Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
22883
View
369
Reply

Soal Jodoh : Mak tak terima menantu askar [MERGED]

  [Copy link]

Author: eymazaki       Show all posts   Read mode

Post time 20-6-2011 10:04 PM | Show all posts
cadangan bernas nokssss


hepi birthday
mawarputih2612 Post at 20-6-2011 22:01



   tq.. teharu gitew dpt coklat
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2011 10:13 PM | Show all posts
Reply 1# eymazaki


   ckp dengan mk 'mk nk sy kawin elok2 ke kawin lari?'
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2011 10:15 PM | Show all posts
Reply 11# ZabedAmin
coklat leh nampak tapi tak dpt di makan

dh bsar ni jgn nakal2. plis plis plis
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:11 AM | Show all posts
ko ckp la dgn mak ko bebaek,, kalu takde askar, sape plak nk pegi perang nnti? mak ko ker?
plainjane Post at 20-6-2011 21:50


tu la,,nk mule ckp tu yg terketaq satu badan...xtau cmn nak mulakan :re:
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:14 AM | Show all posts
tak ada jodoh nampaknye..
ZabedAmin Post at 20-6-2011 21:51


yke ni brmaksud xde jodoh???x mau2
sblm sy knl dia,sy sungguh2 wat slt istikharah,doa stiap ms,& sejak tu la sy knl dia...sy rs dia jodoh sy..tp tu la..sy xtau sbnrnya btul@x dia la jodoh sy...sbolehnya sy mngharap diala jdoh sy..:cry:
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2011 08:17 AM | Show all posts
Cakap jekla. Bukannye mati pun kalau ckp kat Mak.paling teruk pun kena marah tu ja:re Dari dok meratib baik cakap terus terang. Baguslah boypren awak nak jumpa adelah usaha Dari pijak dia. Jadi awak pun kenala usaha jugak..haiiyooo kalau tak de usaha dr pihak awak hubungan tu tak ke mana..memangle kena berserah pd Allah tapi Allah pun suruh umatnye berusaha...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2011 08:20 AM | Show all posts
Macam tak pernah berckp  ngan Mak jah awak ni. hati ompompuan ni kan keras kerak nasi...Ajakle Mak g kedai emas.. Taim tengah memilih cincin ka gelang ka bgla tau
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:20 AM | Show all posts
hmmmm cakap la kat mak..ok kalo mak xkasi org kawen ngan abe ...
cik_kiah Post at 20-6-2011 21:53


hehe...cik_kiah..mslh paling besau skrg n,sy nk bukak mulut tu takut...adakah sy prlu mntk tlg sapa2 (adk bradik @ mak sedara) utk smpaikan hajat sy ni..???
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:22 AM | Show all posts
bg jer la depa dua org berjumpa dulu
baby_pingu Post at 20-6-2011 21:54


sy takut mak sy hambur dia ja..cian dia...lgpon dia nk dtg ngn mak dia...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:23 AM | Show all posts
eymazaki: Mak, Kami dah terlanjur...
ZabedAmin Post at 20-6-2011 21:54


oopppsss!!!mana mungkin

ce awak bg ayat lain utk sy praktis bole? xmungkin ayat serupa itu..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:24 AM | Show all posts
Saya mcm kena hypnotize la tgk avvy awak... pening jap.
lasagnaklcc Post at 20-6-2011 21:56


hehe..mmg sengaja avvy tu..sebab sy sndiri tgh blurrrrrr
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:26 AM | Show all posts
cari je lah bf baru...
satusembilan Post at 20-6-2011 21:57


cari yg baru?xmungkin...sbb kami saling menyayangi..mana mungkin nk cari baru..huhu...
lgpon,yg br lum tntu mak sy trma melainkan yg br tu 'poket tebal'..msti mak xtolak..:cry:
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:27 AM | Show all posts
tq.. teharu gitew dpt coklat
ZabedAmin Post at 20-6-2011 22:04


nape dia bg awk kek coklat??terliurnya...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:29 AM | Show all posts
Reply  eymazaki
ckp dengan mk 'mk nk sy kawin elok2 ke kawin lari?'
myralolx92 Post at 20-6-2011 22:13


hehe..x bran la sy
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:34 AM | Show all posts
Reply 17# nuryakmal

ye..paling teruk kena marah,kena bebel berbakul2 n kene sinis mcm2....paling teruk mak cakap 'gatal sgt ka nk menikah'?
gatal ke tu namanya?sy dh 25,keje dh de,gaji dh ok,bulan2 bg kat mak,kete pon dh de nk bwk dia g mane sj nk g...tp mak ckp sy cmtu

adik dh byk kali hint mak,akak pon sama,penah dia ckp kat akk,'kalo gatal sgt nk menikah,haa menikah la' (nada marah)...

