Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
33880
View
258
Reply

Cerita-cerita Mistik bersama Hantu Killer Part 4

[Copy link]

Author: hantukiller    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 10-7-2014 04:57 PM | Show all posts
bellawonka posted on 10-7-2014 04:28 PM
Salam ramadhan wak..
Nak tnye eh... Sy pnah encounter dgn org yg bila tengok je seseort itu, dia dp ...
Salam ramadhan wak..
Nak tnye eh... Sy pnah encounter dgn org yg bila tengok je seseort itu, dia dpt tahu peribadi org bkenaan. Apa mechanism bende ni eh??
Sy xsuka betul bila 'org' ni claim si polan cenggitu cenggini... dengan hanya melihat mata....'org' ni dpt tahu peribadi.
Dan sy curious je, 'org' ni nampak ke perbuatan salah kita?
W/apa pun... Allah maha mengetahui.
Sy cuma wonder..
Tentang manusia nih, susah nak huraikan , sebab pelbagai sangat


Tapi bagi kes kes yg macam ni, yg konon boleh baca orang lain, ada beberapa sumber dia boleh tau

antaranya memang dia mengkaji gelagat orang melalui pemantauannya, contohnya zodiac tu, keberangkalian tepat adalah tinggi sebab dah dibuat kajian kajian
Ada yg boleh tau peribadi orang lain tu dengan melihat biji mata, kira tenung makrifat kot.... yg nih selalu nya ada menggunakan khidmat jin tanpa disedarinya, jin tu membisikkan dihatinya orang yg ditenung nya tu bla bla bla....

Ada juga yg menggunakan gerak hati, atas gerak hati sendiri, yg ni biasanya menyimpang, tak tepat dan selalunya jauh dari tepat

Ada juga yg guna gerak hati yg kurnia Illahi, tapi orang jenis ni biasanya tak beritau orang pun apa yg dia tau, dia simpan sendiri dan hanya beritau kalau diminta oleh orangnya

waulohua'lam


Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2014 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
hantukiller posted on 10-7-2014 04:57 PM
Tentang manusia nih, susah nak huraikan , sebab pelbagai sangat



Ooo mcm tu.. Melalui pelbagai kaedah la dpt tahu.
Baiklah..
T/kasih wakk.
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2014 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
hantukiller posted on 10-7-2014 03:36 PM
@mamaezah
berkenaan Kacip tu, bukan masaalah sangatpun, sebab kacip tu hanya barangan, tapi jik ...

Aduhaiii ya kaaaa?lepas satu, satuuuu pulakkk, btui en HK mertua tiri mmg dok puja kacip niiiii.....diakui sendiri oleh mak mertua....mertua tiri tu laki dia la...mcm mana la nak bunuh jin....mana la tau keja ni semuaaaa....nak nangisss niiii
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 04:56 AM From the mobile phone | Show all posts
hantukiller posted on 10-7-2014 03:36 PM
@mamaezah
berkenaan Kacip tu, bukan masaalah sangatpun, sebab kacip tu hanya barangan, tapi jik ...

tt, aku sgt skeptical tentang darul shifa. mak mentua aku penah pegi sana. dia amik air n garam pastu dia letak kat umah aku kat penjuru2 supaya xde jin or syaitan ganggu. dia letak masa aku xde kat umah aku balik umah parents aku. then bila aku balik nasib xbaik serpihan garam batu tu aku terpijak masa nk bukak tingkap balcony. berdarah kaki aku. then aku geram aku sapu seluruh rumah n mop sebab garam tu semua buatkan kaki berpasir. cuma rasa pelik nape jin or syaitan nk takut dengan garam? or holywater yg ntah sape je yg baca? maaf ya jika kata2 aku ni agak harsh. aku cerita experience aku. maaf ya kpd darul shifa.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 09:26 AM | Show all posts
aku selalu tengok cerita supernatural kat 701 tu..biasa memang orang putih guna peluru garam untuk tembak hantu..kalau ikut cerita supernatural ni laaa...yang orang melayu ni tak tahu lak mana dapat ilmu guna garam ni..sapa tau habaq mai naaa...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2014 10:19 AM | Show all posts
mamaezah posted on 10-7-2014 09:11 PM
Aduhaiii ya kaaaa?lepas satu, satuuuu pulakkk, btui en HK mertua tiri mmg dok puja kacip niiiii... ...
Aduhaiii ya kaaaa?lepas satu, satuuuu pulakkk, btui en HK mertua tiri mmg dok puja kacip niiiii.....diakui sendiri oleh mak mertua....mertua tiri tu laki dia la...mcm mana la nak bunuh jin....mana la tau keja ni semuaaaa....nak nangisss niii
Ala mama, kes awak tu terlalu simple, simple!!!, jangan difikirkan langsung.


