Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
50002
View
476
Reply

MACAMANA NAK BUAT....?

[Copy link]

Author: intishar       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 9-1-2015 04:38 PM From the mobile phone | Show all posts
liya71a replied at 9-1-2015 04:26 PM
kalau dia merapu, shar tekan je hang up.. abis citer.. dia jugak yang suka suki nak fail perceraia ...

Kadang syar tak angkat pun..tapi syar msg.. balik ..msg jer.sbb syar dlm kelas.. dia tak plak msg balik..kalau penting mesti dia msg balik.. jadi dia diam.. syar 1000 kali diam..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2015 03:28 PM | Show all posts
dah lama tak belek bod fd, alhamdulillah..
rupanya permulaan yg baik sangat buat tt selepas penceraian..

saya suka tt sbb tt seorg yg positif, redha dan sangat tabah..

semoga tt mendapat hak dan keadilan yg sepatutnya..

jangan dilayan lagi xsuami tu..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2015 04:28 PM | Show all posts
tt...ada update???
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-1-2015 09:16 AM From the mobile phone | Show all posts
hotzzplate replied at 13-1-2015 04:28 PM
tt...ada update???

Salam..hai hot
Terima kasih sebb followww citer sy..hehheheh.. Alhamdulillah smlm sy dah antar tuntutan mutaah, nafkah iddah, dan nafkah anak ke mahkamah... mcm2 perasaan di hati sy.. takut pun ada.. seram pun ada.. bercambur baur...

Tapi setakat ni sy tak ada call xsuami bgtau sy ada buat tuntutan tu semua.. sebb dia memang ada pesan byk kali pada sy supaya jgn buat apa2 tuntutan..dan cara dia cakap memang menakutkan sy..adalah ayat2 dia...

Mengikut mahkamah. .. kami akan ke majlis suluh dahulu pada 2 February ni.dan xsuami mungkin akan dpt saman tu dalm masa 21 hari.dan sy ambil pilihan dia tahu sy Buat tuntutan tu semua melalui surat saman tu nanti.sy takut nak bgtau dia.

Dan InsyaAllah sy akan cc kan pd majikan dia utk memberi pelepasan kepada dia utk dtg mahkamah. . Yer la sebb agak jauh utk dia dtg.. sy harap dia dtg.. harap sgt...

Nanti sy update lagi apa tindakan dia selepas dia dpt saman tu nanti...terima kasih hot ...InsyaAllah. .
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2015 10:24 AM | Show all posts
Edited by hotzzplate at 14-1-2015 10:27 AM
intishar replied at 14-1-2015 09:16 AM
Salam..hai hot
Terima kasih sebb followww citer sy..hehheheh.. Alhamdulillah smlm sy dah antar tu ...

yela tt....berminat nak tahu kisah tt sebab cara tt...

berusaha bersungguh2 menyelamatkan rumahtangga..tapi sayangnya sebelah pihak lagi x langsung menghargai...

suka ati jer bwa pompuan lain jumpa family dia...sedangkan isteri xda kurangnya..

then, tengok tt dh move on....sambung study & dapat result cemerlang..best sgt...saya sentiasa doakan tt berjaya & sentiasa murah rezeki..

lagi 1 sebab tt bukan jenis berdendam..rasa sejuk jer baca kisah tt..how cool u r...aiisshh....susah nak jumpa...

pasni tt beringat la yer...riso klu ex tt wat apa2 lepas tt take action ni...

klu dia nak jumpa anak ke apa..make sure tt minta sorang family members/kawan tt teman tt yer...takut dia buat apa2 pulak..

betul2 dia amik kesempatan kat tt sebab xnak tt wat tuntutan macam2 sebab dia tahu tt ni lembut...

tapi nasib baik tt berjuang jugak tuntut hak tt & anak tt..moga dipermudahkan urusan..

eh, tt..lagi 1..bab hak jagaan anak..hadhanah x tuntut ke?

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-1-2015 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
hotzzplate replied at 14-1-2015 10:24 AM
yela tt....berminat nak tahu kisah tt sebab cara tt...

berusaha bersungguh2 menyelamatkan rumah ...

Hehheh. .sy ni biasa jer org nyer.. sy jua tak lari dr perasaan marah.. geram..tapi sy mcm dah letih mengejar dia..letih dengan cara dia..seolah2 tak tahu di mana lagi..