mana restu dia,sy juz harap dia restu dgn rela hati,dgn rs kasih n doakan kbhgiaan sy..tp....
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2011 08:40 AM | Show all posts
Reply 25# eymazaki


    Memang ade dalam dunia ni yang macam nyonya menir (ibu mertuaku) awak yg lebih kenal Mak awak. Is ur mother terlalu melihat pada manusia yg berpoket tebal tuk dijadikan menantu? Dr posting awak mcm yes.. Jadinya awak harus yakinkan Mak awak yg boypren awak ni boleh menjaga awak. Adakah kakak awak belum kawin? Mugkin Mak awak takmo awak langkah bendul
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 08:58 AM | Show all posts
Reply 26# nuryakmal

sy punya 2 org akk,akk yg prtma,kali prtama kawin,mak x restu,sbb suami dia hnya krja kmpung,setahun deorg kawin,abg ipar mninggl xcident..5 thn pstu akk prtama kawin lg,dgn kontrktor..'agak kaya'...pakai honda..lebihla dr segi harta dia...tp (bukan nk tunjuk keaiban tp realiti) solat xtentu,merokok sgt kuat...kak nury perasan x ciri2 yg mak sy nak yg penah sy cite dl??sikit pon abg ipar ni x msuk senarai tu...tp nape mak blh trma dia??

akk ke-2 kawin kontrktor jg,tp xtetap,sbb dia bwhn je,malam akk ke-2 nikah,kami adk bradik nangis,mak xsuka akk ke-2 kawin dgn abg ipar tu...mak lgsung xlayan rombongan fmly sana dtg,taim knduri umah pngntin lelaki pon mak xjoin..
blh bayangkan x luruhnya hati kami adk bradik trutama akk ke-2 tu..

dan skrg sy & adik nmpak mak bezakan menantu dia,antra abg ipar 1 ngn abg ipar 2..mak xlayan pon yg ke2 kalo dua2 ada blk kg...dia dh byk kali terasa..tp kenangkan mak mertua,dia wat dunno jek..sian..

sy takut 'suami' sy nnt alami yg sama,pdhal apa sgt kurngnya dia...hnya krn dia askar n bkn kaya raya ke...
dia dh cukup dr segi agama,jaga solat trutamanya...sbb tu sy mmpu wat solat hjat je..usaha tu ja yg sy nmpak kak nury...:cry:
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2011 09:09 AM | Show all posts
sapa wali ko?..bukan mak ko kan?....so nikah jeks la...
ni ustaz azhar idros yg ckp...bukan aku ckp tau...
kalau tak kenal sapa ustaz tu sila carik kat youtube....
memang la restu mak tu penting,tapi kalau dari segi ko ckp ni macam mak ko tak btol sgt...
sorry aku ckp mak ko tak btol..bukan tak btol=mereng ke hapa...
tapi dari segi bahagikan kasih sayang antara menantu,nampak sangat unfair....
kalau ko dah berkenang sangat kat laki tu,dan yakin dia yg terbaik tuk ko..
so aku cadangkan ko kawen jeks..
nanti pas kawen tunjukkan kat mak ko bahawa laki tu bole jadi suami@pemimpin yang baik buat ko dan anak2.....
tunjukkan kat  mak ko walau idop besederhana ko tetap bole bahagia...


bakal mak mertua ko tu baik tak ngan ko?jangan nanti dia pun layan ko acuh tak acuh jeks..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2011 09:10 AM | Show all posts
Reply 25# eymazaki


    kau rpt ngn mk kau ke?tah2 sbb tu die xbg kau kawin,nk kau dkt ngn die je
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2011 09:13 AM | Show all posts
Reply  eymazaki
kau rpt ngn mk kau ke?tah2 sbb tu die xbg kau kawin,nk kau dkt ngn die je
myralolx92 Post at 21-6-2011 09:10


xrapat sgt..biasa2 ja,sbb mak sy ni,dulu sgt3 garang...sy stay kg br dua thn,sblm ni duk asrama,n selama tu akk ke2 yg byk tlg dia itu ini,bl akk tu dh kawin,jarang akk tu tlg dia,bl sy blk n stay kat kg,byk benda dia hrpkan sy,trutama sy stil ada 2 org adik yg masih blja,sorg kat U,sorg f4,sy pon rs tu antara sbbnya napa dia berat nk lepaskan sy....tp kalo dh smpai masa sy kena kawin,cmn...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.091615s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list