Kalaupun ada jinnya dalam kes sebegini, biasanya jin pangkat bawah je, lemah dan terlalu mudah untuk dihapuskan atau dikalahkan oleh awak sendiri.


Kan Allah ajar berdoa, meminta perlindungan Allah secara direct??? maksudnya bukan dengan doa atau bait bait doa tertentu, tapi gunalah doa dalam bahasa hati awak, Allah tu dekat, dekat sangat, dia mendengar apapun doa yg ditujukan padanya yg tulus.

Dan Allah beritau, Syaitan tak mampu menewaskan orang yg mukhlis(ikhlas), so carilah ikhlas dalam semua ibadah dan perbuatan kita, hanya dan semata mata kerana Allah.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 10:20 AM | Show all posts
hantukiller posted on 10-7-2014 03:36 PM
@mamaezah
berkenaan Kacip tu, bukan masaalah sangatpun, sebab kacip tu hanya barangan, tapi jik ...

terkedu mama baca balasan En HK....kalo macam tu tak habih habih la masaalah ni...kalau bukan darul shifa, nak pi mana pulak bab membunuh dan meng zas kan jin hamlau ni...mama tak sanggup amik kacip puaka tu, mama menantu ja, sedangkan anak anak dia pun lariiii!!!

skrg mak mertua dah di keluarkan dari hospital, dan berada di rumah anak dia yg bongsu, kalau encik HK nak tau, mak ni kecik comey lote ja orangnya lebih kurang macam Mila AF tu...tapi dia punya berat, mama rasa 4 org lelaki dewasa punya berat!!!!! mama kalau angkat mau terberanak terus kat situ!! awat dia jadi berat macam ni????? ada waktunya wajah dia akan jadi macam terbakaq gelap dan suram...
dia penah bagitau kat kami, kacip tu memang di puja puja oleh suami dia (ni kira pak mertua tiri berbangsa banjar, dan teramatlahhh suka pada ilmuhitam semua ni....mengaku bomoh, dan dia la naik turunnaik turun mahkamah nak bela ex mb yg kena tuduh rasuah tu tapi kalah jugak)

tolongla en HK, cer bagi cadangan kat KL ni kalau encik HK tau sesapa yg boleh zas kan jin jin niiii.....!!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2014 10:32 AM | Show all posts
PongKang posted on 11-7-2014 04:56 AM
tt, aku sgt skeptical tentang darul shifa. mak mentua aku penah pegi sana. dia amik air n garam pa ...
tt, aku sgt skeptical tentang darul shifa. mak mentua aku penah pegi sana. dia amik air n garam pastu dia letak kat umah aku kat penjuru2 supaya xde jin or syaitan ganggu. dia letak masa aku xde kat umah aku balik umah parents aku. then bila aku balik nasib xbaik serpihan garam batu tu aku terpijak masa nk bukak tingkap balcony. berdarah kaki aku. then aku geram aku sapu seluruh rumah n mop sebab garam tu semua buatkan kaki berpasir.  cuma rasa pelik nape jin or syaitan nk takut dengan garam? or holywater yg ntah sape je yg baca? maaf ya jika kata2 aku ni agak harsh. aku cerita experience aku. maaf ya kpd darul shifa.
Perlu diigati, bahawa ilmu Allah ni amat luasnya, dan ada ilmu ilmu yg Allah kurniakan pada sesaorang tetapi tidak pada sesaorang yg lain.

