Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
37495
View
241
Reply

AYAH CURANG update page #217

[Copy link]

Author: honey_bee       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 1-12-2013 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
zehra2 posted on 30-11-2013 11:24 PM
dik.. cara ko bwk mak pindah keluar dari rumah tu tak berapa betul la..
apa jd sekali pun, jgn sa ...

Kluar pon pgi ke rumah sewa Ayah jugak...cuma rumah ni dkat dgn family IBU.... Besok kmi kne jumpa pkcik blah IBU..untuk settle hal ni .Blah ayah pon dtg esok..
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 12:34 AM | Show all posts
mommymonster82 posted on 28-11-2013 07:42 PM
Mommy bc citer hbee ni mommy tergelak..
Bukn per teringat kesah my small sis...
Member dia call ck ...

adoiiii mengekek iols sampai keluar air mata...kikikikikikiki lawak lah adik mommy
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 12:34 AM | Show all posts
cmf_blingblings posted on 30-11-2013 11:46 PM
org berada nikah 4 pun tak ada org kisah sgt....yg dok jadi masalah yg semekin semekut.
Dahsyat g ...

aku dgn gigihnya pergi ke mahkamah syariah masa bini muda bapak aku ni nak mintak fasakh..
waaa.. ex laki dia hensem giler.. bapak pd ex laki dia pun hensem! mmg keturunan hensem.. tak tau lah camne pompuan tu hadap muka bapak aku yg semakin kertu ..
mmg jelas mengharapkan duit aje lah.. aku pernah pergi rumah mak bapak bini muda bapak aku tu.. depa mmg org susah.. keta yg depa pakai pun bapak mertua dia yg punya. bapak aku lebih tua dari mertua dia taw..
bila dia kawen dgn bapak aku, dia tinggal kan anak sulung nya dan bwk anak nombor 2 tinggal dgn bapak aku..
kalau pompuan sanggup tinggalkan anak sebab ikut laki baru, ko rasa dia pompuan yg mcm mana?

aku ni mmg kurang bercakap sebab aku lebih suka tengok.. jemu tengok, aku tido.. tp bila aku buka mulut, mmg ada point. jd, semua org kena serius mendengar.. seingat aku ada 2 kali aje aku campur tangan dlm urusan keluarga ni.. 1. aku tak bg bapak nak buka stesen minyak utk bini muda dia. 2. aku tak nak ada campur tangan bini muda dia dlm urusan ladang2. yg ni sebab pengurusan ladang2 ni, berkait dgn tanah2 keluarga sebelah bapak yg lain. aku cuma bersuara utk melindungi hak depa sama. kalau betul bini muda bapak aku ndak tanah jugek.. pergi lah indon.. bapak aku ada jugek bukak ladang sawit kat sana...
bila fikir2 semula, aku rasa lah kehidupan kami lebih ok sejak parents aku bercerai.  sekurang2nya skrg ni ada lah org yg boleh jaga bapak. sebab aku rasa, bapak aku ni mmg susah nak di urus.. aku sendiri pun malas nak layan karenah dia.. apa lagi mak aku yg dah semakin tua.
maka, keputusan bapak utk berbini muda tu mmg aku sokong sgt laaa..


Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 12:46 AM | Show all posts
honey_bee posted on 1-12-2013 12:07 AM
Kluar pon pgi ke rumah sewa Ayah jugak...cuma rumah ni dkat dgn family IBU.... Besok kmi kne jumpa ...

ok lah tu.. bincang elok2.. jgn ikutkan amarah hati.. yg penting, kita kena tau hak2 kita & mak mengikut undang2..
sbg anak2 kita tak boleh nak pilih sapa betul sapa salah.. hal2 hidup suami isteri ni, kita tak tau, kenalah hormatkan perasaan mak & bapak kita.
anak2 ni cermin pd ibu bapa. kalau kita berkasar dgn bapak, nampak mcm mak tak didik kita dgn betul. kesian kat mak kan.. sedangkan kita ndak yg terbaik utk mak.
aku dulu pun marah sgt dgn bapak. tu sebab aku kurang berkomunikasi dgn dia. sebab aku tak nak terkeluar kata-kata yg hanya akan melukakan hati aku dan dia. lebih2 lagi kalau melukakan hati mak pulak..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 12:46 AM | Show all posts
zehra2 posted on 1-12-2013 12:34 AM
aku dgn gigihnya pergi ke mahkamah syariah masa bini muda bapak aku ni nak mintak fasakh..
waaa.. ...

penceraian tu sgt tak eloklah untuk warga tua ni tapi ialah, nak buat mcm mana lagi kalau hati makin sakit sampai menanah-nanah. Semoga pompuan tu puas hatilah dgn tindakan dia. Berbaloi juga kahwin org tua, harta pun dapat anak lelaki lagi 2 org...Waris besar tu

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:03 AM | Show all posts
cmf_blingblings posted on 1-12-2013 12:46 AM
penceraian tu sgt tak eloklah untuk warga tua ni tapi ialah, nak buat mcm mana lagi kalau hati mak ...

kan.. semua org ckp anak2 lelaki ni waris kuat. tp bapak aku ni lain. dia pandang anak pompuan sama mcm anak lelaki jugek. bila adik lelaki aku kawen & pindah ke luar negara, bapak takde pilihan, anak2 baru dia umur dlm 1- 3 tahun aje. jd aku lah yg diharapkan.
konsep bapak aku, bini boleh dtg & pergi tp anak2 tetap darah daging.. masa pembahagian harta sepencarian, mak aku tak dpt apa, semua harta2 tu tukar nama aku & adik lelaki.. semua dpt sama byk baik saham & aset lain. mmg bapak dah tukar nama sebab dia tak ndak anak beranak bergaduh klu dia dah takde. aku pun tak sanggup lah nak bertekak dgn bini muda bapak aku.. tentu dia yg terlebih takut sebab bapak semakin tua & anak2 dia kecik2 lagi..

