Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
15446
View
133
Reply

[SURVEY] Tempat baik untuk jalan-jalan

[Copy link]

Author: sauffie       Show all posts   Read mode

Post time 14-11-2011 09:31 AM | Show all posts
Memang teringin nak nak naik Taming Sari, masa tak mengizinkan.
sauffie Post at 12-11-2011 09:15



kalau ada masa yang mengizinkan, tuju TS dulu tau...tempat lain laaaaiinnn kali...

(gigih jugak promot TS)
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2011 09:49 AM | Show all posts
kalau di ayer kroh, ada apa2 menarik ke.
cross@B/Kong Post at 12-11-2011 21:16



Air Keroh?

meh pasuoren bagitau...

Em..sepanjang perjalanan menuju ke Tol Air Keroh, kiri kanan jalan memang banyak tempat yang boleh singgah.
dan kebanyakan tempat, sekarang ni dah banyak up grade dan cukup happening..

Ada zoo Melaka,
theme waterpark,
taman botanikal (dalam ni ada mcm2 replika dinosour diprbuat drpd batu...beesaau gak la),
taman rama-rama,
mini malaysia (ada replika umah setiap negeri),
taman buaya,
gerai jualan - boleh soping souvenir, cencalok..kalau tak sempat beli kat tempat lain..
McD24 jam..

sume tempat ni dekat dekat, dan setiapnya dikenakan bayaran masuk...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2011 12:51 PM | Show all posts
Air Keroh?

meh pasuoren bagitau...

Em..sepanjang perjalanan menuju ke Tol Air Keroh, kir ...
pasuoren Post at 14-11-2011 09:49



opppsss...pembetulan...McD xde bayaran masuk dikenakan..  makan je yang kena bayauu..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-11-2011 08:25 PM | Show all posts
Kalau macam tempat-tempat bersejarah nak di lawat? Pergi Hang tuah?
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2011 11:35 PM | Show all posts
Kalau macam tempat-tempat bersejarah nak di lawat? Pergi Hang tuah?
sauffie Post at 14-11-2011 20:25



   pergi ke perigi sauffie?

kalau tmpat bersejarah tu byk aje.. a famosa.. istana melaka.. mcm2 lg la ade..
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2011 11:37 PM | Show all posts
macam mana ape en sauffie?
x faham
aurelia Post at 12-11-2011 14:26



   yang mane satu lagi menarik nak pergi rasenye kak lia..
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2011 08:52 AM | Show all posts
Kalau macam tempat-tempat bersejarah nak di lawat? Pergi Hang tuah?
sauffie Post at 14-11-2011 20:25



'pergi' Hang Tuah...?
pasuoren penah pegi sekali je...sekadar lawatan..
kalau bawak budak, heboh ajak kita balik..

Tempat bersejarah...?
ada perigi hang li po kat bukit cina
ada makam wali2(kononnya) kat pulau besar
ada bukit St Paul,

tapi, dengar-dengarnya orang kata, tempat-tempat cenggini..
tukang obat je yang rajin pegii.. {:4_226:}

so, sauffie gi je la Taming Sari dulu....
(gigih jugak promot TS kat mr sauffie nih... )
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-11-2011 09:04 AM | Show all posts
Reply 67# pasuoren

Kalau dekat Merlimau, ada tempat nama Perigi Portugis kan?


Melaka banyak tempat bersejarah.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-11-2011 09:16 AM | Show all posts
Reply 67# pasuoren

Kalau ada kesempatan, saya akan ke TS.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-11-2011 09:53 AM | Show all posts
macam mana dengan kapa portugis dekat bandar hilir?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2011 10:23 AM | Show all posts
Reply  pasuoren

Kalau dekat Merlimau, ada tempat nama Perigi Portugis kan?


Melaka banyak tem ...
sauffie Post at 15-11-2011 09:04



apa kata, bab tempat bersejarah ni, mr sauffie lak bagi info.
Psuoren blank sikit bab 'pergi-pergi' ni...
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2011 10:28 AM | Show all posts
Reply  pasuoren

Kalau ada kesempatan, saya akan ke TS.
sauffie Post at 15-11-2011 09:16



selamat...selamat..
nanti kalau dah naik..infom..ok
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2011 12:31 PM | Show all posts
macam mana dengan kapa portugis dekat bandar hilir?
sauffie Post at 15-11-2011 09:53


'kapa' portugis?{:4_190:}

hehehe..jangan mara tau ngan statemen berulang ni...

kalao kita otw nak g Mahkota Parade, kita akan lalu 'kapa' portugis nih...berada di sebelah sisi kanan kita.
cantik..besauu...warna hitam dark coklat..tersergam..
sekarang ni dah jadik muzium..
kat belah sisi ni...kita nampak orang ramai dok gigih naik tangga..tapi kat dalam, kita tak boleh nampak kalau kita tak naik / singgah.

Tapi....
bila kita naik Taming Sari...bila TS berpusing kat area 'kapa' ni.. (gigih promot TS lagiiikkk...{:4_241:} )
haaa....kita boleh nampak orang-orang yang jalan-jalan kat dalam 'kapa' tu...
takjub pasuoren..
terasa pulak nak masuk 'kapa' tu pulak next time..{:4_226:}

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2011 04:37 PM | Show all posts
Reply  pasuoren

Kalau dekat Merlimau, ada tempat nama Perigi Portugis kan?


Melaka banyak tem ...
sauffie Post at 15-11-2011 09:04



   a'ah... kat merlimau ade tapak perigi portugis..




makam tun teja..




melaka mmg banyak sejarah..
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2011 04:41 PM | Show all posts
'kapa' portugis?

hehehe..jangan mara tau ngan statemen berulang ni...

kalao k ...
pasuoren Post at 15-11-2011 12:31



   wahh.. gigih pasuoren promote ts..
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2011 04:51 PM | Show all posts
wahh.. gigih pasuoren promote ts..
midory Post at 15-11-2011 16:41



saje...
tapi, pasuoren bukan 'pramugari' Taming Sari tauuu...

p/s: time kasih MOD midory....
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2011 04:53 PM | Show all posts
a'ah... kat merlimau ade tapak perigi portugis..




makam tun teja..




mela ...
midory Post at 15-11-2011 16:37



bab perigi ngan makam ni..pasuoren ada blank sikit...{:4_240:}
time kasih tepek gambar, baru pasuoren tau...tak penah pegi 2 tempat ni..   {:4_182:}
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-11-2011 09:12 AM | Show all posts
Reply 73# pasuoren

Kalau monorel Melaka? Ada lagi ke perkhidmatan itu? Berapa tambang?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-11-2011 09:16 AM | Show all posts
Reply 74# midory



Makam Tun Teja kalau dari Bandar Melaka, belah kanan, kawasan sawah sebelum Pekan Merlimau kan?

Kalau Perigi Portugis selepas Pekan Merlimau kan?
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2011 02:14 PM | Show all posts
Reply  midory



Makam Tun Teja kalau dari Bandar Melaka, belah kanan, kawasan sawah sebelum Pe ...
sauffie Post at 16-11-2011 09:16



   a'ah... betullah tu.. sebelom pekan merlimau..
makan tun teja keliling die sawah padi....
ni gmbar die..


kalau perigi portugis pulak blh jugak ikut jalan yg sblm pekan merlimau tu..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.086949s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list