Mungkin ilmu mereka menggunakan garam dsb, itupun ilmu Allah juga, tak boleh blame. Kita pun tak tau apa disebalik apa yg mereka lakukan, kene bersangka baik

Persoalan tentang garam, sebenarnya garam itu tiada nilainya pada golongan jin, tiada kesan apapun, tetapi ianya boleh berkesan pada golongan jin jika orang yg menggunakannya dah mendapat izin Allah untuk menggunakannya sebagai usaha menghalau keberadaan jin dirumah. Cuma masaalahnya ialah kebanyakkan manusia ni hanya ikut ikut apa orang buat kita ikut buat, dengan menyangka garam yg dibacakan sesuatu tu boleh menghalau jin dsb tanpa minta keizinan Allah dulu. Dan menyangka nyangka bahawa sesuatu bacaan turutama yg dari ayat Quran mampu menghalau jin, sedangkan Allah dah jelaskan bahawa Al Quran hanya sebagai peringatan, pada sekelian alam termasuk para jin, jadi jika kita baca ayat yg sama jin baca dengan niat menghalau jin itu, kita kene ketawakan je dengan jin itu.

Bagaimanapun, bacaan ayat Quran memang mampu menghalau jin, jika pembacanya itu telah mendapat izin Allah menggunakan bacaan ayat tu untuk menghalau jin. Maksudnya ialah, bukan ayatnya yg boleh menghalau jin, tapi 'siapa orang' yg membacanya. Mungkin ustaz darul Syifa' dah mendapat keizinan itu.

Dan jika mereka yg dah dapat keizinan itu, lalu membacanya pada garam atau apapun barangan sebagai tanda syariat yg mereka 'buat kerja', tak menjadi kesalahan, tapi kalau tak dapat izin, tapi buat jugak, malah biasanya malah makin mengundang jin


waulohua'lam...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2014 10:49 AM | Show all posts
mamaezah posted on 11-7-2014 10:20 AM
terkedu mama baca balasan En HK....kalo macam tu tak habih habih la masaalah ni...kalau bukan daru ...

kes awak tu simple la, tak perlu risau pun

nanti call saya, saya ajar awak buat sendiri
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2014 11:16 AM | Show all posts
abas8888 posted on 11-7-2014 09:26 AM
aku selalu tengok cerita supernatural kat 701 tu..biasa memang orang putih guna peluru garam untuk t ...
aku selalu tengok cerita supernatural kat 701 tu..biasa memang orang putih guna peluru garam untuk tembak hantu..kalau ikut cerita supernatural ni laaa...yang orang melayu ni tak tahu lak mana dapat ilmu guna garam ni..sapa tau habaq mai naaa...
Imu guna garam ke apa, tak salah jika kebergantungannya bukan pada garam itu, tetapi pada Allah.


Allah boleh saja memakbulkan doa orang yg guna garam itu, tetapi jika kebergantungannya pada garam atau ayat yg dibacanya, barulah boleh dipertikai



Hari tu aku beli garam seguni 45 kg, tabur keliling rumah sebab tanah kat rumah aku dah berasid, pokok jadi berkerekot, untuk menutralkan tanah tu semula
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 12:08 PM | Show all posts
hantukiller posted on 11-7-2014 10:19 AM
Ala mama, kes awak tu terlalu simple, simple!!!, jangan difikirkan langsung.

subhanallah...suka dengan entri ni..
memang benar..apa2 pun kalau dilakukan dengan ikhlas..amat2 berkesan..
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 12:09 PM | Show all posts
hantukiller posted on 11-7-2014 11:16 AM
Imu guna garam ke apa, tak salah jika kebergantungannya bukan pada garam itu, tetapi pada Allah.
...

macam mana boleh jadi berasid???


Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 12:17 PM | Show all posts
hantukiller posted on 11-7-2014 10:49 AM
kes awak tu simple la, tak perlu risau pun

nanti call saya, saya ajar awak buat sendiri

ya ka, nanti mama call.........
btw en HK boleh scan mak ?

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2014 12:37 PM | Show all posts
Ipo posted on 11-7-2014 12:09 PM
macam mana boleh jadi berasid???

Entah, tapi yg jelas, kalau hujan jek tiap hari, nanti ade la pokok pokok aku yg gugur daunnya, terutama pokok nangka, pucuknya mati... tu tanda tanahnya dah masam(berasid) so teknik mudah ialah tabur garam
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2014 12:39 PM | Show all posts
mamaezah posted on 11-7-2014 12:17 PM
ya ka, nanti mama call.........
btw en HK boleh scan mak ?

Jangan percayalah scan scan ni, takkan tepatnya



scan bola sapa menang pun tak boleh, sebab tu kaki judi tak jumpa orang pandai scan ni, kalau betul, tukang scan lagi kaya sebab dia dulu yg berjudi.... hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 03:59 PM | Show all posts
wak tom....sy nk tanye sket boleh??

camni, adik pompuan sy kebelakangan ni kerap demam2
pastu badan jadik gatal2 & bengkak2 kt kaki, asik nak bergaru jer
sy rase ade dkat sebulan dah kot die demam berterusan
demam kejap, pastu elok kejap, pastu demam lagi, dan seterusnye
sampai menanges2 satu hari tuh
dh byk ari MC, makan ubat, tapi macam tu jugak lah
ade kaitan mistik ataupun sakit normal jer tuh
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2014 04:05 PM | Show all posts
edoraixora posted on 11-7-2014 03:59 PM
wak tom....sy nk tanye sket boleh??

camni, adik pompuan sy kebelakangan ni kerap demam2

La, manalah aku tau, bukan dia tu ada depan mata aku,  lagipun apa doktor cakap?
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 04:14 PM | Show all posts
hantukiller posted on 11-7-2014 04:05 PM
La, manalah aku tau, bukan dia tu ada depan mata aku,  lagipun apa doktor cakap?

haishhh wak ni.....

doktor cakap demam ajer lah
dok bagi ubat demam ngan ubat gatal je lah
aku bukan pe wak, takut kan hantaran org ajerr
tapi kan bulan2 pose gini, menjadi gak ke sihir menyihir ni

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2014 04:59 PM | Show all posts
edoraixora posted on 11-7-2014 04:14 PM
haishhh wak ni.....

doktor cakap demam ajer lah
haishhh wak ni.....

doktor cakap demam ajer lah
dok bagi ubat demam ngan ubat gatal je lah
aku bukan pe wak, takut kan hantaran org ajerr
tapi kan bulan2 pose gini, menjadi gak ke sihir menyihir ni
Kalau betul sihir, dilakukan dibulan posa, biasanya tak jadi, sebab jin tak leh hadir kerana dirantai belenggu, masaalahnya kalau bende tu sebelum ramadhan, dan jin sihir dah pun menginap dalam badan.... ye selamba jek jin tu terus mengacau..... tu kalau betul sihir la
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 05:45 PM From the mobile phone | Show all posts
hantukiller posted on 11-7-2014 10:32 AM
Perlu diigati, bahawa ilmu Allah ni amat luasnya, dan ada ilmu ilmu yg Allah kurniakan pada sesaor ...

owh maknanya garam ni work as mcm alat yg digunakan utk membasmi hantu or jin or syaitan ya. yg penting sekali kita doa pd Allah sebaik2nya kan. sian my mil. hehe lagipun da pindah dr rumah tu. hehe
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.085248s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list