Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
48855
View
476
Reply

MACAMANA NAK BUAT....?

[Copy link]

Author: intishar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 17-3-2014 08:17 AM | Show all posts
citer TT nih ala2 kezen me jah!.....tapi laki kezen me ni tak la lepas tangan, anak2 ramai 7 8 org gak tapi belanja tetap bagi,cuma balik umah je jarang2....bru 3 hari lepas family tau ghupanya mmg laki dia dah kawen lagi satu.....tapi sbb dah lama laki dia tu pangai cam biskut kijap ader,kijap takder jadik semer cam tak brape kisah larrr...masa lom kawen no 2 camtu,lps dpt no 2 pun camtu...mmg jarang ade kat umah....abang + kakak kezen me ni cam marah la jugak sbb kezen me tu yg bongsu...tapi dia tepon balik...jangan risau,dia takde pape...ok jah ngan anak2 semer, dah pangai laki dia camtuh!.....ghupanya dah 3 4 tahun dah kawin no 2....tahun lps laki dia blikan van baru utk kezen me nih,senang nk bwk anak2 travel balik kampung katanya...laki dia lama dah  x balik pun,kezen me ngan anak2 jer la balik
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2014 02:03 PM | Show all posts
intishar posted on 13-3-2014 09:43 AM
salam.. slamat pagi
alhamdulillah sy masih di beri ruang utk bernafas.

sedihnyaaaa   

semoga akak tabah..gadiss sama mcm akak,sensitif n rajin bercakap n lama2 mybe membebel kuttt..cuma nya gadiss belum kahwin...tapi gadiss baca kisah akak,?sedihnya...gadiss tahu,akak kuat...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-3-2014 11:53 AM | Show all posts
salam...
alhamdulillah... sy masih di sini....

Jimat duit- terima kasih di  atas berkongsi pengalaman dengan sy. dan memberi sedikit sebanyak panduan kepada sy agar di jadikan podoman. syukur alhamdullilah... semenjak dr beretakan rumhtangga sy..sy ada cuba buat solat taubat dan solat hajat setiap hari tapi cuma sekali shj setiap hari. itupun malam hari dan bila sy cuti haid ianya terputus. alhamdulillah sy dpt teruskan .. alhamdulillah...sy masukkan doa nabi yunus  seperti yg JD amalkan dan surah toha . Alhamdulillah.. sukar sy nak gambarkan ketenangan dan kesabaran yg Allah beri pada sy. Allah sgt Hebat....Alhamdulillah..

miu84- insyaAllah miu... terima kasih miu...sy harap yg terbaik dr Allah... kalau berpisah itu baik utk sy ...inilah jalannya.. tapi jika kuat jodohnya,insyaAllah Allah akan tunjukkn jalannya dan terlalu byk hikmah sy perolehi dengan dugaan ini.

bidacool- terima kasih bida cool. byk yang perlu sy usahakan selepas ini. sy perlu bangkit. terima kasih byk2.

gadis- jangan risau la.. hehhe.. setiap insan pengalaman hidup tak sama. mungkin pengalaman org lain buleh dijadikan panduan dan pdoman.. insyaAllah... Allah ada dengan kita.

terima kasih semua.


Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2014 02:24 PM | Show all posts
jalan terbaik tuk ko nampaknya perpisahan. laki dah takde hati pada isteri buat apa nak teruskan hidup bersama. harap ko tabah mengharungi hidup sebagai ibu tunggal. tak perlu malu dengan status yg bakal ko bawa asalkan ko pandai menjaga diri.

ko punya harta yang tak ternilai iaitu anak. biarkan laki ko dengan sikapnya. masa di mahkamah nanti tuntutlah nafkah anak. lagipun laki ko army bleh jer buat potongan gaji tuk nafkah anak jika ada surat dari mahkamah. dia tak dapat lari dari bayar nafkah.

pasal rumah tu kalu tanak pindah boleh jugak sewakan bilik tapi ko kena cari tenant yg betul2 ok ler.

semoga segalanya dipermudahkan tuk ko lalui
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2014 09:44 PM | Show all posts
intishar posted on 12-3-2014 09:41 AM
Selamat pagi...
Alhamdulillah sy masih disini.. masih diberi ruang....
Smlm suami sy ambik anak dr ...