Perassan risau tetap ada... anak dengan sy.. walupun sy tahu anak dengan sy..tapi mcm2 buleh berlaku..walupun dia jarang cr anak nyer tapi sy tetap berjaga2. Walupun dia tinggalkan kami sejak anak sy 7 bulan..dan skrg anak sy dah 2 thn.. sy tetap tak buleh jangka apa yg akan berlaku setelah dia tahu sy buat tuntutan. . Sy memang nak buat hak penjagaan anak. .tapi kena buat di shah alam. Sy kena naik ke kl.. InsyaAllah jumaat ni..

Semasa sy masih isterinya dulu.dan masa krisis .sy ada minta xsuami kalau tak dpt hormat sy sbg isteri. .hormat sy mcm kawan2 dia pun dah mampu buat sy tersenyum walupun pahit. Sebb terlalu rasa terasing.. dia hanya memandang sinis...

Tapi inilah sebahagian dr lipatan sejarah hidup sy..selagi sy tak hilang ingatan. .selagi Allah izinkan sy ingat.. sy pasti terbayang.. ini hakikat kehidupan...cuma sikit atau banyak terkesan pada hati kita dan memory kita....

Di sini dengan belajar..dengan environment baru.. sy sgt selesa.. walupun ada kala menitis air mata.. kadang2 air mata gembira. .kadang air mata sedih..sekurg2nya sy ada air mata gembira. ..

Terima kasih hot... InsyaAllah. . Kita usaha yg baik....
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2015 11:10 AM | Show all posts
intishar replied at 14-1-2015 11:04 AM
Hehheh. .sy ni biasa jer org nyer.. sy jua tak lari dr perasaan marah.. geram..tapi sy mcm dah let ...

nasib nk wat tuntutan jugak..ingatkan tt dh xnak wat tuntutan dengan alasan anak bawah penjagaan tt...

apa2 pon buat tuntutan secepat mungkin yer..risau pulak tetiba dia bawa lari anak ke...

sebab lelaki tahu, kelemahan wanita ni selalunya anak...

wanita boleh hidup tanpa suami, tapi tidak tanpa anak selalunya...

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-1-2015 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
hotzzplate replied at 14-1-2015 11:10 AM
nasib nk wat tuntutan jugak..ingatkan tt dh xnak wat tuntutan dengan alasan anak bawah penjagaan t ...

Betul hot.. sy tak pernah lagi tido mlm tanpa anak sy dr dia lahir smp mlm tadi.. tapi sy tahu setelah buat tuntutan tu ..xsuami akan dpt hak lawatan n mungkin hujung minggu..sy nak anak tahu dia ada ayah..wwalupun jumpa sekali sekala....

Kasih ibu pada anak.. memang terlalu indah.. dia lah peneman sy..di kala sy sedih..dan gembira.. walupun usia nya kecil..dia pernah menyapu air mata sy.. walupun dia tak paham knp mak nya menangis. .

Sy sentiasa rindu akan anak sy..walupun setiap hari jumpa..

Begitu la mak kita syg pada kita. ..
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2015 11:19 AM | Show all posts
intishar replied at 14-1-2015 11:19 AM
Betul hot.. sy tak pernah lagi tido mlm tanpa anak sy dr dia lahir smp mlm tadi.. tapi sy tahu set ...

kan..perasaan seorang ibu...

saya pon, tiap2 kali lepas waktu keja mesti xnak g mana..nak balik umah dulu tengok anak...walaupon anak saya mak saya yang jaga..

biar la balik2 tengah dok main tanah dnegan lori tanah dia..comot2...tapi sejuk hati tengok anak..

kdg2 xfaham bila ada ibu jenis suka g merata2 tnpa anak...(selain keja penting la)...



Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2015 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
intishar replied at 14-1-2015 09:16 AM
Salam..hai hot
Terima kasih sebb followww citer sy..hehheheh.. Alhamdulillah smlm sy dah antar tu ...

Be strong...mudah2an semuanya selesai diperingkat sulh.doakan hati dia lembut utk hadir ke majlis sulh n stuju ngn tuntutan2 shar tu.akak doakn semuanya bjln ngn lancar.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-1-2015 06:37 PM From the mobile phone | Show all posts
kenarihitam replied at 18-1-2015 02:36 PM
Be strong...mudah2an semuanya selesai diperingkat sulh.doakan hati dia lembut utk hadir ke majlis  ...

