CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1456|Reply: 15

[Tempatan] Asri Hamidin dicutikan, Ketua Setiausaha Perbendaharaan (KSP) baharu akan dilantik?

  [Copy link]
Post time 7-12-2022 12:40 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode


PUTRAJAYA: Status Ketua Setiausaha Perbendaharaan (KSP) Datuk Seri Asri Hamidin menjadi teka-teki apabila beliau tidak kelihatan ketika majlis sambutan hari pertama Menteri Kewangan, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pagi tadi.

Malah, ketika sidang media selepas program taklimat dengan Perdana Menteri yang dihadiri pegawai kanan Kementerian, Anwar turut menyebut perbincangan mengenai kedudukan penasihat kewangan negara dengan KSP baharu.

Beliau yang diminta mengulas mengenai kedudukan penasihat khas kewangan yang diketuai Tan Sri Mohd Hassan Marican, menyatakan sebarang perkara termasuk keahlian dan akses terhadap maklumat kewangan negara akan dibincangkan dengan pegawai kanan kementeriannya serta KSP yang baharu.

"Saya perlu berbincang dengan Tan Sri Hassan mengenai syarat serta keutamaan.

"Dan sudah tentu kami akan merujuk berbincang dengan pegawai kanan berkaitan dan KSP baharu," katanya.

Anwar bagaimanapun tidak menyatakan siapa KSP baharu itu manakala hantaran melalui akaun Twitternya juga tidak menyebut mengenai KSP baharu.

Sementara itu, BH difahamkan bahawa Asri, 56, yang dilantik pada 2020 sudah dicutikan.

Cubaan untuk mendapatkan maklumat daripada Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Zuki Ali tidak berhasil.


https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2022/12/1036248/asri-hamidin-dicutikan-ketua-setiausaha-perbendaharaan-ksp-baharu

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-12-2022 12:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu kata tak nak kacau penjawat awam...
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 12:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Aduh... Lagi 4 tahun service tu
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 01:18 AM From the mobile phone | Show all posts
creep_bite replied at 7-12-2022 12:44 AM
Dulu kata tak nak kacau penjawat awam...

Percayer ke cakap dia?
Hmmm...
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 01:23 AM From the mobile phone | Show all posts
creep_bite replied at 7-12-2022 12:44 AM
Dulu kata tak nak kacau penjawat awam...

Dia kan muka penipu.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 01:55 AM From the mobile phone | Show all posts
creep_bite replied at 7-12-2022 12:44 AM
Dulu kata tak nak kacau penjawat awam...

Dengar boleh percaya jangan
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 03:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Biasalah....acik porem  bangang ni mana reti membaca.jenis baca tajuk...itupun hauk
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 06:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Senang2 ko lantik je wan jijah jadi ksp, senang laki bini buat keja
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-12-2022 06:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by stingergrumpy at 7-12-2022 06:41 AM

Not surprising that a number of difficult but probably the right calculated decisions need to be made as you move forward to an already difficult government that was formed from a coalition..kata anak jiran aku yg 3 tahun....

Gosh this 3 yr old mind kid.....pikirannya melangkau usia....
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 08:16 AM | Show all posts
ade sangkut kes 600b kot noh. tiberrr plak stor sampah terbakorrrr
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 08:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Kadok da naik junjung. Tahniah msia.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 08:50 AM | Show all posts
dia dah start dah…..

jarum halus in action
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 08:52 AM | Show all posts
elok la hapuskan musuh keliling pinggang dulu untuk lebih mudah buat kerja, nanti kena sabotaj
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 09:13 AM | Show all posts
nak siasat 600b, kena la yg terlibat dicutikan. kenapa tak cuti sekali ksn tu, dia setiausaha kabinet kot, semua keputusan dia yg advice
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 09:42 AM | Show all posts
kesian acik Asri, semoga dapat pencen nohhh
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2022 09:48 AM | Show all posts
biasalah bila dah berkuasa anything can happen
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-1-2023 11:18 PM GMT+8 , Processed in 0.101181 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list