Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
240189
View
2481
Reply

Sultan Kelantan: Sultan Muhammad V (Tengku Muhammad Faris Petra)

 Close [Copy link]

Author: amazed       Show all posts   Read mode

Post time 1-11-2012 01:49 PM | Show all posts
kukulangau posted on 1-11-2012 12:20 PM
tak boleh macam tu
altho you are sultan, agong ataupun pengerusi PBB sekali pun
keberkatan hi ...

doa jela semoga bonda Tuanku restu n suka dengan siapa pun pilihannya.. Dan pastinya pilihan tu yang terbaik dari semua segi agama,akhlak ,education..etc...

huhu dah jenuh berthread2 cite pasal benda ni dari dulu..banyak sangat speku2 ..

Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 01:54 PM | Show all posts
Chempaka~Kasih posted on 1-11-2012 08:06 AM
Rasanya kalau tuanku kawin takdenya majlis2 lintas langsung ni semua cam Tuanku Nazrin. Tuanku sgt l ...

Raja Nazrin dulu pun takde lintas langsung ..Bernama jd the only media yg cover footage tu...

Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 06:32 PM | Show all posts



Ampun...ai tepek gambar lama...kulit tuanku macam poceline, jeles ai...
waktu nih tuanku masih TMK...
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 08:45 PM | Show all posts
Majlis Perasmian Ekspo Maik Di Istana Negeri

Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 08:48 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 09:19 PM | Show all posts
dh slim tuanku....kohor smart...
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 10:03 PM | Show all posts
Wah, makin handsome tuanku sekarang.... alhamdulillah....


p/s: Suka tengok Sultan Muhammad V, sultan kesayangan rakyat.... ambo yang pastinya.
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 10:59 PM | Show all posts
encemmm nyeeeeeeeee......ai loike....
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 02:48 AM | Show all posts
Nadyne posted on 1-11-2012 01:49 PM
doa jela semoga bonda Tuanku restu n suka dengan siapa pun pilihannya.. Dan pastinya pilihan tu ya ...

dan yang paling bestnya kaki speku tu mesti kebanyakannya nick yang Beginner...
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 08:52 AM | Show all posts
Rasanya, Tuanku Sultan belum kawin lagi...
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 09:09 AM | Show all posts
napelah susah sgt kerabat2 negeri len nk ikut perangai sultan kelantan nih ... sabar menanti sapelah dia pilih jd isteri ... mesti jenis yg comey serba serbi
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 11:37 AM | Show all posts


Inipun gambar lama juga...Tuanku bermisai lagi..amacam segak tak?
maafkan saya kalau gambar ini sudah ditepek di benang sebelumnya... Last edited by sarajevo on 2-11-2012 11:42 AM

Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 02:18 PM | Show all posts
betul ke kata kawan aku sultan kelatan ni dh kawin
isteri dia pakai tudung labuh... kalau betul Alhamdullilah
suka gak tgk sultan yg sempoi dan humble ni...
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 03:37 PM | Show all posts
kecik82 posted on 1-11-2012 09:07 AM
Suka tgk Tuanku Sultan sembelih lembu ari tu.. Kakak aku ada juga bagitau yang Tuanku ni selalu samp ...

eeh beto ke ni? acap dgr ada hok kata Tuanku azan sndiri la kalu tok bilal lambat tp beto ke...? nak azan ni kna ada bakat can nasyid n menyanyi jgk...setakat jd imam smua kita tau..!


Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 03:53 PM | Show all posts
NoraHay_08 posted on 2-11-2012 03:37 PM
eeh beto ke ni? acap dgr ada hok kata Tuanku azan sndiri la kalu tok bilal lambat tp beto ke...? ...

syarat sah azan

syarat sah azan
1) muslim. tidak sah azan orang non muslim kerana non muslim tiada kelayakan untuk melaksanakan ibadat

2) mumaiyiz. orang yang tahu membezakan benda yang baik dengan benda yang tidak baik. oleh itu, tidak sah kanak2 yang belum mumaiyiz kerana dia tiada kelayakan untuk melakasanakan ibadat. azan merupakan zikir yang khusus

3) lelaki. orang perempuan tidak sah azan kepada orang lelaki. begitu juga dalam masalah mengimami solat, perempuan tidak boleh menjadi imam kepada lelaki

4) tertib. maknanya lafaz azan yang diserukan hendaklah mengikut urutan sebagaimana dalam sunnah. tidak boleh memandai2 nak sebut(hayya ala al-solat) dahulu baru sebut kalimah syahadah.

5) berturutan di antara semua lafaznya. kalau dah mula azan, janganlah pula berhenti setakat kalimah syahadah, then pergi main takraw 2 game baru sambung kembali azan. itu dah mengarut namanya. maksudku jangan ada pemisahan di antara suatu lafaz dengan satu lafaz yang lain. pemisahan itu merupakan pemisahan yang lama.

6) menyaringkan suara apabila azan untuk solat berjemaah. jika solat keseorangan, sunat menyaringkan suara jika bukan di masjid dan tempat yang ada solat jemaah. kalau di tempat berkenaan(masjid n tempat orang solat berjemaah)azan pelan2 jer supaya orang ramai tak salah sangka bahawa waktu solat yang seterusnya dah masuk

masalah azan di kalangan kaum wanita
azan tidak sunat bagi kaum wanita. sunat bagi mereka iqamah sahaja tanpa menyaringkan suara sepeti azan

7) masuk waktu. sabda nabi Muhammad SAW: apabila tiba masa bersolat hendaklah seorang di antara kamu azan.( bukhari dan muslim)
ada pengecualian untuk solat subuh. harus azan mulai selepas waktu tengah malam untuk subuh.



Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 05:43 PM | Show all posts
Nadyne posted on 1-11-2012 01:54 PM
Raja Nazrin dulu pun takde lintas langsung ..Bernama jd the only media yg cover footage tu...

opss sorry. tarik balik statement. bukan lintas lansung, media footage cover.
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 05:48 PM | Show all posts


dlm gambar ni nampak tuanku segak n muda. Dah slim byk ni..
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 10:54 PM | Show all posts
Ambo lagi suko tgk Tuanku paka jumboh dgn kasut croc dia tu...
luluh dan sebak ati ambo pacal yg hino dino ni...
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2012 03:19 PM | Show all posts
balik raya haji hari tu tgk kat jalan2 KB byk bunting pasal Ekspo MAIK di IStana Negeri tu
SM V jadi model bunting..pakai songket putih..muka masam jah..
dah Tuanku ni putih selepuk, pakai baju outih plak..mmg tenggelam skit la..
tapi songket putih tu mmg baju tuk sultan kan?
kalau dia pakai kuning lagi terserlah sbb kontra dgn kulit dia..
ni semua putih...
masa raya haji dia buat korban kat umah anak yatim kat Panji..20 ekor ..
Sultan selamba sempoi  pakai Tshirt..yg juak2 kemain dgn baju melayu sampin songket bagai....kekdahnya baju juak2 lagi mahal dari baju sultan
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2012 07:29 PM | Show all posts
ni gambar tuanku masa dtg europe bulan september lepas
sorry la iols lambat upload..handsome kan





ole2 dari Tuanku


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.083341s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list