Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
56818
View
560
Reply

Tgh pregnant tapi suami berskandal dengan pompuan indon (hapdet - dah cerai dah)

   Close [Copy link]

Author: tablet       Show all posts   Read mode

Post time 24-4-2012 05:07 PM | Show all posts
Panjang karangan ko tapi tak sepanjang karangan aku hari ini .. karangan aku cari duit, karangan ko luahkan perasaan..

Kenapa suami yg tak solat, tak bagi nafkah mencukupi kepada keluarga, TAPI bila curang, isteri sibuk tercari2 kesalahan dan kekurangan diri sendiri? Mulia betul hati uoll, seolah laki tu manusia paling sempurna!
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:07 PM | Show all posts
sory la mencelah skit..terasa nak reply bile baca kesah nie...

Yelah nak galakan org berpisah pun aku bukan org yg pandai sgt..pendapat peribadi kes nie mmg tahap teruk dan kronik la..mmg betol ibu segala benteng adalah solat..kalo tak solat, org tu lemah..lemah akhlaknya, lemah daya fikirnya, lemah iman nya..yg kuat nya nafsu syahwat..zaman skarg nie mmg byk dugaan..utk org kawin lagila kuat..sbb dh byk pengalaman..ermm..

dr sudut lain..kakak yg terkena nie..ambilla mase skejap muhasabah diri..mgkn kite juga ade byk kekurangan dgn Allah swt...

Igt disebalik kejadian pasti tersembunyi setibu hikmah...redha dgn ujian Allah w/pun ia tak semudah menaip di keybord nie...

Seseungguh rehda itu adalah jalan terbaik dan bykkan bermunajat kdp Allah..mengadu dgn Allah..Moga2 Allah memberi jalan dan petunjuk yg terbaik..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:13 PM | Show all posts
masalah laki...
laki kuat sex...kurang beriman......tak yah citer panjang bab2 lain tuh sampingan j ...
akubest Post at 24-4-2012 13:10



    Ko ni merepek apa? Asal laki kuat sex, berzina bagai suruh poligami... senang kan, nampak sangat akal tak cukup tapi ada hati nak melahar orang kononnya? Ptuiihhh.....

Suami dan bapa WAJIB jadi manusia paling terbaik di mata anak isteri, suami dan bapa mesti teguh imamnya, suami dan bapa mesti jadikan diri dia seseorang yang dikagumi anak isteri.......isu sini bukan Tt budget dia isteri solehah tapi isu yg harus dititikberatkan laki yang tak beriman, kurang mampu, kuat seks & penzina. Hukum zina bg seorang suami ialah rejam sampai mati.. bukan aku yg kata, agama yg tetapkan.. yang ko bongok suruh poligami apasal?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:16 PM | Show all posts
TT.. baik TT teruskan jer niat TT tu,.. betul kata forumer lain.. kasih sayang anak dan bapa tak akan terpisah.. terpulang pd bapak tu sendiri kalau si bapak ni memang ada hati dan jenguk anak sentiasa, nafkah semua terjaga alhamdullilah.. tapi kalau dia tak tanggungjawab menjawablah dia nanti.. masa nih lah nak tengok keikhlasan kasih sayang seorang bapa..
kes kau ni memang parah TT, walaupun somi TT kata nak berubah tapi dia akan payah untuk menlupakan lebih2 perbuatan terkutuk tu, dia pasti terkenang-kenang layanan si indon tu,, aku risau jer kalau dia bersama TT pun bayangan si indon tu yg digambarkan..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:24 PM | Show all posts
Ko tak payah layan sendu la Tt, takde makna..... pd aku takde alasan yg menghalalkan sorang laki tu berzina.. so ko tak payah stress dgn perut buncit pikir apa kekurangan ko, kesalahan ko segala... ko cari lawyer dan file fasakh.. aku rasa dah banyak thread cerita psl fasakh ni.. biar lambat asalkan ko bebas dari lelaki penzina... jangan sama tarafkan maruah ko dgn seorang penzina... hina ok...

We are here to support you, bkn dr segi material tapi emotional & spiritual.... paling penting, ko yg kena firm kan diri ko, jgn mudah terpedaya dgn pujuk rayu... ada hikmah Tuhan benarkan cerai fasakh, so jangan ko dengar org2 yg merepek ala2 ahli syurga... Tuhan benci penceraian tapi tetap ada hikmah cerai tu tak diharamkan....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:26 PM | Show all posts
aku nak tengok korang gaduh dulu dalam ni. lepas tu baru aku masuk mencelah tazkirah apa yg patut.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:29 PM | Show all posts
aku nak tengok korang gaduh dulu dalam ni. lepas tu baru aku masuk mencelah tazkirah apa yg patut.
BATUAPI8888 Post at 24-4-2012 17:26



   Sapa yg gaduh batu?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:30 PM | Show all posts
ya ALLAH kak beratnye ujian akk ni..sagt2 simpati saya pun rasa nak pitam,bile saya baca saya mengucap panjang..kenapala dia tak hrgai akk disaat macam ni,org lelaki memg akan nampk salah orang permpuan aje..

