Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
72002
View
178
Reply

Penerimaan LELAKI Terhadap Gadis Dirogol/Terlanjur

[Copy link]

Author: carlisha       Show all posts   Read mode

Post time 16-6-2012 10:55 PM | Show all posts
kalau dirogol insya Allah leh terima..
kalau terlanjur mungkin tak kot..nk bantu kembali ke jalan yg benar leh tp kalu nk ambik jd bini tak kot..
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2012 10:45 AM | Show all posts
kalo dah terlanjur tapi insap..bolekah kaum lelaki terima jugak?
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2012 11:42 AM | Show all posts
KALO JUMPE PMPN GITU....LARIKKKKKKKKKKKKK.......VROOMMM.....
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2012 02:18 PM | Show all posts
Sejak aku aktif forum sejak 2004 sampai skrg, soalan ni tak putus ditanyakan... Dan jawapan aku sejak dulu tetap sama...

Kalau atas sebab dirogol, itu bukanlah atas kehendak si wanita itu, jadi kenapa kita nak menghukum dia sedangkan dia sebenarnya mangsa? Berilah dia peluang, dia tidak kotor, tidak hina, lelaki yang meragut maruahnya itulah yang HINA-SEHINANYA.... Sesungguhnya aku sangat simpati dengan mangsa2 ini... Semoga Allah berikan mereka kekuatan untuk teruskan kehidupan biarpun prospek untuk terus berada dalam trauma adalah besar...

Macam yang terlanjur pulak, ini bergantung... Jika ianya berlaku SEMEMANGNYA mmg tidak dapat dielak (menghampiri dirogol), pendapat peribadi aku dia pun sepatutnya boleh diberi peluang kedua untuk jadi wanita yang normal macam org lain... Allah dah bagitau, meskipun hambaKU datang kepadaKU dengan dosa seisi langit dan bumi sekalipun, jika dia bertaubat kepada AKU, akan AKU terima taubatnya dan menjadilah ia seperti bayi yang baru dilahirkan...

Tapi kalau yang sampai tahap berkali2 terlanjur tu, sejujurnya aku tak cukup kuat untuk terima wanita yang sebegini, bukan sebab mereka kotor atau apa, tapi aku takut satu masa nanti dimasa hadapan, jika sudah berkahwin dan timbul apa2 masalah, aku bimbang hati aku tak cukup kuat nak menepis bisikan dan hasutan syaitan untuk membanding-banding dia dengan mana2 wanita lain yang normal... Aku tak sekuat itu...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2012 02:23 PM | Show all posts
dlm islam, kesucian keturunan amat di titik beratkan...full stop...itu pandangan aku...
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2012 06:26 PM | Show all posts
nasib pompuan di tangan lelaki

nasib lelaki di tangan tuhan
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2012 11:11 PM | Show all posts
dlm islam, kesucian keturunan amat di titik beratkan...full stop...itu pandangan aku...
ifanonline Post at 18-6-2012 14:23


Ciri memilih isteri dalam Islam & Apa Yang Penting Bagi Aku


    Rupa - Manis Di Mata Dah Memadai
    Harta - Tak Kisah.

Tapi Dua Bawah Nie Berkait Rapat

    Agama - Mestilah Ikut Apa Yang Disuruh & Tinggal Apa Yang Dilarang
   Keturunan - Kalau Yang Dah Terlanjur Tu Mesti Kes Berkaitan Agama. Kira, penerimaan gadis terlanjur tu lagi susah dari yang dirogol.
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2012 11:22 PM | Show all posts
Ciri memilih isteri dalam Islam & Apa Yang Penting Bagi Aku


    Rupa - Manis Di Mata Dah Me ...
AndySixx Post at 26-6-2012 23:11


soal suci dan tak suci ni satu isu yg sensitip...mana2 agama pun melarang hubungan seks di luar pernikahan...not only in islam...soal penerimaan ni terpulang kpd individu terbabit...especially lelaki...who are we to judge people?
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2012 08:00 PM | Show all posts
Terus terang, saya penah ada pengalaman bercinta dengan gadis terlanjur. Masa tu lah kita nak tunjuk hero, kita bakal membela nasib dia. Walaupun saya ni dulu anti penzina, Allah uji jatuh cinta dengan gadis terlanjur juga.