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:08 AM | Show all posts
zehra2 posted on 1-12-2013 01:03 AM
kan.. semua org ckp anak2 lelaki ni waris kuat. tp bapak aku ni lain. dia pandang anak pompuan sam ...

Napa bapak tak kasi kat mak? kahwin berpuluh2 tahun, patutlah ko ngamuk sakan. Tak apalah kasi kaupun sama gak, nanti ko juga nak jaga mak..

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Tq momod....
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:27 AM From the mobile phone | Show all posts
caseyazmi posted on 1-12-2013 12:34 AM
adoiiii mengekek iols sampai keluar air mata...kikikikikikiki lawak lah adik mommy

Hah ko bygkan dia dah kecik..jenis genit...naik moto..bawak parang panjang plak tu..
Panjang parang tu..ala2 cam pedg pun ada...
Sebijik cam filem tamil..hahahaha..
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:28 AM From the mobile phone | Show all posts
zehra2 posted on 30-11-2013 11:37 PM
ada 2.. waaaa..

sebab adik beradik aku ada 3 yg dah meninggal dunia .. skrg ada 4 aje l ...

Tetiba rs cam nak jd anak angkat bapak ko....hihihi..
Gurau je jgn marah....
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 01:29 AM | Show all posts
honey_bee posted on 30-11-2013 09:41 PM
Update terbaru...ayah akhirnya mengaku lepas IBU Tanya...honey respect betul dgn IBU... Dia tak nang ...

aku kesian dengan msg ayah ko. tapi masa ada depan mata, tak dihargai, dibuat lewa. bila semua menjauh baru nak rasa kehilangan
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 02:29 AM | Show all posts
mommymonster82 posted on 1-12-2013 01:28 AM
Tetiba rs cam nak jd anak angkat bapak ko....hihihi..
Gurau je jgn marah....

apa sal nak marah? yg patut marah, bini muda bapak
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 02:33 AM From the mobile phone | Show all posts
zehra2 posted on 1-12-2013 02:29 AM
apa sal nak marah? yg patut marah, bini muda bapak


Hahahahaha....
Baguslah kalu konfikir ada org nak jg bapak ko..
Kalu mommy pon itu gak yg momi fikir..mak xlarat dah...
Dah tua kan..so kalu ayah tu sukar di kawal bg jelah nikah biar bini muda jaga..


Tp pnh gk ckp kt ayh ktorg..klu nk kawen..dia jgn over..xpsl msk berita ank tiri dera mk tiri plak krg....hihihi..
Tp adik mommy mmg xboleh lnsung..siap berprg lg...hihihihi Last edited by mommymonster82 on 1-12-2013 02:40 AM

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2013 02:36 AM From the mobile phone | Show all posts
honey_bee posted on 30-11-2013 09:41 PM
Update terbaru...ayah akhirnya mengaku lepas IBU Tanya...honey respect betul dgn IBU... Dia tak nang ...

Sedih lk bc...
Laki ni gtulh..
Bla ada depn mt xhargai..
Dh terlepas bru nk sedih bgai...

Pegilh dgn bini muda tu...
Dulu ms  bt xfikir...
Bru tau..bini pertm jgak mmg xboleh nk lupa
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-12-2013 07:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Update..smlm ayah dtg..dgn harapan km I nak ayah merayu IBU balik...but then xde pon...kmi anak2 Tanya whether dia nk ceraikan Bini muda x..dia ckp nntilah nk bincang...ITU je...nmpk Sgt xnk ceraikan...hrini ibu file kan kes cerai kat jln duta... Doakan yg terbaik ye..
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2013 09:48 AM | Show all posts
honey_bee posted on 2-12-2013 07:24 AM
Update..smlm ayah dtg..dgn harapan km I nak ayah merayu IBU balik...but then xde pon...kmi anak2 Tan ...

Tabah dan kuatkan hati TT
Memang sakit hati, tp apa yg dah berlaku biarkan jelah
Tak payahlah mintah ayah ko ceraikan bini muda dia
Memang takkan sanggup punya

Jaga mak ko baik2 ya....
Nanti mesti emosi dia tak stabil sebab ayah ko sure bagi ayat rayu2an penyesalan hari2 ke dia...
Kesian mak ko...


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2013 11:53 AM | Show all posts
harap TT kuatkan semangat...
paham sangat perasaan tu...
pernah dok kat tempat TT cuma lain sikit story nya...
alhamdulillah semua dah berakhir
Reply

Use magic Report

Post time 19-12-2013 02:20 AM From the mobile phone | Show all posts
huhuhu..sakit atinya baca...tabah betul mak tt. bubu rasa mak tt dah lama hidu dan tau psl ayah tt ada pompuan lain. so dia mentally prepared..
Reply

Use magic Report

Post time 19-12-2013 12:58 PM | Show all posts
sedihnya baca kisah ni...
betapa kuatnya impak terhadap anak2...
betapa hebatnya trauma yg di alami honeybee...
walau cemana pun kes ni selesai nnt dalam hati honeybee sudah ada satu persepsi ttg suami isteri dan perkahwinan...baik atau buruk masih belum nampak.
Harap nnt honeybee dpt bertenang...trauma betul kamu...
bel dapat rasakan trauma tu dlm setiap bait ayat honeybee
Reply

Use magic Report

Post time 19-12-2013 03:44 PM | Show all posts
be strong TT
semoga kekuatan TT tersalur pada ibu TT
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.087527s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list