Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
50000
View
476
Reply

MACAMANA NAK BUAT....?

[Copy link]

Author: intishar       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 7-2-2015 01:41 PM | Show all posts
selang beberapa hari xsuami takdek cal sy ..kot2 dia dah terima saman... atau surat... dan akhirnya satu hari xsuami cal... dia kata dia nak semua salinan mengenai anak tu n salinan sijil cerai.. sy kata sijil salinan cerai tu sy punya.. awk nak pakai awk pakai la awk punya.. rupanya dia tak ambil pun dr mahkamah shah alam...

sy kata kalau nak yg anak punya salinan tu nanti sy pos ker.. fax ker kalau urgent sgt...dia kata tak payah.. nanti dia dtg ambil ke rumah saya... sy jadi sgt takut dan terpk... jauh giler kot kl ke sini.. dalam 2 jam 30 minit... takkan semata2 utk itu... sy diam jer.. dia kata tunggu besok mlm dia sampai...

besoknya sy cal mahkamah... sy cuma nak tahu yg xsuami dah terima atau belum surat saman n panggilan majlis sulh.. pihak mahkamah kata belum sebb takdek pun feedback dr mahkamah kuang kata yg xsuami dah terima...dan nasib baik sy call mahkamah..rupanya majlis sulh tu pinda tarikh..ke 9/2/15.. sebb tu surat saman tu tak sampai lagi pada dia.. yg saya punya diorg dah antar tapi salah alamat..sebb tu sy tak tahu..mcm2 kannn...
sy pun gerak ke mahkamah.. ambik surat majlis sulh tu dan pihak mahkamah kata diorg dah call xsuami bgtau dia yg sy buat tuntutan dan kena dtg majlis sulh..dia terkejut.. dan pihak mahkamah cakap.. byk betul sokklan xsuami tanya... sy senyum jer...

jadi sy tekad jer la.. kalau dia dtg mlm tu nak ambik salinan mengenai anak...insyaAllah... tapi takut jugak....
dan dia betul2 sampai malam tu.....jeng...jengg.....


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2015 01:43 PM | Show all posts
sambungan nya..... selepass ini... anak dah bgn tido plak...
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2015 01:59 PM | Show all posts
aiseh terbntut plk. anak tt mohon tdo lama2 skit ye
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2015 10:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Saspen baca... Tunggu sambungan... Mcm2 dugaan kan.. Dah bercerai pon ex nak berpura2 lagi... Hmmm...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-2-2015 01:06 PM | Show all posts
lazim replied at 7-2-2015 01:59 PM
aiseh terbntut plk. anak tt mohon tdo lama2 skit ye

hheeh.. anak baru tido... internet plak slow....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-2-2015 01:29 PM | Show all posts
Edited by intishar at 8-2-2015 01:33 PM

salam.. hujung minggu...
ok saya sambung yg smlm tu....

seblm tu... balik dr kl selepas bwk anak jumpa ayah nyer... sy tgk profile pic xsuami di weechat..di wassap.. gambar dia dan perempuan yg saya jumpa masa di traffic light tempoh hari..seolah2 mcm bertunang.. baju sedondon... tapi tu sekadar apa yg saya tgk... bekas mertua takdek plak cakap apa2..

ok kembali kepada cerita sbllm xsuami sampai mlm tu... dah mahkamah kata pihak diorg dah tepon xsuami pasal tuntutan tu so sy beraggapan apa tujuan lagi dia nak mai jauh2 semata2 nak kan surat2 anak tu semua. sy tekad jer.. kalau dia buat benda tak baik sy lari rumah jiran...

sesampai nyer dia di luar rumah sy... anak dah tido.. so saya gerakkan anak... tgk dia dtg dengan seorg perempuan lain.. tapi free hair bukan mcm yg dlm gambar mahupun yg sy jumpa tempoh hari. sy g kat keter..sebb dia tak turun..saya salam.. sy kata jemput la masuk... dengan shy2 cat dia kata takper la..

