Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
65364
View
196
Reply

Kisah-kisah Misteri Di Fraser's Hill

[Copy link]

Author: yunz_02       Show all posts   Read mode

Post time 6-10-2012 07:13 PM | Show all posts
Masa dulu tak der monyet ...
Mungkin datangnya dari Pekan Kuala Kubu Bharu ...
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 07:15 PM | Show all posts
Cerita seram tak lah banyak yang saya ada nak di ceritakan , mungkin cuma 2 saja ...
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 08:27 PM | Show all posts
Saya pernah pergi sekali je.. Memang best
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 08:30 PM | Show all posts
rdzaccess posted on 6-10-2012 04:30 PM
Waktu malam sepi .. kalau nak memadu kasih eloklah .. romantik dengan di temani pokok pokok rhu yang ...

Saya paling tak suka kumbang tanduk tu.. Dah la besar, lepas tu terbang ke hulu hilir..
Nak makan pun tak selesa sebab nak elak dari kumbang tu


Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 10:01 PM | Show all posts
Jual ajer buat cenderahati ... seekor rm5.00 ...
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 10:14 PM | Show all posts
rdzaccess posted on 6-10-2012 11:15 AM
Cerita seram tak lah banyak yang saya ada nak di ceritakan , mungkin cuma 2 saja ...

ceritalah.. ada juga bahan..atau kisah yang boleh di kongsi...
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 10:16 PM | Show all posts
AlienGurlz posted on 6-10-2012 12:30 PM
Saya paling tak suka kumbang tanduk tu.. Dah la besar, lepas tu terbang ke hulu hilir..
Nak makan ...

huhuhhu... saya pun sgt takut dgn serangga2 kecil yg terbang2 inikan pula kumbang .. tapi dah kelililng habitat mereka.. tak boleh buat apa...menjerit terkejut tu memeng selalu lah..!!
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 10:43 PM | Show all posts
baiklah ... kalau gituu ... ni beritanya ....
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 10:45 PM | Show all posts
masa tu saya masih bujang dan majikan saya berkerja di Puncak Inn adalah yang ketiga....
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 10:46 PM | Show all posts
apasal heng pulak ....adush ...
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2012 10:50 PM | Show all posts
manjaredd posted on 6-10-2012 10:16 PM
huhuhhu... saya pun sgt takut dgn serangga2 kecil yg terbang2 inikan pula kumbang .. tapi dah keli ...

Hahaha.. Nasib baik saya tak ada sampai menjerit.. Setakat elak-elak je.. Mat dan minah saleh lagilah.. Tak takut langsung..
Selamba je makan.. Rasa malu pulak
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2012 12:05 AM | Show all posts
Suatu petang , saya dan kekawan duduk senang diri di dalam bilik, maka di ceritakan oleh seorang kawan ni bahawa dia ada mendengar dan pernah berjumpa dengan seseorang yang tinggal bermastautin di daerah tu ..
Menurutnya , berdekatan ada suatu penempatan pusara seseorang yang handal dan di dalam pondok yang mrumahkan pusara tersebut ada kedapatan sebilah kerisnya.
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2012 01:05 AM | Show all posts
Maka petang Sabtu tu, dia pergi mendapatkan keris tu dan bawa ke bilik .... malangnya saya tiada bersama semasa itu ... namun ianya di sahkan oleh kawan kawan yang lain ...

Namun , apabila dia meletakkan di atas meja ( keris ini berbalut ngan kain hitam dan , kain kuning di lapisan dalam ...)
dan ketika yang lain tidak melihat , keris itu sudah tiada lagi di atas meja ...

Memasing bertanya di antara satu sama lain termasuk saya juga tidak dikecualikan ... dan disusuli dengan gerakan mencari namun kedapatan tiada berjumpa ...
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2012 01:09 AM | Show all posts
Esok nya dalam jam sepuluh pagi , sekali lagi, kawan ni pergi ke tempat pusara tersebut ... dan kali ini dia pulang ke bilik dengan keringat yang membasahi seluruh tubuh badannya dan juga dengan muka yang pucat ...

Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2012 01:14 AM | Show all posts
Setelah dia tenang maka dia pun menceritakan bahawa keris tersebut berada di sana di mana ianya terletak dahulu ... sebagaimana ianya terletak sebelum dia mengambilnya ...

Kemudian di sambung ceritanya bahawa mala minggu hari sabtu itu dia ada pergi berjumpa dengan orang yang menceritakan akan berkenaan keris tersebut yang mengatakan bahawa senjata tersebut akan pulang ke tempatnya seandainya sesiapa yang tidak berkenaan mendapatkannya ... dan kini kawan saya sendiri mengakuinya ....

dah habis dah cerita yang ini ....
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2012 07:45 AM | Show all posts
dah mcm baca buku sasterawan negara pulak bila baca cerita rdzaccess. hiks
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2012 02:18 PM | Show all posts
rdzaccess posted on 6-10-2012 04:27 PM
Tu dulu lah ... masa tu masjid yang di atas tu belum buat lagi ...
Terdapat sebuah air terjun yang  ...

wOw...!!!! mesti best..aku blOm smpai sna lg,tp ada keinginan nak g jgk..
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2012 03:46 PM | Show all posts
rdzaccess posted on 6-10-2012 05:14 PM
Setelah dia tenang maka dia pun menceritakan bahawa keris tersebut berada di sana di mana ianya terl ...

oo.. yg ni mmg tk pernah dgr..penempatan kubur tu kat mana?
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2012 10:35 PM | Show all posts
rdzaccess posted on 7-10-2012 01:14 AM
Setelah dia tenang maka dia pun menceritakan bahawa keris tersebut berada di sana di mana ianya terl ...

Tak berapa phm citer ni..naper nak keris tu?...apa jena mengena keris ngan bukit tinggi?
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2012 01:14 AM | Show all posts
Bukit tu agak tinggi , bukan "bukit tinggi " ... keria tu keris lama ... kalu jual ada jugak lah imbuhan dia ... tapi saya tak tahu apa dia nak buat dengannya ....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
2.658393s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list