Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
7485
View
32
Reply

KENAPA PEREMPUAN BERSIFAT DENGKI DAN IRI HATI

[Copy link]

Author: tamakkuasa       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-3-2013 10:21 AM | Show all posts |Read mode
Salam semua...


mari kita sembang pasal orang perempuan ni...kalo tengok orang perampuan ni suka nak berhias2 nak bercantik2...sanggup beli segala macam nak bagi nampak cantik luaran...tapi hakikat mereka dalam hati kebanyakkanya berdengki sesama sendiri...busuk hati, tak boleh tengok orang lebih dari dia...n perasan diri sendiri bagus...bukan ke lebih bagus kepada semua perempuan2 yang nak cantik ni cantikkan diri dari dalam dulu..buang perasaan dengki dan iri hati...sanggup beli produk2 kecantikan beribu riban nak nampak cantik tp perkara yg paling mudah bersihkan hati pun tak dapt dilakukan...jom kita sembang perkara ni...
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 23-3-2013 10:31 AM | Show all posts
tak da faedah nya nak ikut orang.
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2013 02:11 PM | Show all posts
dimana2 pun kita akan jumpa org macam ni..tanpa kita sedari, mgkn kadangkala kita pun ada sifat2 begini..
yelah..kita mana sedar apa yg kita buatkan??org lain yg bley menilai diri kita..mereka yg memandang dan mendengar..
kadangkala sifat kita yg membuat org mengumpat kita di belakang..walaupun kita tak berniat begitu pun..
contohnyalah..bila kita pakai baju baru..ada yg menegur..'lawa baju..baru ke?'..kita pun cerita A to Z pasal
baju tu..beli kat sini..tmpah kat situ..harga beli sekian..harga tempah sekian..kita ni bercerita dgn ikhlas hatilah ni..
tapi rakan yg mendengar..meluat dan menyampah..mereka kata kita berlagak....
kadangkala..sahabat baik kita pun buat kita camtu..anak nak msk asrama..kita pun photostat apa yg patut,
minta majikan sign borang2 sekolah or univ. ke..walhal dia dah tgk pun result anak kita..masih lagi mempertikaikan..
kata kita berlagak..heboh pulak dia jaja sana sini..dgn penuh hasadnya..'yelah..anak dia pandai..dpt msk asrama penuh..'
atau 'anak dia pandai..dpt msk univ..'..padahalnya..anak kitalah yg baru umur camtu..dah bley masuk asrama ke univ. ke..
anak dia dan org lain..kenit2 g..takkan nak hntr gak kot..bila skrg turn mereka plak kelamkabut..bleyla kita plak..
'membasuh' mereka..'hah..tau kelamkabut..dulu bila org buat..kata org berlagak...'
kita manusia...tak lari dari bisikan syaiton...   
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2013 03:22 PM | Show all posts
pompuan dan hasad dengki tak dpt d pisahkan,...
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2013 03:30 PM | Show all posts
sebab tak nak tengok org lebih dr diri sendiri...kononnye diri tu diva sangat tu yg dengki macam2 kat orang tu...org yang berdengki nie pun bukannye cantik sgt pon...kadang2 org yg cantik2 tak de pun rs dengki2...tp org yg hazab tak cantik tu yg perasan cantik yg berdengki berbagai2...sendiri mau ingat lar...kalo dari hati tak cantik buat mcm mana kat kulit luaran pun nampak tak cantik...
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2013 03:50 PM | Show all posts
pompuan je ke

penah keje ngan sorg pompuan ni ... tp x tau nape dia mmg x suke kat meow ... kalo ckp ngan meow suara mmg nada x frenly ... lps tu ade sorg senior ckp ... dia tu x suke sape yg dia rs lbh dr dia ... meow rs sume imaginasi dia yg meow lbh dr dia ... but itu dah cara dia ...
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2013 04:49 PM | Show all posts
Ntah la aku perasan gitu jugak...
aku pnh jugak jd mangsa sampai kena boikot dek pompuan dengki & jahat hati
honestly takut nk baik dgn mana2 pompuan, so aku lebih suka lone ranger
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2013 05:23 PM | Show all posts
Innrukia posted on 23-3-2013 04:49 PM
Ntah la aku perasan gitu jugak...
aku pnh jugak jd mangsa sampai kena boikot dek pompuan dengki & j ...

..yes kak..same wit me..sy lg suka lone ranger,..ada pon 1-2 jer yg btol2 rapat dgn sy,tp tu pun x semua sy share dgn diorang..pernah jugak kena,bila baik sngt dgn org,org amik kesempatan..jd skang sy fikirkan diri sy dulu drpd fikirkan org lain sebelum buat apa2..

manusia ni..they like to see other people in trouble and they just watching it and then laugh ...........itu lah PHD.. Last edited by sue_0684 on 23-3-2013 05:26 PM

Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2013 10:04 PM | Show all posts
Not all women are the same & same goes for men also
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2013 11:07 PM | Show all posts
ppuan mmg byk ske dengki pun..xtau la nape...tp ppuan camni wat dek jela..kalo di layan mmg sakit ati pun..
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2013 11:29 PM | Show all posts
ntahlah..tp kang banyak puji perempuan dikatakan lesbian plak.mcm aku dr dulu suka jenis wat hal sdiri.dgn kwn pun jenis kurang bckp sgt.kecuali yg btol2 rapat.tp tulah..kdg2 kita ni xperasan.. kita ngt kita ni ok.aku percaya tiap org pernah ada sikit rasa hasad.tp hasad dlm hati shj..namany iri hati.bg aku mshboleh kawal.yg teruk hasad,dengki..n burukkan org..tambahan lg hasad berapi2 buat cite.