sy bagi semua salinan yg anak punya tu pada dia.. sy kata salinan sijil cerai takdek, sy bg alasan tinggal di kampung. dan dia perlu ambil yg dia punya di mahkamah sendiri.  Sebelum  ni sy mintak dia urusan utk keluarkan sijil cerai tu memandangkan dia yg nak bercerai sgt... tapi dia bg alasan bz. so sy usahakan sendri dan dia janji akan byr kos nak kuarkan surat tu.. jadi sy mintak la duit tu.. xsuami jawab.. itu pun nak berkira.. sy kata bukan berkira.. tapi awk yg janji... dia cakap kuat plak tu...

pastu anak dah start menangis sbb ayah nyer dtg sekejap.. sy kata jgn buat anak mcm ni.. gi la bawak dia pusing satu taman.. gi makan ker.. beli air ker... dia pun kata mana sempat jauh ni... nak balik kl... sy diam...

tgk anak dah berguling atas simen.. dia ambik... bwk jalan... sat... pastu antar balik.. anak nangis lagi taknak turun dr keter... pastu sy dengar pompuan tu kata.. syg turun dulu.. syg turun dulu... nanti dia ikut....

ohh.. ni rupaya syg dia...

anak start menangis.. ayahnyer pegi..  

tak sampai beeberapa minit xsuami patah balik.. mintak surat perintah mahkamah yg masa lafaz cerai dulu. memang sy ambil utk uruskan surat cerai tu.. dia tak buleh ambik sijil cerai tanpa perintah mahkamah tu. dia buleh kata sy bodo... pastu siap cakap.. awk tunggu la untung nasib awk pas ni ....buat tuntutan kan....
tu buat sy bergenang bijik mata.. dia terus g kat keter.. anak dah start menangis.. sy terus ke keter dia.. dia lock keter.. sy suh dia turunkan tingkap.. dia tak nak wey.. dia takut ker.. dia turun skit.. sy kata sy pompuan.. plss hormat pompuan sebb makwe awk ni pun pompuan...

dia terus tinggalkan anak yg still menangis... tak tahu apa motip dia.. dtg sejauh ini.. utk bersemuka.. dan cakap semua ni....

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-2-2015 01:52 PM | Show all posts
selang dua hari selepas itu....

sy ada kenal kawan perempuan xsuami.. sebb masa BAKAT.. sy selalu sembang n duduk2 dengan dia.. dia cal sy...
sy dah syak.. mesti ada apa2 ni.. sebb biasa dia msg kalau ajak turun BAKAT.... dia tanya betul ker apa yg kami tahu ni.. kami tahu sebb dapat surat yg shar antar tu.. yg shar cc kat KM tu...

dia terkejut..knp ? soklan biasa yg bila org kita kenal... tapi umah tangga tak kekal lama... KNP?.. sy jawab... akak kenal lan lebih lama dr sy kenal lan.. walupun sy isteri dia dulu tapi skrg sy tak nak komen apa2dah.. sy nak perjuangkan hak anak sy dan hak sy selepas di ceraikan tanpa sebb yg kukuh.

dia diam.. sudahnya dia kata.. dia tak mau nak cakap pasal lan.. sebb nak shar kenal sendiri siapa lan.. nanti akak cita.. mungkin shar buleh kata akak buat citer... sy kata takper kak.. sy paham.. rumahtangga bukan buleh kita kata semudah hujung jari..

sy cuma cakap sy dah move on kak.. dulu iyer.. sy seolah2 meratapi.. sedih... nak bgn balik sgt memeritkan.. sy ada anak yg masih kecil....

akak tu buleh jawab... hurmmm tak yah la shar... menangis tuk org mcm lan tu... mcm spontan kuar dr mulut akak tu... sy diam jer la.. pastu akak tu mcm tersedar terlepas cakap... akak tu kata.. takper la shar... shar jaga anak elok2. amanah tu.... dia siap bgtau .. lan kena temuduga... kena panggil dengan bos dia.. mcm2 lagi la.. sy kata takper la kak.. sy dah bg lama dah ruang tuk dia publish benda ni.. kami cerai bukan semlm. tapi sampai masanya.. sy rasa.. sy dah memang bukan isteri dia lagi.. buat apa nak berlakon bagai.. org cari sy suh p BAKAT.. suh mai hari keluarga... tak ke rimas tu....