Hai kenari... hehehe..thanks akak.. tapi sy rasa dia mcm takkan bersetuju.. merisau kan sy... InsyaAllah sy harung semua ni.. harap Allah berikan sy kekuatan. ..
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2015 12:26 PM | Show all posts
tabahnya awakkk
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2015 11:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Sy skrg dlm kerisauan..skrg ada latest story..nanti sy update. .
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2015 03:42 PM | Show all posts
cepatla update shar...tak sabar nak tahu kelangsungan citer shar lps submit borang2 tu seme...
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2015 12:05 AM | Show all posts
Emonya la kalau masuk bod fd ni.. Isk isk..
Tabahnya seorang wanita..
Semoga TT berjaya dalam hidup..amin..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-1-2015 01:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Salam.. ari shar cuti dr kelas.. sabtu..hehehehheh anak dah tido... barulah leh menaip....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-1-2015 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
buterfly replied at 24-1-2015 12:05 AM
Emonya la kalau masuk bod fd ni.. Isk isk..
Tabahnya seorang wanita..
Semoga TT berjaya dalam hidu ...

Fly.... jgn emo sgt nanti terbawa2. .hehehh.. terima kasih fly... sy pun harap begitu...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2015 12:42 PM | Show all posts
Edited by intishar at 7-2-2015 12:43 PM

salam...
alhamdulillah... saya masih di sini....
maaf byk2 coz lama sy janji nak menulis di sini... tetapi kekangan masa sgt menyelebungi sy..almaklummm student tua.. bersaingan anak muda.. enjin pick up dah slow...

ok berbalik kepada selepas sy hantar segala tuntutan nafkah anak, mutaah dan nafkah dalam eddah.. ke mahkamah... dan meminta mahkamah menghantar  salinan saman kepada xsuami. sy sendiri mengambil langkah berdiam diri tak memberitahu xsuami.. sebb yg sy tahu dia memang warnng sy jgn mintak apa2. sebb dia kata dia masih teruskan pemotongan dr gajinya utk sy seolah2 sy masih isterinya.. tetapi dia pesan itu duit anak...

selang semnggu.. sy masih takdek dpt apa2 feedback dr dia.. mcm tepon sy..marah atau msg sy.. jd sy lega.. Dan beraggapan dia masih belum menerima surat saman dan surat untuk hadir ke majlis sulh pada 2/2/15. Pada masa yang sama.. saya cc kan surat majlis sulh tu kepada kem tempat xsuami sy bekerja..(atas bimbangan kenari hitam tlg buatkan surat..terima kasih). sy mula bimbang...

selepas itu sy naik ke kl untuk bwk anak sy jumpa ayah nyer sbb dah lama tak jumpa.. dan bekas mak mertua dan pak mentua asyik tepon rindu cucu.. sebb mereka tiada kenderaan utk dtg jumpa cucu..

sy naik ke kl......walupun dlm hati seribu satu ketakutan...
mungkin dia dah dpt surat saman tapi berdiam diri siapa tahu....

to  be continue.....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2015 01:05 PM | Show all posts
sesampainya sy di kl..
sy msg xsuami.. sy ada di kl....xsuami kata nak ambik anak buleh.. sy balas ok.. nak sy follow atau nak ambik anak ajer.. sy akui akan hakikat kami takdek jodoh.. sy cuba nak anak nampak mak dah ayah nyer ada pada satu masa.. (mcm erra n engku emran).. mereka berpisah tapi masih ada masa utk bermain dgn anak.. mungkin ada forumer lain lahar sy ..kata sy tak terima hakikat.. tapi anak sy kecil.. sy tak buleh jadi ayah dan mak pada masa yg sama..
memang sy marah n kecil ati pada xsuami dengan apa yg dia buat pada sy . tapi sy cuba redakan keadaan..

xsuami balas.. tak payah sy nak ambik anak jer.. nak bwk jalan ngan bakal mak baru... sy ni manusia biasa... sy jadi geram.. memang kita dah move on.. kita cuba forgive tapi tak bermakna kita forget... jadi utk apa dia mention semua tu pada sy... kita pernah ada kenangan indah dengan xsuami.. jadi itu sebhgian dr sejarah hidup sy.. walupun dia pernah buat mcm2 pada sy..maki sy.. tapi dia pernah kongsi hidup dengan sy.. hasilnya anak... jd air mata sy tumpah jugak... Dek kerana emosi sy cakap tak payah ambik anak.

dia balas msg.. kalau tak bg ambik anak... dia tak bg nafkah anak dah... sy terdiam.. dia dah dpt surat saman ker.. dia ckp dia nak batalkan pemotongan gaji yg  utk sy tu.. sy kata la.. sy dtg kl ni semata2 nak anak jumpa ayahnyer.. tapi kenapa perlu bergaduh mcm ni.. kalau sy tak cakap sy di kl.. mesti awk tak tahu...cuba la berhemah...