YA ALLAH moga akk diberi petunjuk n hidayah,diberi juga perlindungan dunia n akhirat..YA ALLAH tabahkan la hati setiap wanita yang mghadapi ujian seprti akak ni..amin2 sedih sagt2 kak..saya pulak yang terasa..nasib MIL akak faham ape yg dia rasakan..moga semuanye berpihak pade akak,yang penting jaga kesihatan,kandungan n anak2..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:31 PM | Show all posts
Sapa yg gaduh batu?
BidadariAnggun Post at 24-4-2012 17:29


maksud aku, nak tengok korang dalam ni la. masing2 emo jek haku nengok. rilex....chillllll.........
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:39 PM | Show all posts
TT,
Aku nak bgtau kat ko, lelaki/suami yang bila tuanya baru nak gatal merenyam kenal pompuan luar selain bini, maka payahla nak suruh berubah. Itu pasti. Kecuali dia benar2 berusaha, taubat nasuha dan jika Allah izinkan, maka berubahlah ia.

Pendapat aku, sekarang yang paling penting, perkara2 yg ko kene buat, ialah:-

1)  Banyakkan Istighfar, muhasabah diri, buat solat taubat, solat itikharah dan solat hajat.

2)  Kuatkan hati, jika hati lebih berat kepada perpisahan, maka jangan berpaling ke belakang lagi. Tekad dengan keputusan. Keputusan yang pastinya terbaik untuk masa depan tt dan masa depan anak2 tt terutamanya.

3)  TT boleh memohon perceraian fasakh. TT mempunyai bukti yang cukup kukuh utk membawa suami ke kes fasakh.

4)  Dalam proses semua ni, tt kene cukup kuat diri dan jaga anak2 tt. Jangan sedih kalau ada yg kata kesian anak2 bla...bla...bla....  Sebab, hubungan ayah dengan anak, tetap hubungan ada. Ayah tu dah tak layak utk menjadi ayah terbaik yg boleh mendidik anak2 dan isteri. Jadi, let him go. Anggap jodoh hanya setakat tu. TT ada kerjaya, ada segalanya. InsyaAllah...tak susah hidup tt walau tanpa suami mcm tu.

Good Luck. Jangan lupa mengadu padaNya. Itu lebih mujarab.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:39 PM | Show all posts
kasihannya awak tablet.
Takperlah, ambil keputusan sebijaknya.
ambil kira segala segi untuk mengambil keputusan demi masa depan.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:39 PM | Show all posts
aku nak tengok korang gaduh dulu dalam ni. lepas tu baru aku masuk mencelah tazkirah apa yg patut.
BATUAPI8888 Post at 24-4-2012 17:26



   ni la punca masalah rumahtangga.suka pada pergaduhan.dan nak menang walaupun dgn laki sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:40 PM | Show all posts
ni la punca masalah rumahtangga.suka pada pergaduhan.dan nak menang walaupun dgn laki sendi ...
kepitkuku Post at 24-4-2012 17:39


ko tak kenal aku lagi ni.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:41 PM | Show all posts
ko tak kenal aku lagi ni.
BATUAPI8888 Post at 24-4-2012 17:40



   saya tak suka tgk orang gaduh.saya lebih suka mengalah
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:42 PM | Show all posts
saya tak suka tgk orang gaduh.saya lebih suka mengalah
kepitkuku Post at 24-4-2012 17:41


bukan aku nak gaduh. aku nak tengok dorang dlm ni dulu, then aku bg tazkirah part aku. ko ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:44 PM | Show all posts
Aku dengan seyakinnya berani kerat jari. Kalau laki ko kata nyesal pun tt, takkan lama punya. Esok2 dia buat lagi. Ko nak terus tertipu lagi dan lagi ke ko nak bertindak bijak sekarang. Ha........aku kasik ko hint bagus tu. Apa ko patut buat. Sedih sekejap jek sekarang takpe. Daripada esok2 ko sedih banyakkkkkkkkkk......silap2 ko ngan anak2 ko mewarisi penyakit lak kang hasil hubungan haram laki ko ngan minah2 simpanan tu semua. Na'uzubillah.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:44 PM | Show all posts
bukan aku nak gaduh. aku nak tengok dorang dlm ni dulu, then aku bg tazkirah part aku. ko ni:lol ...
BATUAPI8888 Post at 24-4-2012 17:42



   ohh maaf.saya orang baru.tapi saya tahu kalau dgn perempuan indon, payah nak menang.dorang lebih lembut layan lelaki.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:51 PM | Show all posts
kepada TT,

apa yg mampu aku tulis ialah dugaan yg datang ini dari Allah, so kepada Allah juga TT mohon diberi petunjuk dlm buat keputusan.

Ketika Allah rindu pada hambaNya, Ia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa
melalui malaikat Jibrail yang isinya adalah ujian. Dalam hadis qudsi Alah berfirman:
Perglah pada hambaKu Lalu timpakanlah bbagai ujian padanya kerana Aku ingin
m'dengar rintihannya ( HR Thabrani dar Abu Umamah)
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:52 PM | Show all posts
kesian nyer la ko.... kuatkan semangat ye... memang laki ko jenis jantan tak guna.... aku harap ko kuat demi anak2 ko...... bertabah ya!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2012 05:56 PM | Show all posts
maksud aku, nak tengok korang dalam ni la. masing2 emo jek haku nengok. rilex....chillllll...... ...
BATUAPI8888 Post at 24-4-2012 17:31



   Oh....hihihihi, biasa la dorg... aku punya penyelesaian senang jek.....

Laki yg perlu ditinggalkan ialah bila ...
1. Pemalas tak nak cari rezeki tanggung anak bini,
2. Penzina tak kisah la sebulan gaji rm20k ke...
3. Kaki pukul, penipu, hidup memyusahkan orang jek
4. Bapak ayam
5. Perogol anak, anak dara orang, bini orang etc
6. Gila
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.088771s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list