CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 2652|Reply: 7

Resepi / makanan yang pelik ?

[Copy link]
Post time 29-9-2013 11:10 AM | Show all posts |Read mode
As-Salam semua

Pernahkah anda jumpa resepi makanan yang pelik?

Saya pernah.. ianya agak pelik bagi saya lah.. mungkin tak pelik bagi orang lain.. di kampung sebelah isteri saya.. mereka apabila kenduri kecil-kecilan, dipanggil "chef" ..dan mereka apabila membuat kari, di masukkan antara bahan yg saya rasa pelik ialah sos tomato, kicap .. dah 2 kali saya jumpa mcm ni.. ada sorang chef ni buat "daging kurma" pun campur sos tomato & kicap sebotol dua ... patutla tinggi sodium / garam & msg ..

Last edited by k_a_a on 30-9-2013 06:59 AM

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-9-2013 11:16 AM | Show all posts
pelik ker.. biasa jer makan...

makanan pelik yg iiols pernah jumpa , tempe bji getah..
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2013 12:58 PM | Show all posts
tempe biji getah ...pernah dgr org msk dan mkn biji getah..
dan ada yg kata bole buat umpan ikan haruan..

paling best..kerabu biji cempedak...pas mkn..kentut la beramai-ramai..hihi
tp sya mls nak buat kerabu..cempedak goreng tu trus mkn skali..

psl cmpur sos cili dan kicap..mgkin nak bg pekat sama kot...sbb dlm sos ada agen pemekat..
lg satu nak bg wrna gelap dan rasa masam skit..mgkin sbbtu kot guna,


Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2013 03:54 PM | Show all posts
Kalau masukkan soda ke dalam air coklat pelik tak?
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2013 04:59 PM | Show all posts
urm. makanan paling pelik dan manis biasa jumpa kt kelantan dan terengganu.. dua2 negeri ni suka makan roti canai dengan kuah kari letak gula
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-9-2013 07:34 AM | Show all posts
Ada orang makan meehoon goreng campur air nescafe 'O' (tawar le kut)
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2013 01:07 PM | Show all posts
kentang mcd cicah dengan aiskrim sundae mcd, pelik tak?
pasal ada sorang kawan aku memang makannya gini.
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2013 08:03 PM | Show all posts
rasa nya tempe biji getah tu biasa kot... sbb kwn aku org jawa ckp, mmg asal nya tempe dr biji getah, pastu br la di tukar ke soya... ntah la betul ke tak..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: ExploRasa


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-9-2022 02:06 AM GMT+8 , Processed in 0.087830 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list