CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 11537|Reply: 58

[Tempatan] pelik tapi benar "keli emas"

[Copy link]
Post time 23-11-2014 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Pelik tapi benar, seorang lelaki
berjaya menangkap seekor ikan keli
"emas" di paya rumah panjang
Buchai, Kecoh, 30 kilometer dari
pekan Saratok semalam. Menurut
lelaki yang dikenali sebagai Apai
Rickey, keli yang berwarna keemasan
itu teperangkap di dalam bubu yang
beliau pasang di paya belakang
rumah panjai. Menurut beliau lagi,
inilah kali pertama beliau melihat
keli emas sepanjang usianya
mencecah 50an dan beliau tidak
bercadang menjualnya walaupun ada
yang ingin membeli...


KREDIT: KAMEK MIAK SARAWAK

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-11-2014 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
ikan keli cacat kot.entah2 dah termutasi dgn chemical atau apa. tpi hruslah dikaitkn dgn hal mistik..standard melayu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 10:12 AM | Show all posts
Keli ke semilang? Ko orang pernah tengok ikan semilang? Adik beradik keli tapi darjat lebih tinggi dari keli.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 10:13 AM | Show all posts
Ataupun limbat.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 10:14 AM | Show all posts
Pelik lah dengan ummah pprt ni.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 10:14 AM | Show all posts
keli tu wat skandal dgn ikan emas,
tuyg jadi cmni
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
ntah2 keli albino...
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 10:20 AM | Show all posts
Dah x duk dlm air idup lagi ke ikan tu
Kalau idup boleh gak letak dlm aquarium
Kalau dah mati simpan dlm esbox smpai bila
Kata nya x nak bagi kat org lain
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-11-2014 10:20 AM | Show all posts
beliau tidak
bercadang menjualnya walaupun ada
yang ingin membeli...



ayat cliche laa nak pancing pembeli......takat nak simpan baper lama sgt ikan tu nak idup.....nak2 ada org offer nak beli RM15k tp nak main rega xmo jual dgn harapan ada yg nak upkan lagi bidaan sekali esoknya ikan tu mampus....huhuhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 10:59 AM | Show all posts


ALBINO CATFISH
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:01 AM | Show all posts
axl_bach posted on 23-11-2014 10:20 AM
beliau tidak
bercadang menjualnya walaupun ada
yang ingin membeli...

Orang yang tamak selalu rugi


Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:04 AM | Show all posts
jfq posted on 23-11-2014 10:20 AM
Dah x duk dlm air idup lagi ke ikan tu
Kalau idup boleh gak letak dlm aquarium
Kalau dah mati simp ...

Ikan keli susah nak mati. Berjam tak letak dalam air pun masih boleh hidup.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:05 AM | Show all posts
kalu Apek tu buek tangkal...tak doh hal...
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:06 AM | Show all posts
lavendernovella posted on 23-11-2014 10:59 AM
ALBINO CATFISH

hah amik ko lagi besar ikan keli emasnya.. ni tak kurang rega 100 juta USD ni ikut rega emas di pasaran
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:06 AM | Show all posts
FOTHER-MUCKER posted on 23-11-2014 10:12 AM
Keli ke semilang? Ko orang pernah tengok ikan semilang? Adik beradik keli tapi darjat lebih tinggi d ...

semilang ka sembilang?...

ada jugak ikan sengat. Yang ini yang mana pulak?



Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
ayat stendet org kg....ko igt keli tu blh bertelur emas kah? Dh ada org sangap nk beli jual je la
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-11-2014 11:13 AM | Show all posts
hybrid?
hasil pensenyawaan denga ikan emas?
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:17 AM | Show all posts
FOTHER-MUCKER posted on 23-11-2014 10:13 AM
Ataupun limbat.

limbat ada bunga2..ada corak...

Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:21 AM | Show all posts
noor2 posted on 23-11-2014 11:17 AM
limbat ada bunga2..ada corak...

Ada yang je yang kuning macam tu. Masa aku kecik kecik dulu selalu tangkap.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2014 11:24 AM | Show all posts
Decaffeinated posted on 23-11-2014 11:06 AM
semilang ka sembilang?...

ada jugak ikan sengat. Yang ini yang mana pulak?

Keli, sembilang dan limbat lebih kurang sama je. Warna lain je. 3 3 tu ada sengat kat pangkal kepala tu. Kena sengat bisa ooooo. Jadi sengal kat sendi lengan. Tapi ada orang kata sembilang hidup dalam laut, tapi ada je hidup dalam paya.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2022 11:45 PM GMT+8 , Processed in 0.111260 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list