membezakan antara air kencing yg ada penawar dengan air kencing tikus amenogok yg membawa bencana kemudaratan

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 10:41 AM | Show all posts
boyagombak replied at 25-3-2015 10:36 AM
Sains perubatan mendedahkan bahawa kencing manusia mengandungi penawar kpd penyakit2.Jadi bila dic ...

usahkan kencing tikus,
kencing buaya dalam sungai gombak pun
tak mampu menyatukan agenda perjuangan
parti PAS dengan parti cina DAP


yang umpama langit dengan
bumi


Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak mahu kerjasama dgn presiden..tapi mahu kerjasama dgn  pas.

Benggong.
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 08:59 PM | Show all posts

Bertekak demi nak jaga hati pengikut masing masing
Dekat pru 14 nanti balik berjilat tak hengat dunia
Demi menuju ke putrajaya
Macai jgk kekal macai
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 10:14 PM | Show all posts
Mana penyokong PAS yang selama ni terhegeh-hegeh pikul bendera ummah pelahap di jalanan ?

Takkan terus nak jilat pungkok depa kot ?

(tersenyum sinis)
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 10:20 PM | Show all posts
Tak ada maruah kalu, tak guna hidop........

Wallahualam.
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2015 11:27 PM | Show all posts
lepas ni tak jumpa dah aksi2 begini.... pas for all dah masuk laut...


Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2015 12:03 AM | Show all posts
Alkisahhhh, kira taliban pas tak jujurlah dlm persahabatan, tak blh dipercayai.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-3-2015 12:05 AM | Show all posts
melayu tertipu lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2015 12:06 AM | Show all posts
Perutkaembong replied at 24-3-2015 05:51 PM
hahaha bole pulakkk

tahniah taliban2 pas, anda dapat presiden baru. time solat jumaat silalah tad ...


I like this part:

chup, bukan arwah tgna kata kerjasama dgn kapir harom ke? takde sape lobai2 mimpi nik aziz dtg dlm mimpi ke, kubur bercahaya ke, bau harum ke etc ke?



Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2015 12:22 AM | Show all posts
boyagombak replied at 25-3-2015 10:36 AM
Sains perubatan mendedahkan bahawa kencing manusia mengandungi penawar kpd penyakit2.Jadi bila dic ...

kalau betul pun kencing ada penawar, tetap haram jugak utk digunakan sebagai penawar
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2015 12:25 AM | Show all posts
lenyapkan pati PAS untuk kebaikan malaysia.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-12-2022 08:48 PM GMT+8 , Processed in 0.128572 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list