Atas dasar cinta, saya tolak ketepi prinsip saya, sampai gigih saya sanggup meminang dia, kira serius sangat2. Cuma akhirnya jodoh kami tak kesampaian, sebab si dia menolak saya kerana dia rasa saya terlalu baik berbanding dia. Akhirnya dia berhijrah ke negeri asalnya.

Masa berpisah tu, gugur jantung ni. Rasa frust gila2. Tak keruan pun ada. Tapi rupanya ada hikmah. Jika saya jadi suaminya, mampu ke saya tak mengungkit kisah silam dia kalau ada krisis rumah tangga. Mampu ke saya menerima jika anak2 cucu kami pula mengulangi dosa lampau. Mampu ke saya menerima ujian Allah ke atasnya jika ada insan lain membongkar kisah silamnya semata2 nak mengaibkan kami sekeluarga.

Sudah2 pula, tak pasal2 saya menzalimi diri sendiri & dirinya juga.

Masa tu juga, teringat akan ayat Quran bermaksud penzina hanya untuk penzina sahaja. Tapi takdelah saya berdendam dengan si dia, sebab lepas berpisah tu sempat saya berdoa agar Allah temukan jodohnya dengan insan yang jauh lebih baik dari saya.

Alhamdulillah, saya dah bernikah ... dengan seorang ustazah (ada juga hikmah tu). Si dia, insan yang pernah bertakhta di hati saya dulu pun, baru pertengahan bulan lepas juga telah bernikah dengan jejaka pilihannya. Alhamdulillah, rasanya suaminya itu insan yang redha ke atas dirinya, Insya Allah lebih baik dari saya ini.
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2012 04:42 PM | Show all posts
Reply 1# carlisha


Kalu dah jodoh mcm mne..nk tolak pon xleh..trima seadanya..
Insyallah bahagia dunia akhirat ;)
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2012 04:43 PM | Show all posts
Reply 48# ifanonline


    correct!
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2012 04:44 PM | Show all posts
Reply 26# Loxlaxman


ape ke sengal  professor tu?haish..dunia2 mcm2
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2012 07:07 AM | Show all posts
Kalau dirogol aku boleh terima. Kalau terlanjur, no way. Aku boleh je jaga adab pergaulan aku, so al ...
emino Post at 8-5-2012 11:57



   setuju aku vote emino hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2012 05:44 AM | Show all posts
maafkan sy.. pendapat sy..kalau lelaki xready sgt.. dlm kata 'dah ready' tu masih ada keraguan.. rasa was2 dengan pendirian sendiri.. maka lebih baik jgn terima perempuan yg dah xsuci.. dirogol ke..dia terlanjur pastu dah insaf ke.. lebih jgn bagi harapan kat diorang. sebab wanita ni sukar utk di jangka.. lebih2 lagi mereka yg punya ain sendiri. kalau dah bergaduh or ada konflik lepas tu kisah silam jadi ungkitan.. org baik or nak jadi baik pun bleh bertukar sebaliknya. dan bila dah mnjadi suami,suami jenis ni hanya akam menutup peluang si prmpuan utk merebut ganjaran syurga.. ye lah,camne nak aman beribadat kalau asyik gaduh..kalau dah gaduh camne plak suami nak redha kat isteri..sedangkan redha Allah itu melalui redha suami juga
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2012 09:50 PM | Show all posts
Ex aku kena rogol. Pastu before aku dia ada jantan lain. dia main gak ngan jantan tu. aku tak kesah sebab what past is past. tapi skang dia dah kawen
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2012 01:38 AM | Show all posts
bagi aku plak, aku xkesah kalau dirogol sebab dalam pandangan Islam, dirogol tu masih dianggap suci.
tapi kalau terlanjur tu, fikir dua tiga kali gak. tapi kalau dah jodoh ngan yg dah terlanjur ni, kena belajar menerima je la. kuatkan iman n beri didikan agama secukupnya. berdoa agar dosa lampau dia diampunkan.
juz my 2 cents.
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2012 12:54 PM | Show all posts
tanggungjawab bapa bermula dari pemilihan ibu anak2

tak cantik tak apa asalkan suci
Reply

Use magic Report

Post time 7-9-2012 03:54 PM | Show all posts
salah siapa ....???? kesihan nie lah mereka yg terpaksa menerima keadaan sedemikian.......
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2012 08:21 PM | Show all posts
heeeeeee..
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2012 12:11 PM | Show all posts
lagi ramai perempuan yg vote dr lelaki nie..hehehe..memang cibuk jer perempuan ni kan..cibuk nk tau..hahahah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.110966s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list