CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: MissLibra

KOLESTEROL KU TINGGI

[Copy link]
Post time 7-9-2013 02:02 AM | Show all posts
Makan garlic complex shaklee. Murah je pun utk cegah darah tinggi n kontrok kolesterol.. Pm saya atau sms/ wassap 019-7775895.. Harga x mahal mana..tp mmg selamat, berkesan n semulajadi.. Sebotol pun dah nmpak kesan insyaAllah..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-9-2013 09:14 PM | Show all posts
NurulAzwani posted on 7-9-2013 02:02 AM
Makan garlic complex shaklee. Murah je pun utk cegah darah tinggi n kontrok kolesterol.. Pm saya ata ...

Kalau nak turunkan darah tinggi - suggest makan apa?
Tq

Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2013 09:27 PM | Show all posts
ioalls baru cek kolestrol tadi..5.2..sblum ni 6.4 tinggi. Ada ofismate bagi petua makan cuka epal dengan madu..boleh turunkan kolestrol n control kencing manis...aioalls amik cuka madu tu lah. Tdi doc ckp 5.2 tu borderline..tp iolls dh happy juga lh sbb dh turun kolestrol. TT boleh lh try
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2013 09:16 AM | Show all posts
awak makan livextra dan epa dha. saya jamin kolesterol awak turun...insha allah... sbb mak saya dr bergantung bertahun2 dgn ubat kolesterol, skang dah tinggalkan dah ubat kolesterol tu.. Last edited by DIYAnIFA on 10-9-2013 09:25 AM

Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2013 09:07 AM | Show all posts
MissLibra posted on 3-5-2012 01:02 PM
org cakap makan bawang putih terus, whether rebus jadi air atau dalam makanan pun boleh jugak ka ...

Syabas krn amik brat ttg kesihatan. Ada kwn sy ni, paras kolesterol dia normal, BMI normal, hari2 bersenam. Tup-tup, kena strok. Betui apa yg distory dlm tred harizs "mitos kolestrol punca serangan jantung".....

Cdg sy, satu pkra lagi perlu dicek---paras homosistein dlm darah. Ia punca utama yg menyumbang kpg serangan jantung dan strok.

Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2013 10:43 AM | Show all posts
byk tips dan petua manarik...

sya mkn juga oat..tp kdg2 tk lalu..rasa kembang tekak...
tp utk kesihatan..kena mkn
Reply

Use magic Report

Post time 10-11-2013 11:46 PM | Show all posts
I pun dulu kolestrol ada tinggi juga. Pergi farmasi lalu mereka sarankan i ambil vitamin "Red Yiest Rice". Di samping tu, kawal sikit pemakanan. Elakkan mkn bergoreng, bersantan. makan oat. Insaallah memang i pulih selepas tu. Bacaan sekitar 4.0 dan tak pernah lebih 5.2 lagi...
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2013 01:19 PM | Show all posts
Kadang-kadang bile dh selalu makan oat, rase mual juge..
Ni sy nk kongsi kebaikan NUTRILITE Lecithin E yang memang berkesan untuk menyerap kolestrol jahat didalam badan..


  • Berperisa madu, karob, dan walnat mapel. Satu tablet yang boleh dikunyah memberi 25 IU Vitamin E dan 50 mg lesitin.
  • Vitamin E adalah antioksidan penting yang menentang radikal bebas.
  • Lesitin adalah pengemulsi lemak bagi bahan berlemak dalam tubuh dan membantu dalam penyerapan vitamin E.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2013 01:33 PM | Show all posts
Hasil Bloodtest haritu, kandungan kolestrol saya agak tinggi... so, Doc advise utk amalkan makan kacang badam mentah... kalau boleh, sehari dlm segenggam... Try with kacang badam yg guna untuk buat kek/biskut dulu..

Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2013 03:30 PM | Show all posts
cuba makanan kesihatan yang sempurna(bukan jenis extraction), pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan, sekurang-kurangya 15jenis ke atas setiap hari...

http://bit.ly/1jkcImV
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2013 09:47 AM | Show all posts
cuba amalkan minum air teh belalai gajah
Reply

Use magic Report

Post time 17-12-2013 10:16 AM | Show all posts
Makanan organik penyembuhan penyakit secara total.
Reply

Use magic Report

Post time 17-12-2013 10:32 AM | Show all posts
Makanlah makanan organik Melilea dan ada akan dapati ianya menyembuhkan
pelbagai penyakit seperti di bawah ini. Saya sendiri sembuh dari leah, berat
badan berlebihan dan kolesterol berlebihan dengan mengamalkan makanan
organik ini. Gambar saya adalah yang berkacamata berbajy hitam. Turun berat
badan sebanyak 14kg dalam sebulan. InsyaAllah, amalkan makanan organik.

Last edited by zulmnster on 17-12-2013 10:33 AM

Reply

Use magic Report

Post time 20-12-2013 08:40 AM | Show all posts
cer ambil Vitamin C, Lecitin  dan Omega guard
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2013 10:48 PM | Show all posts
Salam..

