CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 36830|Reply: 337

Safawi Rasid, Syifa Melvin sah suami isteri

  [Copy link]
Post time 27-11-2022 08:10 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 29-11-2022 05:08 AM




Pempengaruh Syifa Melvin, 28, dan pemain Johor Darul Ta’zim (JDT), Safawi Rasid, 25, sah bergelar suami isteri dengan sekali lafaz dalam majlis pernikahan di sebuah hotel ternama, di sini, jam 8.46 malam ini.


Pada majlis itu, pasangan terbabit dinikahkan jurunikah, Ustaz Khairil Nizam dan disaksikan bapa pengantin perempuan iaitu Amirol Melvin.

Dalam majlis berkenaan, Safawi atau nama sebenarnya Muhammad Safawi Rasid juga menyerahkan mas kahwin sebentuk cincin manakala wang hantaran dirahsiakan.



Syifa dan Safawi masing-masing kelihatan cukup berseri-seri dalam persalinan berona krim, manakala dekorasi dewan berkonsepkan dalam taman bunga.

Majlis terbabit dihadiri lebih 300 tetamu yang terdiri daripada keluarga terdekat dan kenalan rapat. Antara artis yang turut hadir adalah kakak Syifa, Syatilla Melvin, Shaheizy Sam, Uyaina Arshad, Raja Syahiran dan Lia Natalia.

Terdahulu, pasangan sejoli ini ‘mengunci mulut’ mengenai pernikahan mereka meskipun kad undangan majlis ijab dan qabul sudah tersebar.

Siang tadi, video malam berinai mereka pula dikongsikan seorang pemilik akaun Tik Tok. Menerusi video dengan kapsyen ‘Malam Berinai Syifa Melvin & Safawi Rasid’ berdurasi 13 saat di akaun miamia_mia11 itu, keduanya tersenyum menunjukkan tangan mereka.

Sebuah video penyokong JDT menyanyikan lagu ‘Selamat Pengantin Baru’ kepada Safawi di stadium baru-baru ini turut tular dan terdapat netizen berkongsi kad jemputan majlis bertandang mereka bakal berlangsung pada 3 Disember nanti. HM

Meskipun tetap berdiam diri mengenai berita perkahwinan mereka yang sudah tersebar luas, namun pemain Johor Darul Ta’zim (JDT), Safawi Rasid, 25, dan pasangannya juga pempengaruh, Syifa Melvin, 28, dikatakan akan bernikah esok.

Ia berikutan, sudah tersebar pula kad undangan majlis ijab dan kabul mereka, Muhammad Safawi dan Nur Syifa Athirah yang akan berlangsung di sebuah hotel terkemuka di Petaling Jaya pada jam 7 malam sehingga 11 malam itu dengan tema pakaian serba putih dan menutup aurat.

Difahamkan juga, ada pihak sudah mengetahui mengenai majlis bahagia Safawi dan Syifa itu, namun bertindak mengunci mulut. Apatah lagi, dikatakan juga ia bakal dihadiri oleh tetamu jemputan tertentu saja.

Terdahulu, kisah perancangan perkahwinan pasangan merpati dua sojoli ini begitu hangat diperkatakan di media sosial, terutama beberapa tarikh turut disebut- sebut iaitu 29 November dan 3 Disember. Namun, tarikh terbaharu yang tersebar meluas adalah esok.

Sebelum itu, majlis perkahwinan yang dikhabarkan semakin hampir ini juga dikatakan sudah mula dihidu penyokong JDT apabila Safawi dikejutkan dengan nyanyian lagu Selamat Pengantin Baru di Stadium Sultan Ibrahim, Johor Bahru, baru-baru ini.

Menerusi video yang dikongsikan di TikTok itu, Safawi yang berada di tepi padang selepas tamat perlawanan separuh akhir kedua Piala Malaysia 2022 di antara pasukan JDT dan Sabah FC dikejutkan dengan nyanyian lagu terbabit.

Video berdurasi 20 saat itu memperlihatkan Safawi mengangkat tangan seperti mengucapkan terima kasih kepada penyokongnya, sekali gus membuatkan seluruh stadium bergema dengan lagu nyanyian asal penyanyi Wann itu.

Kisah yang bertebaran kencang ini diperkuatkan lagi dengan kelibat Safawi sebagai tonggak utama JDT yang tidak muncul dalam barisan pemain skuad Harimau Selatan itu pada final Piala Malaysia, malam kelmarin.