...sedihnya sayanggg .. menangis kak lid baca ....  menangis bila bayangkan anak menangis mahukan ayahnya dan tertidur dalam tangis sendu .... menangis bayangkan pedih dan parahnya hati kamu melihat betapa anak mahukan kasih sayang si ayah .... sabar lah wahai mama.  Kak Lid sangat mengerti.




Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-3-2014 09:56 AM | Show all posts
salam... alhamdulillah....
smlm sy makan kek berdua dengan anak... alhamdulillah.. bertambah lagi usia. dah tambah 1 lagi umur. makin  tua sy.syukur alhamdulillah.. terima kasih ya Allah.

MMISS- terima kasih MMISS. sememangnya anak adalah harta yg paling berharga buat diri sy. dia juga adalah bekalan sy untuk akhirat nanti. sy harap sy dapat jaga dan didik dia sebaik mungkin. moga2 dia jadi anak yg soleh. doa2kan sy kuat yekk..terima kasih MMISS...

Kak lid- alhamdullillah kak lid... insyaAllah sy kuat. Cinta dan kasih syg buat sy kuat. saya yakin Allah ada  bersama dengan sy dan anak. insyaAllah selepas hujan akan ada pelangi yg cantik.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2014 04:29 PM | Show all posts
intishar posted on 13-3-2014 09:43 AM
salam.. slamat pagi
alhamdulillah sy masih di beri ruang utk bernafas.

thank u for sharing. sbnarnya kesilapan tt tu agak kecil smpi boleh nak bawak ke penceraian. ingat perkahwinan ni main2 ke. suami patut berterus terang kalau terasa or tak suka apa2 yg tt buat. lain la kalo dia mmg dah tegur tt tp tt still continue buat apa2 yg dia tak suka smpi jiwa dia kacau. suami tt mcm tak matang je. n mcm xnak perbaiki hubungan ini. tersilap skit terus tiada maaf bagimu. susah la macam ni. mungkin sbb perasaan cinta dia pada tt dah berkurangan jd dia mcm tunggu tt buat salah je, sbb dia dh ada org lain.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-3-2014 08:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Salam.. slamat pagi...
Alhamdulillah. . Sy masih disini..

Sebagai isteri army.. dengan situasi sy skrg.. perlukah sy pergi ke bahagian kagat atau ke kem suami. Sebb nafkah sy dan anak suami dah x beri. Sy mintak cara baik dr suami.. dia kata dia tahu tanggungjwb dia.. sy tunggu tak jua kunjung tiba..
Tapi suami pernah bg warning pada sy jangan pergi ke kem atau buat sesuatu yg buleh menyusahkan diri dan kerja dia.dan suami ada ugut sy..kalau sy ambil tindakan yg membuat dia susah..dia janji akan susahkan sy dan anak sepanjang hayat.
Jadi apa yg perlu sy buat.. kalu2 ada pihak yg pernah tahu sbg isteri army.. apa perlu sy buat.  Sy ada terbaca bila salah sorg pasangan adalah army. .bila mahu berpisah pihak kem perlu tahu. Sejauh mana kebenarannya..sy harap ada pihak dpat bantu sy.

Terima kasih semua..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2014 01:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Di suatu sudut di mahkamah syariah ada terdapat satu jabatan untuk buat tuntutan nafkah .. Nafkah dibuat dengan pemotongan gaji bekas suami... Semasa proses permohonan berjalan , jabatan tersebut akan mendahulukan pembayaran nafkah tersebut ..
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 05:04 PM | Show all posts
intishar posted on 31-3-2014 08:49 AM
Salam.. slamat pagi...
Alhamdulillah. . Sy masih disini..