jadi..... besok.. 9/2/15... insyaAllah.. sy akan ke mahkamah tuk majlis sulh... jam 10.00 pagi...
sy harap.. mendapat persetujuan bersama dengan apa yg sy minta... dan tak perlulah sampai ke perbicaraan...
doakan sy yek... nanti pas majlis tu.. insyaAllah sy akan update.. apa yg  berlaku di sana... insyaAllah...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-2-2015 01:57 PM | Show all posts
manjaku replied at 22-1-2015 03:42 PM
cepatla update shar...tak sabar nak tahu kelangsungan citer shar lps submit borang2 tu seme...

salam.. hehheehh
dah update.. tapi mcm karangan.. doa kan sy erkk sok...
Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2015 02:25 PM | Show all posts
bagus tt ni.. sbb tu jodoh x pnjang. perempuan baik untuk lelaki baik..ada la tu yg lebih baik menanti
Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2015 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Ex TT ni mmg kaki perempuan.asik tukar awek je.baguslah dh cerai...tt sgt baik utk laki camtu.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-2-2015 07:10 AM From the mobile phone | Show all posts
lazim replied at 8-2-2015 02:25 PM
bagus tt ni.. sbb tu jodoh x pnjang. perempuan baik untuk lelaki baik..ada la tu yg lebih baik menan ...

Salam..lazim..
Ari ni sy g ke mahkamah. ... rasa seram sejuk pun ada.. takut pun ada.. ok ker sy ni.. yaAllah kuatkan la semangat n hati ku ini...

Mcm2 yg di pk kann...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-2-2015 07:13 AM From the mobile phone | Show all posts
mokcikKSKB replied at 8-2-2015 04:08 PM
Ex TT ni mmg kaki perempuan.asik tukar awek je.baguslah dh cerai...tt sgt baik utk laki camtu.

Salam mokcik.....
Dah tak tau nak taip apa.. berpeluh sy.. ni baru kul 7.15 pagi... sy dah mcm rasa ada benda yg tak kena jer.. mokcik doakan sy erk.. terima kasih mokcik...
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2015 07:38 AM | Show all posts
Assalam istishar sementara menunggu buatlah solat dhuha. Waktu dhuha dari kul 8.30 hingga kul 11 pagi bacalah doa dhuha k
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2015 08:21 AM | Show all posts
intishar replied at 9-2-2015 07:10 AM
Salam..lazim..
Ari ni sy g ke mahkamah. ... rasa seram sejuk pun ada.. takut pun ada.. ok ker sy  ...

good luck tt. insyaallah semuanya ok
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-2-2015 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Motherhood replied at 9-2-2015 07:38 AM
Assalam istishar sementara menunggu buatlah solat dhuha. Waktu dhuha dari kul 8.30 hingga kul 11 pag ...

InsyaAllah. .mother. .terima kasih. ..
InsyaAllah. . Sy buat..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2015 11:59 AM | Show all posts
salam tt. bagus awak. bertenang saja hadapi segala dugaan. cabaran. semoga Allah lindungi awak dan anak. Amin
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2015 02:06 PM | Show all posts
Ape ceritala syar arini..
Moga Allah permudahkan segala urusan beliau...aameen..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2015 08:25 PM | Show all posts
harap dipermudahkan segala urusan TT.............. dan yg pahit akhirnye berakhir dgn kemanisan.......... Insha Allah........
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2015 09:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Berdebar tunggu update dr tt.. Harap kesudahannya baik2 ajerlaa..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2015 10:27 PM | Show all posts
TT , saya doakan agar semuanya berjalan lancar..
Kuatkan semangat dan anggaplah ini dugaan dunia..
Bangkit dari kesedihan & jadilah seorang wanita & ibu yang bersemangat waja
Semuga semuanya dipermudahkan...Aamiin
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.090727s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list