Persoalan mula timbul pada kalangan peminat sukan apabila senarai barisan pemain yang dikeluarkan Liga Bolasepak Malaysia (MFL) mendapati nama pemain berasal dari Dungun, Terengganu itu tiada langsung tertera, sekali gus menguatkan lagi spekulasi bahawa dia (Safawi) kini sibuk membuat persiapan untuk perkahwinan.

Bukan hanya itu, dikhabarkan juga tersebar kad undangan resepsi pasangan sensasi ini yang bertarikh 3 Disember depan, dengan terteranya nama ibu bapa Safawi, Rasid Sulong dan
Selemeh Abu Bakar di media sosial. HM


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-11-2022 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul ke tuu invitation dia? Invitation tu dari canva. Sebijik mcm iols buatkan utk adik iols. Duit berkepuk pun takleh hire designer ek
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts
kawen la dik non
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul la tu nak kahwin. Sebab 2023 Pawi bukan main dengan JDT lagi. Performance heols dah drop n bukan kesayangan big boss lagi. Kalau kawin dgn syifa ni pun tak perlu risau boss marah
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Kancilkering at 27-11-2022 08:49 PM

arif aiman tu outshine dia…
serius le x main dengan jdt? ke turun jdt 2?

ke dia transfer selangor? x yah hangkut bini baru dia dok jb…
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 08:51 PM | Show all posts
oh jadi jugak

hahahhahaa

servis baeeeeek la nieeee

haaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
So TMJ dah tak marah lah tu.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Main bola ni sampai bile je ek.. Pas da x main buat apa.. Ak adalah dgr sorang pemain bola femes dulu.. Pas x main bola duk umah goyang telur.. Mujur bini ank org ada2 n bekerja...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-11-2022 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
shida81 replied at 27-11-2022 09:31 PM
Main bola ni sampai bile je ek.. Pas da x main buat apa.. Ak adalah dgr sorang pemain bola femes dul ...

Khalid J ke ? Hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 09:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Pawi ni ke Ganu kan?
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 09:48 PM From the mobile phone | Show all posts
tak sedap pun.. bau kohonggg
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 09:55 PM | Show all posts
cikpisang replied at 27-11-2022 08:16 PM
Betul ke tuu invitation dia? Invitation tu dari canva. Sebijik mcm iols buatkan utk adik iols. Duit  ...

benda boleh buat sendiri takyah hire designer pun takpe. kadang2 designer pun cilok idea dari canva

Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 10:10 PM | Show all posts
Dah menikoh kekgi, jgn bdrama mcm MA dah la
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 10:15 PM From the mobile phone | Show all posts
shida81 replied at 27-11-2022 09:31 PM
Main bola ni sampai bile je ek.. Pas da x main buat apa.. Ak adalah dgr sorang pemain bola femes dul ...

Gaji pemain bola kan loaded, kalau diorg pandai simpan dan invest, boleh je nak bersara awal.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 10:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Adeakukesah11 replied at 27-11-2022 09:35 PM
Khalid J ke ? Hahahaha

Hahaha hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 11:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan pemain favorite lagi.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-11-2022 12:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Janganlah sampai iols terjumpa apa2 clip video yg menjengkelkan drp adik beradik ni sempena perkahwinan ni. Minta jauh lah .... Menyampah tengok muka sensorang.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 12:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Pawi muda lagi
Kenaper tak cari gadis yang lebey cantik muda dan peel helok
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 12:32 AM From the mobile phone | Show all posts
shida81 replied at 27-11-2022 09:31 PM
Main bola ni sampai bile je ek.. Pas da x main buat apa.. Ak adalah dgr sorang pemain bola femes dul ...

Tengok umur sis..kalau start awal 20an biasanya masuk 30an dah mula tak berapa perform..kemuncak 35tahun paling lama dah tu.biasa ramai dah bersara bila dah pertengahan 30an sebab fitness dah makin out nak banding ngan yg muda2..pastu beralih jadi jurulatih atau fokus bisnes..gaji bola ni masyuk tapi biasa 10 tahun jelah pulun buat duit kaw2..sebab tu bila ada duit jangan dok kalut beli sport car..invest bisnes dulu
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 12:40 AM | Show all posts

dia bukan dah jatuh misekin ke pernah baca dia nak jual kasut emas dia demi kelangsungan hidup.. ke salah.. hahahaha..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-2-2023 06:06 AM GMT+8 , Processed in 1.887807 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list