CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 4320|Reply: 22

Mayat Gaddafi dipersenda

[Copy link]
Post time 18-7-2012 11:48 AM | Show all posts |Read mode
Post Last Edit by brown_pupil at 18-7-2012 11:54





http://www.youtube.com/watch?v=eNzjhOB1fEY&oref=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fresults%3Fsearch_query%3Dgaddafi%2Bdeath%2Bvideo%26oq%3Dghadaf%26gs_l%3Dyoutube.1.0.0i10l10.2609.3578.0.8203.6.6.0.0.0.0.219.799.2j3j1.6.0...0.0...1ac.fumpagCRAKA

TRIPOLI: Rakaman video menjijikkan yang kelihatan menunjukkan mayat bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi dijadikan tempat untuk melepaskan geram muncul di Internet, semalam.Dalam video yang dimuatnaikkan ke YouTube menunjukkan pemberontak yang marah terhadap bekas pemimpin itu menggunakan mayat diktator berkenaan seolah-olah sebagai anak patung untuk dipersenda. Rakaman itu disedari selepas seorang aktivis antikerajaan Syria mengaitkannya dalam Twitter bagi tujuan mengancam Presiden Bashar al-Assad. Video sepanjang seminit itu, yang kesahihannya tidak dapat disahkan, dipercayai dirakam pada 20 Oktober lalu, hari Gaddafi ditangkap dan dibunuh oleh tentera pemberontak.

Ia menunjukkan suasana sambutan yang kecoh sambil beberapa pemuda menjerit dan bersorak di sebelah van mengandungi mayat yang menyerupai Gaddafi.

Mayat itu tidak berbaju dan dilitupi darah serta terkulai.

Seorang pemberontak dilihat menggerak-gerakan kepala mayat itu sambil bercakap dalam bahasa Arab, seolah-olah mengajuk bekas pemimpin Libya itu.

Beberapa lelaki lain dilihat merakamkan kejadian dengan telefon bimbit masing-masing.


Mayat Gaddafi kemudian di bawa keluar dari van itu dan ditempatkan di atas tempat kelihatan seperti pengusung.
Selepas video itu dimuatnaikkan, aktivis antikerajaan Syria, Sami Al Hamwi menulis dalam Twitter mengenainya: “Seseorang perlu menghantar ini kepada Bashar.” Rakaman itu yang kemudian disiarkan oleh akhbar Huffington Post, adalah yang paling jelas setakat ini berhubung suasana yang menyelubungi kematian Gaddafi.

Ia disiarkan kurang dua minggu selepas pilihan raya demokratik pertama Libya yang nampaknya akan dimenangi oleh parti liberal sekular.
Gaddafi memerintah Republik Arab Libya selepas menggulingkan Raja Idris dalam rampasan kuasa tanpa pertumpahan darah pada 1969.

Tunjuk perasaan menentang beliau bermula pada Februari 2011 berikutan kebangkitan rakyat di Mesir dan Tunisia. - DM

credit : Harian metro

p/s - Perbuatan ini bagi aku mmg biadap.. sebab dalam islam pun mmg di ajar utk menghormati mayat!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 18-7-2012 12:59 PM | Show all posts
Kalau dah namanye orang arab tu....
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2012 01:06 PM | Show all posts
perangai sesorg mmg mcm bangkai...
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2012 04:58 PM | Show all posts
kuajaq  betoi..mayat tu kot, even anak kucin mati pon aku angkat tertib2 inikan manusia..
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2012 05:07 PM | Show all posts
mmg tak patut....tapi bayangkan betapa bencinya dioarang.....
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2012 05:36 PM | Show all posts
tubuh badan tuu tak bersalah!!!
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2012 12:07 AM | Show all posts
org arab mmg perangai xsemenggah
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2012 09:00 PM | Show all posts
Asabiah sangat Arab ni.. Melayu x lama lagi macam ni la
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 20-7-2012 01:34 AM | Show all posts
nama pn arab..mn reti nk hormat orang.ni kan plk yg dh mati..
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 07:58 AM | Show all posts
mongok betul depa ni :@
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 09:20 AM | Show all posts
Libya - Syria .... nampak x dalangnya
persamaan propaganda
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 09:21 AM | Show all posts
sibuk dgn isu syria.... isu myanmar xde sape yg pandang.....
mentang2 muslim myanmar xberkulit putih
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 09:25 AM | Show all posts
Libya yang nampaknya akan dimenangi oleh parti liberal sekular.


nasib baik....

sape masih igt lagi ketika revolusi..kemain gebang2 parti islam akan munguasai semula Libya??



ummah tertipu lagi dan lagi....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 20-7-2012 09:29 AM | Show all posts
Reply 12# AbukRokok


    aku x rasa isu dia sebab kulit..

Aku rasa terpulang pada 'negara tu', nak tolong ke tak..

Negara paling dekat ngan myanmar, bangladesh pun halau pelarian rohinga ni balik walaupun majoriti bangla tu pun muslim.. Kalau nak kata malaysia tak tolong, ada je pelarian2 tu kat sini. Siap masuk sindiket mintak sedekah lagi..

At the end of the story.. semua benda yang jadi ni sebab depa ada agenda depa sendiri.. tengok pon tau aih..
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 10:04 AM | Show all posts
diorang ni pelik2 betol laaa...
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 10:35 AM | Show all posts
hahaha. semua ni permainan ISrael....
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 20-7-2012 10:59 AM | Show all posts
biadap betul..........:@
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 12:15 PM | Show all posts
Post Last Edit by SulurBidar at 20-7-2012 12:16

Sejarah dah menceritakan bhwa sebahagian daripada golongan Arab telah mengorek kubur musuh dan dipacakkan di atas tiang bagi melepaskan geram..


p/s: Aku tidak anti-Arab, tetapi aku anti-assobiyyah..
p/s2: Adakah arab assobiyyah? sama-samalah kita perhati
p/s3: Cina dan Melayu pun aku rasa sama aje..
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 03:03 PM | Show all posts
sangat biadap,.....
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2012 04:57 PM | Show all posts
x napok gambo pon
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

12-8-2022 08:26 PM GMT+8 , Processed in 0.138396 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list