salam TT..boleh sangat pergi ke kem dia mengadu pada pegawai dia..kalau ada sms or bukti yang menunjukkan dia ugut TT mcm tu lagi bagi bagus tunjukkan pada pegawai dia..dia akan dikenakan tindakan..saya boleh accept lagi kalau dia tak nak bagi nafkah pada is3 tapi sangat kejam bila dia dah mula abaikan nafkah anak dia sendiri.waris dan zuriat dia sendiri.sungguh kejam suami TT..adakah dia lupa dia seorg anggota..TT jangan mudah bagi dia pijak2 kepala TT kalau bab nafkah anak ni...biar dia merasa,dia ingat dia siapa.mudah sngat nak lepaskan tangan dan tangungjwb.emo neh emo..heeeee..PLZZ TT fight for your son.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-5-2014 04:32 PM | Show all posts
asslammualaikum....
alhamdulillah.. sy masih di sini... sy sering berlegar2 di forum ni.. tapi tanpa meninggalkan kesan..
seakan-akan mencari sesuatu... insyaAllah..
hampir kepada 3 bulan... masa berlalu... lebih kurang ada 2 minggu lagi ke tarikh yang ditetapkan...
alhamdulillah sy gunakan peluang dan ruang yang Allah berikan pada sy. macam2 yg sy lakukan... sy buat tak tahu apa jua yg dia kata.. sy abaikan ... sy cuba tackle suami...tapi suami tetap ulang cakap dengan keputusannya... berpisah..
jadi ... sy berserah sepenuhnya pada Allah... jika pisah itu baik utk sy... sy berdoa Allah kuatkan lah hati dan iman sy.. apa jua yg berlaku sy kena terima.. blaja utk mnerima ketentuan.... sy harap sy kuat.. insyaAllah
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2014 05:31 PM | Show all posts
intishar posted on 9-5-2014 04:32 PM
asslammualaikum....
alhamdulillah.. sy masih di sini... sy sering berlegar2 di forum ni.. tapi tanp ...

bel sangka hidup bel gelap skang ni...sesekali nampak cahaya matahari tapi jauh untuk di capai
tapi rupanya hidup you lebih terasa gelapnya...
tersentuh bel baca kisah u...

tapi takpelah intishar...
mungkin dia bukan yg terbaik untuk u n anak
tak guna lah nak hegeh2 kat org yg tak nak kita
u mulakan hidup baru ya...
anak baru sorang kan?
bel rasa allah nk bg u org yg lebih baik atau hidup yg lebih baik...
insya allah..allah bagi u yg terbaik
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2014 07:38 PM | Show all posts
intishar posted on 9-5-2014 04:32 PM
asslammualaikum....
alhamdulillah.. sy masih di sini... sy sering berlegar2 di forum ni.. tapi tanp ...

w'salam...

sian awak intishar..bersungguh2 suami awak nak bercerai ye,jgn sampai
1 mase nt dia menyesal n nak rujuk balik..ye lah sekrg mybe tgh happy
melayan cinta hati yg baru..yang bini sndiri dilupakan walau masih ada anak..

banyak2kan bersabar ye intishar,sedih saya bila baca luahan hati awak
seakan saya memahami naluri awak itu..

apapun ingat Allah n anak harta yang tak ternilai,biarkan si suami ikut rentaknya if
tiada jln penyelesaian lg buat kamu berdua....

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-5-2014 07:26 AM From the mobile phone | Show all posts
beldandy posted on 9-5-2014 05:31 PM
bel sangka hidup bel gelap skang ni...sesekali nampak cahaya matahari tapi jauh untuk di capai
ta ...

Terima kasih bel... kongsi rasa..kongsi luahan dgn intishar.. sepanjang suami sy tinggal kan sy dan anak.. ada sebenarnya kasih Allah yg tersembunyi pada sy.. alhamdulillah besar nikmat Allah ni.. mungkin dia ambik satu yg Allah pinjamkan pada saya..suami sy... tapi Allah gantikan sy dengan nikmat lain... sy lebih ingat Allah.. sy kena lebih berdikari.. sy kena lebih berhemah berbelanja..sebb semua kena buat seorg diri.. Alhamdulillah sy sampai ke hari ni.. mungkin hari ni suami hina sy seolah2 letak maruah isteri di kakinya.. tapi sy rasa sy sgt beruntung pernah rasa apa itu perkahwinan walaupun seketika.. bukan tak pernah bahagia walupun seketika....
InsyaAllah.. anak adalah amanah yg paling berharga utk sy jaga.. bekalan kita...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-5-2014 07:40 AM From the mobile phone | Show all posts
manjaku posted on 9-5-2014 07:38 PM
w'salam...

