Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
88154
View
202
Reply

MASIH DARA ATAU TERUNA KETIKA BERNIKAH

[Copy link]

Author: GuaAnakMelaka       Show all posts   Read mode

Post time 10-8-2014 05:11 PM | Show all posts
asal ketat lagi, xpe kot
Reply

Use magic Report

Post time 22-8-2014 12:47 PM | Show all posts
brown_pupil posted on 28-11-2012 04:32 PM
haha... zaman sekarang ni dara / teruna masih relevant ke?

kannn...aku rase terutama lelaki mcm x logik je klu masih teruna..

Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2014 10:12 AM | Show all posts
Targus posted on 12-6-2014 03:52 PM
tapi kalo aweks tu dah x berdara....tapi masih lagi rase sempit dan ketat....cam ner?...
masih lagi ...

tak semestinya sempit dan ketat tu masih dara kan....jangan tertipu...

sbb member pnh citer....masa dgn dgn ex bf dia slalu slalu make love..then putus...da lps sethn dia ada bf....bf dia plak jenis kalo bebual, mcm dia sorang je hebat...then dia wat dgn bf baru...dgn konfiden bf baru ni bole plak kata dia ni masih dara lg n sbb sempit  n ketat lagi...

aku yg dgr citernya hanya mampu tersenyum jela...

Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2014 10:27 AM | Show all posts
Bagi aku, dara atau teruna ni masih dikira selagi belum pernah bersetubuh.
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2014 06:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu ramai org pertikaikan pasal dara dan teruna...tapi sekarang ramai org x ambil tahu pasal ni..
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2014 04:08 PM | Show all posts
hancusla baru kawen dpt bini dah experience semacam, tuk laki-2 kat lua sane test tgk reaksi bini 1st nite cane
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2014 05:16 PM | Show all posts
skrg maklumat dihujung jari...experience xsemestinya da pnh try...mana tau selama ni blaja teori...tu yg bile praktikal experience semcm...hehe
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 10:04 AM | Show all posts
im_Q posted on 1-11-2014 10:27 AM
Bagi aku, dara atau teruna ni masih dikira selagi belum pernah bersetubuh.

yer betul , pecah dara kena aktiviti sukan atau aktiviti lasak tak sama macam pecah dara ketika bersetubuh
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 08:00 AM | Show all posts
Blueberri replied at 16-12-2014 10:04 AM
yer betul , pecah dara kena aktiviti sukan atau aktiviti lasak tak sama macam pecah dara ketika be ...

Macam mana beza dia?
Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2015 06:08 PM | Show all posts
im_Q replied at 1-11-2014 10:27 AM
Bagi aku, dara atau teruna ni masih dikira selagi belum pernah bersetubuh.

walau pun biasa bermastubate??

Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2015 12:05 AM | Show all posts

baru nak jawab setelah lama bertanya...ahahha

tak pernah pecah dara ketika xtxt lasak, tapi apa yg dibagitau oleh kawan pecah dara ketika berxtvt lasak tak mendalam masa pecah dara ketika first time ML
Reply

Use magic Report

Post time 30-4-2015 05:59 PM | Show all posts
Blueberri replied at 28-4-2015 12:05 AM
baru nak jawab setelah lama bertanya...ahahha

tak pernah pecah dara ketika xtxt lasak ...

maksudnya u masih lagi????

Reply

Use magic Report

Post time 30-4-2015 11:14 PM | Show all posts
mattzzx replied at 30-4-2015 05:59 PM
maksudnya u masih lagi????

maksud u apa?..ahahha ayat tergantung daaa
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2015 12:31 PM | Show all posts
Blueberri replied at 30-4-2015 11:14 PM
maksud u apa?..ahahha ayat tergantung daaa

Maksud i, u masih berdara lagi lah?
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2015 11:22 AM | Show all posts
Hmmmmmmmmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2015 01:50 PM | Show all posts
k_a_a replied at 26-1-2013 11:09 PM
my 2 cents...

Teruna atau dara bukan lah suatu pengukur atau penentu kebahagiaan ... apa yg lepas ...


Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2015 12:53 PM | Show all posts
Myrara replied at 12-6-2014 02:21 PM
kalau sebelum kawin terus trang dgn pasangan rase xde masalah klu xde dara pun. slalau pihak laki je ...

sebab dara itu adalah maruah dan tahap keimanan seorang wanita,
boleh ukur sosial, solehah ke tidak perempuan itu.

senang cakap, lelaki baik adalah untuk perempuan yang baik.

so kalau dah tak dara, buat la takda dara. (cheap)

-please be note that statement above does not represent the case of rape
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2015 12:48 PM | Show all posts
gambar pisang tu.....
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2015 01:00 AM | Show all posts
Ikhlas bertanya, seorang lelaki dapatkah dia menerima seorang gadis yg sudah ditebuk tupai? Tak ade sesalankah kalau didapati bahawa yg didapati itu yg sudah bersisa?
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2015 01:24 AM | Show all posts
Orang Melayu yg masih berpegang kpd adat dan agama memang mementingkan dara bagi bakal menantunya.  Hilang dara yg dimaksudkan ialah anak gadis yg sudah ditebuk tupai, bukan kerana lasak bersukan atau terjatuh ke apa.

Memelihara dara adalah ibarat menjaga marwah diri, keluarga juga imannya.  Andainya gadis A menikah dgn lelaki B yg memang sudah menidurinya sebelum nikah, mungkin itu tak jadi persoalan.  Tetapi jika A menikah dgn lelaki C, adakah lelaki C boleh menerimanya.  Patutkah gadis A berterus terang kpd C bahawa dia tidak lagi anak dara.  Andainya pada awalnya lelaki C boleh menerima, apakah tidak mungkin pada satu ketika apb mereka bergaduh, suaminya akan terlepas cakap mengungkit2 akan ketiadaan dara si isteri semasa mereka menikah? Adakah pihak si isteri tidak merasa terhina dgn kenyataan begitu.

Orang2 tua selalu berpesan kpd para lelaki iaitu apabila dia mengambil anak gadisnya secara baik, maka jika tak mahu lagi haruslah dipulangkan kpd makbapaknya cara baik juga.  Tetapi berapa ramai orang yg sanggup melakukannya?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.097150s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list