aku tgk pempuan cantik ke,benda2 yg ada pada dia cantik.aku xhasad kot.coz aku suka benda yg cantik.pempuan cantik.kdg2 bila bg pandgn org ckp aku lesbian plak.tp dh mmg btol cantik.xkan aku nak ckp buruk.sifat iri hati tu ada juga..tp xsampai bcerita dgn org.aku dgn kwn pmpuan xsuka bcerita bnyk.coz drdulu phatikan pmpuan ni xleh simpan cite.kwn baik dgn kwn baik pun.so papehal..aku mgadu n ckp kat suami aku.n kalo aku ada berbaur cemburu,suami aku akan nasihatkan.tu lah sbb aku rasa suami aku kwn tbaik.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 12:45 AM | Show all posts
Yg kuat dengki ni mungkin muke dan hati x cun, buruk, busuk. Sbb ape, klu pompuan x cun tp hati baik ni tetap ade manisnye..
Daripd cun tp hati busuk, terus kite x suke kan. Aplgi klu dah la x cun, perangai pun buruk..benti jadik org je la jwbnye..
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 10:43 AM | Show all posts
Innrukia posted on 23-3-2013 04:49 PM
Ntah la aku perasan gitu jugak...
aku pnh jugak jd mangsa sampai kena boikot dek pompuan dengki & j ...

aku pun macam tu juga.. lebih selesa sendiri.. tak menyakitkan hati sesiapa dan juga tidak disakiti..
aku pun perasan ramai perempuan yang begitu.. ada aje yang tak puas hati.. tapi biarlah..
yang penting aku jadi diri aku.. tapi kalau berkawan sekadar berkawan..
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 10:45 AM | Show all posts
ntah pape je nak dengki2.. hilang akai ape? penah gak jadi mangse hasad dengki.. wuu sedeyy
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 11:21 AM | Show all posts
fire_place posted on 29-3-2013 11:29 PM
ntahlah..tp kang banyak puji perempuan dikatakan lesbian plak.mcm aku dr dulu suka jenis wat hal sdi ...


ko dah kawen, aper kes diorg nak cop ko lesbo plak.....susah sgt ko jwb jer....i like pxxxs more.....hahahahha.....
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 12:19 PM | Show all posts
andartu ramai sifat sebegini...
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 12:35 PM | Show all posts
ifanonline posted on 30-3-2013 12:19 PM
andartu ramai sifat sebegini...

Ko ni kan.....x baik ckp ramai andartu bersikap gini. Kat opis aku  mak org yg stok gini. Ini sikap.....x de kena ngan status la.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 12:44 PM | Show all posts
midori888 posted on 30-3-2013 11:21 AM
ko dah kawen, aper kes diorg nak cop ko lesbo plak.....susah sgt ko jwb jer....i like pxxxs more ...

ntah..mmg dari  dulu aku suka berkawan dgn laki2.. dgn laki2 xda nak tgedik2 lembut2.. tp dgn pempuan mmg aku agak manja sikit.coz kwn pmpuan aku pun ramai yg manjakan aku.kalo call umah padahal ckp dgn pmpuan..tp mak aku ngt ckp dgn laki2..aku mmg suka groomingkan kwn aku yg pmpuan,dr selekeh nampak cantik.coz aku suka tgk org cantik.masa blajar..aku tau ramai je pmpuan yg mgumpat n mengata aku.tp aku mls mik pusing.diaorg mtk aku groomingkan diaorg aku xkisah.

tu sbb bnyak yg benci n hina aku akhirnya bila dkt dgn aku,akn automatik ceritakan mslah diaorg.kwn baik lama pun..bila dkt dgn aku..akn bukak pekung masing2.(ni sbb aku xgemar ada kwn baik).. n aku ckp dgn laki aku..aku ni tong sampah.coz aku xtahu..org xrapat dgn aku,bila kenal xlama pun..boleh terus cite masalah. lg satu..aku jln suka pgang tgn,coz mmg dgn laki2 ke pmpuan mmg mcmni.tp bila dgn pmpuan sbb tu kot org akan cakap aku lesbian.xminat aku sesama jantina ni.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 04:25 PM | Show all posts
fire_place posted on 30-3-2013 12:44 PM
ntah..mmg dari  dulu aku suka berkawan dgn laki2.. dgn laki2 xda nak tgedik2 lembut2.. tp dgn pemp ...


just be yourself......org citer prob, kita dgr......biarlah org nak kata aper pun, bukan jdi kudis pun.....aku pun takde kawan baik ppuan....pnh gak lah kawan rapat ngan ppuan, tapi letih nak layan kerenah diorg....ckp nak kena tapis2 etc....leceh lah...skrg kawan baik aku lelaki, senang.....nak kutuk dpn2 pun no hal....ckp jer aper yg tersirat kat hati, tak perlu nak cover2....
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 07:20 PM | Show all posts
midori888 posted on 30-3-2013 04:25 PM
just be yourself......org citer prob, kita dgr......biarlah org nak kata aper pun, bukan jdi kud ...

btol lh..aku kwn dgn geng2 laki aku.tahan je lah.xda cite blkng.xsuka.xpuas hati.kutuk depan2.. mula2 mmg pedih.tp sbnrny lagi bgus.n aku tgk kalo lepak dgn diaorg..ada geng yg xda..xda pun kutuk2 yg lain.biasanya pmpuan..geng 5 org..2 org xdtg..mula lah nk bukak cite yg 2 org td.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list