sy jawb.. itu anak awk... dia ada hak dia.. awk jgn cabar sy.. sy buat tuntutan.. sy cc ke kem awk.. bg KM awk.. awk nak ker (sedangkan masa tu dah buat pun..saja nak tau apa jawapan dia)... dia buleh kata..org buat tuntutan ni bila xsuami tak bg.. ni dia bgkan....dia dah tanya ustaz.. nafkah anak dia patut byr 300 jer.. utk pengasuh jer... itu untung dia kata dia byr lebih.. 480... awk nak 300 ker 480....kalau awk nak buat apa pun buat la...

sy dah dpt green light..sbb statemnt dia.. buatlah apa awk nak buat... tanpa dia sedar dia cakap mcm tu... Tapi pas tu dia kata.. kalu aawk nak hitam putih.. bg salinan ic anak, salinan surat beranak anak n salinan buku bank anak.. dia buat pemotongan tuk anak..tak yah nak buat tuntutan ni.. dia takut kot.. bila pihak kem tahu kalau sy CC semua tu.. hakikatnya sy dah buat semua tu..cuma belum sampai ke pengetahuan dia....

akhirnya.. sy tunggu di tepi jalan.. dia dtg ambik anak.. dan janji pulangkan anak dlm kul 7.00 mlm tunggu di bangsar...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2015 01:28 PM | Show all posts
Edited by intishar at 7-2-2015 01:29 PM

selepas tu......
dia ambik anak ..pakai keter lain.. sy tanya keter siapa.. dia kata keter dia yang dulu jual.. alhamdulillah..dia ada perubahan,.. sy pesan pada ayanhyer.. susu anak abis..tolog belikan ... dan dia sendiri janji nak pulangkan anak kul 7 mlm.. sy ok jer,,,sy pun bergerak ke tempat lain...

sampai kul 7 mlm.. dia call kata dia antar anak lewat skit dalm kul 9.30..sebb nak bwk anak gi makan kat gombak.. sy kata ok.. bg dia ruang tuk anak dia... sampai kul 9.30 dia tak call.. msg pun tak... sy dr bangsar dah sampai ke depan maju junction kl.. cal dia tak dpt.. last kul10.30  dia kata maaf lambat... sy tunggu depan maju juntion kl sampai tertido... dia sampai kul 11.

dia  kata sorry... alhamdulillah.. anak sy ok... tgk pakai baju baru... suar baru... tapi sy tgk susu tak beli.. sy tanya awat tak beli.. ni mlm nak minum apa.. kalu tak beli bgtau.. ni kul 11 sy nak beli kat mana.. kedai tutup.. dia kata tak sempat...sy telan la apa dia cakap.. cuba hadam... anak dah start menangis.. bila ayahnyer nak pegi... sy diamjer... ayah nyer bg sy 50 ringgit ...nah beli susu.. bila tgk sy diam dr tadi.. Bukan terlalu marah..sy pk baik diammm....

ayah nyer pegi.. sy pun bergerak .. sampai di traffic light..kereta saya bersebelah ngan keter xsuami.. ada seorg pempuan di dlam keter dia.. sy turun kat tingkap.. utk anak babai ayahnyer... pompuan tu pandang..sy kata hai...
dia mcm terkejut.. ayah nyer kata nak pegi cheras.. sy jawab ok...

ni sekadar berkongsi pengalaman sy... dah mcm drama plak... ternyata pompuan tu tak sama dengan yg dia kawan sblm ni(yg dia bwk jumpa mak mentua sy dulu) sy tak rasa sedih atau apa.. sebb sy tgk alhamdulillah cantik.. bertudung... nampak sopan.. ni first impression.. sy tak kata yg tak bertudung tu jahat.. tapi sy rasa ok..fine.. ada org lebih baik mungkin leh jaga xsuami sy... sy jadi rsa sgt tenang..pada ketika itu....


keesokkkan petang nyyer... sy bwk anak jumpa tok n nenek nyer pulak... allhamdulillah diorg happy... sampai di rumah bekas mertua.. tgk xsuami ada... takper la sbb dia memang duk sekali ngan mak dia... sy pun lepak sampai pas mgrib... sy tgk di dinding umah mak mertua masih ada gambar sy bertunang n kawin ngan xsuami dulu... sayu pun ada.....

hari berikutnya...sy ke mahkamah shah alam ambik borg hak penjagaan anak.. dah alang2 ke sana...

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.082350s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list