Berkongsi dari pengalaman
saya x boleh makan oat ..(Senang cerita x lalu) Badan nak kanji juga.. nak makan nasi je.. last2 amik kau.. kena warning ngan doc. doc tu sarankan makan nasi beras perang tp x best lak.. x de feel. cit chat ngan member2 ada sorang sarankan saya amik beras perang.. serbuk ngan teknologi nano. Bancuh je... rasa dia cam makan bubur pun ada.. cam air barli pun ada.. tpi diaorang kata kandungannya hanya beras perang je..
So.. saya nak kongsi la.. breakfast semua minum bancuhan beras perang ni.. satu keluarga.. kul 1 tghari idak le rasa laoar sangat..(tu yang suka tu).. harap2 lepas ni berat badan menyusut le.. amin2.  Sapa 2 nak try leh email saya.. berasperangsumberterbaik13@gmail.com

Sedikit info
Beras perang memiliki selaput perang dipermukaan berasnya maka ia mempunyai serat yang lebih daripada beras biasa. Secawan cawan beras perang mengandungi 3.5 gram serat manakala satu cawan beras biasa mempunya kurang dari 1 gram serat.
Beras perang Ini antara kelebihan berang perang yang kita semua patut tahu:-

1. mengandungi mineral maganese sebagai bahan anti pengaratan dalam tubuh badan
2. mengekalkan berat badan yang ideal
3. mengandungi selenium dan fiber/serat sebagai anti kanser
4. menurunkan kolesterol dalam badan
5. baik untuk wanita yang menopouse(menjaga jantung dan darah tinggi)
6. mengurangi penyakit kencing manis jenis ke 2.
7. mengandungi vit B1, B2, B6, zat besi, fosfat,
8. kalsium yang lebih tinggi berbanding beras putih

saya sedia membantu..
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2014 11:32 AM | Show all posts

Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah Manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.

Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).

Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah, dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.

1. Buah kering

- buah kurma kaya dengan serat dan kandungan flavanoid
- mampu menyingkirkan lebihan lemak LDL dan mengurangkan risiko penyakit jantung
- flavanoid juga terdapat dalam the, brokoli, tomato, bawang dan buah delima

2. Epal

- makan sebiji epal atau jusnya setiap hari dapat mengurangkan kolesterol dalam badan
- memakan makanan segera dan kemudiannya makan epal atau jusnya dapat mengimbangi kandungan zat dan mencegah pembentukan lemak

3. Ikan Tuna

- sumber asid omega-3 selain salmon dan sardin
- melindungi tubuh daripada peningkatan kadar kolesterol LDL

4. Kacang tanah

- kacang tanah yang dipanggang mengandungi lemak sihat dan kaya vitamin E
- Vitamin E dapat membantu  menghalang radikal bebas daripada merosakkan kandungan HDL dan dapat mengelak daripada serangan jantung

5. Buah Mangga

- kaya vitamin C
- vitamin C berupaya mencegah LDL dalam badan
- selain buah mangga buah lain ialah belimbing, kedondong, betik, rambutan, strawberi dan kiwi

6. Kismis

- mengandungi sebatian yang mampu menurunkan kolesterol
- amalan diet 400 kalori kismis setiap hari boleh menrunkan kadar kolesterol dalam darah sebanyak 8 peratus

7. Jambu batu

- disyorkan makan buah jambu batu dalam jumlah 400 gram atau sebiji sehari selama empat minggu
- dapat menurunkan paras kolesterol sebanyak 18.8 peratus dan baik untuk wanita yang ingin menurunkan berat badan

Baca juga :
Kurangkan kolesterol untuk jantung sihat

***************************************
TAHUKAH ANDA?

Peningkatan kadar KOLESTEROL dalam darah anda
boleh meningkatkan tekanan darah dan anda
mempunyai RISIKO yang tinggi diserang STROKE
dan serangan jantung secara mengejut.


***************************************

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-3-2015 10:59 PM From the mobile phone | Show all posts

Antara penyebab stroke, darah tinggi dan sakit jantung ialah salur darah tersumbat kerana kolesterol yang diserap ke dalam dinding salur darah menyebabkan bengkak pada dinding salur darah dan menyebabkan salur darah semakin sempit dan tersekat.

Phytocol berfungsi dengan membekalkan badan dengan phytosterol, yang mana ia menyerupai molekul kolesterol dan mengawal penyerapan kolesterol.

Kepada mereka yang nak selesaikan masalah kolesterol secara natural, phytocol supplemen yang sangat bagus. Hubungi sy 019.311.5284(affa) utk lbih lanjut
Reply

Use magic Report

Post time 15-3-2015 09:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Exercise and mkn oat..
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2015 09:18 PM From the mobile phone | Show all posts
http://affavitaminstore.blogspot.com/2014/06/produk-terbaru-shaklee-phytocol-st.html?m=1
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2016 11:55 AM | Show all posts
Sebenarnye dah ada banyak kajian tentang cara nak turunkan kolesterol ni.

salah satunya adalah dengan pengambilan fitosterol. Fitosterol ni boleh je ambil drpd sayur-sayuran.

Tapi, selalunye kalau kite just bergantung pd sayur je tak cukup. Sebab kalau ikutkan saranan NIH, sehari kena amek 2,000mg fitosterol.

Lebih daripada 80 kajian klinikal telah mencatatkan keberkesanan fitosterol ni.
Dalam kajian tu mengatakan, pengambilan fitosterol dengan kuantiti yang seperti disarankan dapat merendahkan kolesterol LDL (kolesterol jahat) sebanyak 15%.

(Continuous Dose-Response Relationship of LDL-Cholesterol-Lowering Effect of Phytosterol Intake, Demonty I, Ras RT, van der Knaap HC, et al., J Nutr. 2009.

So, kalau anda ada masalah kolesterol, mungkin ini boleh jadi salah satu ikhtiar anda. Shaklee ade supplemen fitosterol, nama dia Phytocol ST. Boleh try.

Boleh PM saya kalau nak tau. Atau kalau nak baca-baca pasal ni, boleh baca sini: http://bit.ly/2fZ5T0u

Semoga kita sehat-sehat aje...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Kesihatan


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 08:14 AM GMT+8 , Processed in 0.095819 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list