Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
32958
View
144
Reply

LENS 70-300mm

[Copy link]

Author: cabang       Show all posts   Read mode

Post time 15-1-2013 11:05 AM | Show all posts
kitul posted on 15-1-2013 09:58 AM
Uik bulat
Besar bajet ko  

atas pengalaman aku sendiri, aku pernah guna tamron 70300 yg rega 8 ratus tu mmg kurang puas hati berbanding dengan lens yg aku pakai sekarang

sekarang tengah berangan nak angkat lens 300mm f2.8G
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-3-2013 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
bulat posted on 15-1-2013 11:05 AM
atas pengalaman aku sendiri, aku pernah guna tamron 70300 yg rega 8 ratus tu mmg kurang puas hati  ...

hi....skrg rasa nk beli 70- 300 or 70- 200 2.8 pl rsanya.....boleh bg idea mn lbh brguna? atau brp harga 2.8 yg 3rd party...canon i x mampu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2013 01:11 PM | Show all posts
cabang posted on 30-3-2013 10:41 AM
hi....skrg rasa nk beli 70- 300 or 70- 200 2.8 pl rsanya.....boleh bg idea mn lbh brguna? atau brp ...

70-200 f2.8 sesuai kalau amik gambar indoor atau malam sbb aperture dia besar, boleh dapat shutter speed lebih laju



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-4-2013 06:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Hajat nk ambil sigma or tamron, brp harga d pasaran paling min sekarang, if tau hrga baru syiok g tawar menawar. Tq
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 12:25 PM | Show all posts

Gambar Hari ATM di Dataran Merdeka semalam..... guna lens Canon 70-300






Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 01:29 PM | Show all posts
aduh...baru fikir psl 50mm @ 35mm.. dah melintas 70 -300 la pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 02:01 PM | Show all posts
abgkl09 posted on 22-9-2013 12:25 PM
Gambar Hari ATM di Dataran Merdeka semalam..... guna lens Canon 70-300

wah abangKL ni guna tele erk...
marbeles gambornya
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 02:02 PM | Show all posts
budaktua posted on 22-9-2013 01:29 PM
aduh...baru fikir psl 50mm @ 35mm.. dah melintas 70 -300 la pulak..

BT
tak per Lahan lahan
nanti duit dah berkepok beli jer jangan tidak
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 02:22 PM | Show all posts
budaktua posted on 22-9-2013 01:29 PM
aduh...baru fikir psl 50mm @ 35mm.. dah melintas 70 -300 la pulak..


Bagi pendapat saya kalau BT nak beli antara 2 lens ni.... baik BT beli yg 50mm tu.. ia  lebih banyak kali akan digunakan.. kerana 70-300 ni kegunaannya terhad...nak bawa ke mana2 pun leceh ..besar/berat...
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 02:39 PM | Show all posts
dilaOHdila posted on 22-9-2013 02:01 PM
wah abangKL ni guna tele erk...
marbeles gambornya

ni memang tele lens .. tentang gambar pula ... punya lah banyak sy ambil hari tu .. dua ni lah sy rasa ok sikit yg lain tu kira biasa2 jer..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 02:42 PM | Show all posts
abgkl09 posted on 22-9-2013 02:22 PM
Bagi pendapat saya kalau BT nak beli antara 2 lens ni.... baik BT beli yg 50mm tu.. ia  lebih ba ...

Tapi best guna 70-300 utk skodeng kan abgKL
Dari jauh leh candid ...lari sebelum dikejor
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 02:58 PM | Show all posts
dilaOHdila posted on 22-9-2013 02:42 PM
Tapi best guna 70-300 utk skodeng kan abgKL
Dari jauh leh candid ...lari sebelum dikejor

Saya rasa  Dila sesuai pakai lens ni... kerana bagi saya Dila ni boleh dipanggil 'sifu gambar kanak2' .... bolihlah ambil gmb candid kanak2 nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 03:02 PM | Show all posts
Best oh ...boleh memburung sepuas hati
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 03:02 PM | Show all posts
abgkl09 posted on 22-9-2013 02:58 PM
Saya rasa  Dila sesuai pakai lens ni... kerana bagi saya Dila ni boleh dipanggil 'sifu gambar kana ...

x lah abgKL...
dilla beginner aje...

** dilla ada dah 70-300 abgkl
Baru baru ni dilla gi trip USS dilla bawak tele ni ngan 35mm ja
sebab berat nak usung.....




Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 03:51 PM | Show all posts
abgkl09 posted on 22-9-2013 12:25 PM
Gambar Hari ATM di Dataran Merdeka semalam..... guna lens Canon 70-300

Oooooo...abgkl09 gi Dataran gak ek?
Guna tele zoom lagi.

Ni abgkl09 ke
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 03:56 PM | Show all posts
dilaOHdila posted on 22-9-2013 02:42 PM
Tapi best guna 70-300 utk skodeng kan abgKL
Dari jauh leh candid ...lari sebelum dikejor

skodeng...? Candid..? lari sebelum kena kejor..? Wau... tis is life.. (of photographer..!)

Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 03:56 PM | Show all posts
Ke abgkl09 yang ni?
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 04:06 PM | Show all posts
kitul posted on 22-9-2013 03:51 PM
Oooooo...abgkl09 gi Dataran gak ek?
Guna tele zoom lagi.

CIKGU KITOL
ang pi jugak ke ATM semalam
tepek aa gambor2 jet tu
dok berlegor2 kat angkasa BANGI semalam
teman ingat Ada yang nak berperang
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 04:12 PM | Show all posts
cmf_blingblings posted on 22-9-2013 03:02 PM
Best oh ...boleh memburung sepuas hati

Bling... lens 70-300 kira boleh jugak lah kalau nak memburung... tapi kena banyak bersabar lah.. kadang2 kena tunggu lama..tak leh nak banyak bergerak.. burung cepat perasan kalau setakat 'jarak lens' ni (tempat kita ambil gmb).. seelok nya pakai lg panjang.... cam 500/600 tu.... kalau tak silap saya macam lens dlm gambar yang 'Kitul' baru tempek kat atas tuuu...
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2013 04:16 PM | Show all posts
dilaOHdila posted on 22-9-2013 03:02 PM
x lah abgKL...
dilla beginner aje...

oooo dah ada.. gmb tu hebat gak siap dengan 'bokeh' lagi..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.083319s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list