sian awak intishar..bersungguh2 suami awak nak bercerai ye,jgn sampai

Salam..manja..
Ntah lah... manja...
Sy syg suami.... jadi sy rasa sy kena terima berpisah.. sebb sy tgk selagi dia buat sy dan anak mcm ni... dia tak laksanakan tanggungjawab dia pada isteri dan ank.. selagi tu dia terbeban dengan dosa... itu yang kita tahu.. bab lain.. yg sy tak tahu...yang Allah tahu... itu buat sy sering menitis air mata..
Sblm ni sy tetap usaha.. selagi sy isteri abg, sy akan cuba. itu yg sy selalu cakap pd dia..dan andai betul abg lepaskan sy nanti...selepas tu sy memang takkan cr abg lg sbb sy takdek hak dah pada abg.utk kita bincang pasal anak insyaAllah..buleh.. sudahnya dia melenting.
InyaAllah..sy kena kuat..sy kena tempuh juga. InsyaAllah sy ada di forum ni hari2 tapi kadang tak tinggal kesan.. terima kasih manja.. berkongsi luahan rasa dengan sy..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-5-2014 07:51 AM From the mobile phone | Show all posts
beldandy posted on 9-5-2014 05:31 PM
bel sangka hidup bel gelap skang ni...sesekali nampak cahaya matahari tapi jauh untuk di capai
ta ...

Salam
Ha ah..anak sy seorg.
Lelaki. Hero sgt... Alhamdulillah sihat.. sakit skit2 pun biasa tapi tak lama... sgt aktif..
Itulah pengubat hati.. buat mak senyum..buat mak marah..tapi tak jd marah..
Walupun dia kecik x leh cakap lg tapi dia seolah2 memahami apa yg mak kena lalui. Dulu dia menangis meronta2 bila sy nak balik dr jumpa ayahnya. Skarang masa jumpa dia happy..bila sy nak balik... dia tak nangis dah..dia ok ceria jer.. dia mcm tahu kehidupan akan dtg memang akan seterusnya begini.. ayah takdek..jumpa ayah sekali sekali..ayah tak duduk dengan kita.
Itulah.. dia.. hero mak...heheh
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2014 07:54 PM | Show all posts
Tabahnya tt...cool je posting...

Moga mendapat keredaan allah...
Reply

Use magic Report

Post time 11-5-2014 10:35 AM | Show all posts
1. sedih baca kisah puan. sebelum tu, puan dan suami berkahwin atas dasar cinta sama cinta atau disatukan orang tua?

2. suami puan askar? hmm..bukan nak generalize. tapi sekadar pengetahuan dan apa yang saya dengar kisah-kisah anak teruna bekerja askar di borneo nih, memang tidak begitu enak. dan menjadi sebab juga ada orang borneo tak suka orang malaya. sebab buat perangai tidak baik. saya tidak kata semua. tapi kes-kes terpencil tu adalah.

3. jika di timbang baik buruknya. buruk sudah sudah melebihi kebaikan, buatlah pilihan, tetapkan hati. semoga berjaya.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-5-2014 12:07 PM From the mobile phone | Show all posts
mak_wa95 posted on 10-5-2014 07:54 PM
Tabahnya tt...cool je posting...

Moga mendapat keredaan allah...

Terima kasih mak wa... sy harap yg terbaik...InsyaAllah. .
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-5-2014 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
PE-DX03 posted on 11-5-2014 10:35 AM
1. sedih baca kisah puan. sebelum tu, puan dan suami berkahwin atas dasar cinta sama cinta atau disa ...

Terima kasih PE-DX...
Sy berkahwin dengan suami atas dasar suka sama suka... cinta dan keluarga pun merestui.. alhamdulillah. ..
Pada kebiasaan. .. tanggapan masyarakat pada amry ada sememangnya begitu... sy paham dan sgt mengerti sbb sy isteri army.sy hidup dikelompok army dan isteri army...tapi mungkin tidak semua army begitu. Masih ada yg baik.. ikhlas.. setia... dan mahu sebuah rumahtngga yg diredhai Allah...InsyaAllah. ..
InsyaAllah. . Allah syg kita.. pasti yg terbaik..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.081890s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list